Auteur Topic: Politie & ME in amsterdam  (gelezen 2213 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline matthijsm

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Politie & ME in amsterdam
« Gepost op: 12 augustus 2009, 17:57:16 »
Zijn er mensen die weten of er nog gebruik wordt gemaakt van analoge apparatuur bij grote politieinzetten zoals vandaag? Dit i.v.m. de mogelijke voetbal rellen. Ik kan me voorstellen dat er bepaalde groepen nog op een analoog kanaal werken.

Zo ja?? Wat zijn die frequenties daarvan. Of zijn er mensen die vandaag nog/of nu signalen opvangen.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Politie & ME in amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2009, 19:25:07 »
Alles zit op C-2

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Politie & ME in amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2009, 08:20:25 »
Hoi Mattijs,

Citaat van: "matthijsm"
Zijn er mensen die weten of er nog gebruik wordt gemaakt van analoge apparatuur bij grote politieinzetten zoals vandaag? Dit i.v.m. de mogelijke voetbal rellen. Ik kan me voorstellen dat er bepaalde groepen nog op een analoog kanaal werken.

Ik zie dat je nieuw bent, welkom.
Nagenoeg alle politieonderdelen zitten op het digitale netwerk C2000.

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Politie & ME in amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2009, 20:04:10 »
Paar weken geleden zat de ME tijdens de Cambuur rellen  in Leeuwarden gewoon analoog.

( anders raakt het c2000 netwerk overbelast :P )
ontvangst Mid-Fryslan.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Politie & ME in amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2009, 06:03:55 »
Citaat van: "bearcat02"
Paar weken geleden zat de ME tijdens de Cambuur rellen  in Leeuwarden gewoon analoog.

( anders raakt het c2000 netwerk overbelast :P )

Dat laatste is niet hun grootste zorg. Bij de ME moeten charges uitgevoerd worden waarbij op een "GO" een groep mensen in de voorhoede naar links en een ander groep naar recht moet opsplitsen. Vanachter komen de paarden aangestormd. Met C2000 kwam het commando door de tijdvertraging een paar keer te laat door, waar bij de voorhoede bijna onder het paard terecht kwam. Het is gelukkig goed afgelopen, maar wel een reden om op de oude vertrouwde analogesets terug te vallen.