Het Scannerforum
Frequenties => Per provincie => Noord-Holland => Topic gestart door: Johan Beck op 6 januari 2006, 18:28:06
-
Nog voor ik met de trein het station van Zaandam verliet om vervolgens de Hemtunnel in te rijden pakte ik nog even de 172.1100. Geen idee meer zo gauw waar het over ging maar het signaal was wel vrij hard. Misschien dat iemand daar eens kan luisteren?
-
Johan
Op die freq hoor ik DHL vracht dienst regio Zutphen, mogelijk wel een landelijk freq voor hun.ik hoor er vaak berichten over pakjes afleveren en pakjes ophalen.
grt kees
-
Zou nog kunnen Kees, aan de andere kant van de Hemtunnel in Amsterdam staat namelijk ook een pand van DHL. Ik krijg hier thuis het signaal ook binnen maar te zwak om goed te kunnen verstaan.
-
Johan
Zet deze ook er even bij 170.170 hoor ik ook DHL op.
Verder hoor ik op 172.110 naar elk gesprek een piep, wat me lijkt dat ze dan op een steunzender zitten, maar er schiet me wat te binnen zitten zij niet op het oude netwerk van gent en loos , die haden toen die tijd ook een landelijk mobilofoon freq.
grt kees
-
172.1100 is inderdaad een relais, 167.5100 is de ingang.
-
het oude netwerk van gent en loos , die haden toen die tijd ook een landelijk mobilofoon freq.
Van Gend& Loos heeft nog nooit een landelijke freq in gebruik gehad.
De regiokantoren/loodsen hadden voor hun werkgebied 1 of meerdere freq's, simplex, in gebruik.
Het landelijknet nachtvervoer werd centraal vanaf 20:00 uur geregeld vanuit het hoofdkantoor te Driebergen. Deze stond via een landlijn in contact met de zender in de betreffende regio.
-
het oude netwerk van gent en loos , die haden toen die tijd ook een landelijk mobilofoon freq.
Van Gend& Loos heeft nog nooit een landelijke freq in gebruik gehad.
Ik heb wat oude boekwerken van zolder gehaald en heb ook niks kunnen vinden van een landelijk kanaal.
-
Hoi Johan en Ron
Dan heb ik me vergist, ik heb geen oude naarslag meer, dus ik kan niks meer op zoeken hoe dat ook weer was in deze regio.
Maar snap nu wel hoe het ging, zoals Ron het uitlegde, ik denk dat ik daar door in de de fout ging en dacht, dat ze een landelijk mobilofoon hadden.
grt kees
-
Helaas ontvang ik het hier niet echt goed maar wat me duidelijk is geworden is dat het een bedrijf in de havens van Amsterdam moet zijn. Er moeten ook wel eens vrachtwagens gelost of geladen worden. Ook hebben ze meerdere kanalen want je hoort weleens dat ze naar kanaal 5 of 6 moeten voor onderling verkeer.
-
Helaas ontvang ik het hier niet echt goed maar wat me duidelijk is geworden is dat het een bedrijf in de havens van Amsterdam moet zijn. Er moeten ook wel eens vrachtwagens gelost of geladen worden. Ook hebben ze meerdere kanalen want je hoort weleens dat ze naar kanaal 5 of 6 moeten voor onderling verkeer.
Hou het maar op een Container Terminal ergens in de haven van Amsterdam Johan. Hier in de Botlek zitten ook van dit soort netjes o.a. op 172.0700 MHz waar ze het ook hebben over het laden van vrachtwagens met zeecontainers overigens erg saai om naar te luisteren ;-)
groetjes,
-
zet daar ook maar bij 160.170 en de 160.470
-
Johan, de regionale voertuigen van DHL(ex-VGL) hebben de beschikking over mobi's met alle kanalen welke bij DHL ingebruik zijn.
Voor het rangeren van de vrachtwagens van het Landelijknet op het regiocentrum worden op de loods kanalen gebruikt welke niet in die regio worden gebruikt.
De regiovoertuigen zijn voorzien van de kanalen welke in de regio worden gebruikt, dat kan er 1 zijn maar ook 5 kanalen.
Daarnaast word er ook via gsm en Ram veel gedaan.
In jouw geval denk ik dat je de Regio Amsterdam dus hoort.
Die hebben diverse kanalen in gebruik. Ook worden er op de loodsen porto's gebruikt voor onderling verkeer.
-
Voor het rangeren van de vrachtwagens van het Landelijknet op het regiocentrum worden op de loods kanalen gebruikt welke niet in die regio worden gebruikt.
De regiovoertuigen zijn voorzien van de kanalen welke in de regio worden gebruikt, dat kan er 1 zijn maar ook 5 kanalen.
Daarnaast word er ook via gsm en Ram veel gedaan.
In jouw geval denk ik dat je de Regio Amsterdam dus hoort.
Die hebben diverse kanalen in gebruik. Ook worden er op de loodsen porto's gebruikt voor onderling verkeer.
De DHL (Van Gend en Loos) kanalen zitten simplex tussen 170.170 en 170.290. In Amsterdam hoor ik hier af en toe wat onderling verkeer op maar geen centraalpost.
De 172.110 wordt duplex gebruikt, ik ontvang hem ook slecht en denk dat hij lokaal bij een overslagbedrijf in de A'damse havan gebruikt wordt. Ook op 171.970 (duplex) is af toe wat communicatie te horen vermoedelijk ook uit het Westelijkhavengebied.
-
De DHL (Van Gend en Loos) kanalen zitten simplex tussen 170.170 en 170.290. In Amsterdam hoor ik hier af en toe wat onderling verkeer op maar geen centraalpost.
Ik zit nu al 2 dagen luisteren en heb een heel enkele keer een vaste post gehoord op 170.1300. Voor de rest is het er doodstil op.
-
Wordt deze frequentie ook in het weekend gebruikt ?
-
Wordt deze frequentie ook in het weekend gebruikt ?
Aangezien DHL doordeweeks al doodstil is verwacht ik in het weekend nog minder. Die 172.1100 is wel regelmatig gehoord in het weekend.
-
Wordt deze frequentie ook in het weekend gebruikt ?
DHL(ex-VgL) is van maandag 07:30 tot zaterdagmorgen 06:30 te horen.
-
De DHL (Van Gend en Loos) kanalen zitten simplex tussen 170.170 en 170.290. In Amsterdam hoor ik hier af en toe wat onderling verkeer op maar geen centraalpost.
Ik zit nu al 2 dagen luisteren en heb een heel enkele keer een vaste post gehoord op 170.1300. Voor de rest is het er doodstil op.
Hier in Delft hoor ik momenteel zeer veel communicatie op de 170.2500 MHz, zowel vaste post als mobiel gebruik. Wellicht al bekend bij jullie maar bij deze ;-)
groet,
-
Ik zit nu al 2 dagen luisteren en heb een heel enkele keer een vaste post gehoord op 170.1300. Voor de rest is het er doodstil op.
In de regio West-Friesland wordt deze freq veelvuldig gebruikt door DHL. Vaste post in Hoorn.
-
Ik zit nu al 2 dagen luisteren en heb een heel enkele keer een vaste post gehoord op 170.1300. Voor de rest is het er doodstil op.
In de regio West-Friesland wordt deze freq veelvuldig gebruikt door DHL. Vaste post in Hoorn.
De vaste post in Hoorn word vanuit Alkmaar bediend.
-
Mocht iemand trouwens nog wat zekerheid hebben over frequenties en zenderlokaties dan houd ik mij aanbevolen.
-
De vaste post in Hoorn word vanuit Alkmaar bediend.
En dan wordt dat nog geschakeld door middel van 5tvo's als het goed is. Want er komen toch wat quitteringen en tvo-tjes voorbij...
-
Er kunnen doormiddel van 5-tvo's hekken en roldeuren van vestigingen worden geopend ja. De verbinding van de regio naar andere posten loopt via landlijn.
Johan, de zenderlokatie kan je gelijk houden met die van VGL. Kijk ff op de site van DHL ( http://www.dhl.nl/publish/etc/medialib/ ... ebsite.pdf (http://www.dhl.nl/publish/etc/medialib/nl/downloads/pdf.Par.0102.File.tmp/Overview%20locations%20DHL%20Benelux%202005%20website.pdf)) voor de vestigingen.
Er zijn enkele aanpassingen w.b.t. enkele vestigingen. Bijvoorbeeld Schiphol. Die staat meen ik als 172.1100 te boek, echter die bestaat niet meer.
-
Johan, de zenderlokatie kan je gelijk houden met die van VGL. Kijk ff op de site van DHL ( http://www.dhl.nl/publish/etc/medialib/ ... ebsite.pdf (http://www.dhl.nl/publish/etc/medialib/nl/downloads/pdf.Par.0102.File.tmp/Overview%20locations%20DHL%20Benelux%202005%20website.pdf)) voor de vestigingen.
Ja maar er zijn meer zenderplaatsen dan vestigingen en daar gaat het mij nou juist om.
Er zijn enkele aanpassingen w.b.t. enkele vestigingen. Bijvoorbeeld Schiphol. Die staat meen ik als 172.1100 te boek, echter die bestaat niet meer.
172.1100 is wel in gebruik in de buurt van Schiphol. Namelijk in Hoofddorp bij de McCain fabriek vlak langs de Schipholtunnel.
-
Op de Hornweg naast de Nissan zit een klein overslagbedrijfje voor Zand.
Het bedrijf het Van Venne en ik heb een idee dat dit de gebruiker is van de 172.1100.
-
Op de Hornweg naast de Nissan zit een klein overslagbedrijfje voor Zand.
Het bedrijf het Van Venne en ik heb een idee dat dit de gebruiker is van de 172.1100.
Nee die is het zeker niet. De enige antenne die daar staat is een 27mc antenne. Tevens heeft men het te vaak ook over zaken die niks met zand te maken hebben.
-
Over wat voor zaken hebben ze het Johan?
-
Over wat voor zaken hebben ze het Johan?
Havens, duwbakken, containers, vrachtwagens bij de ramp.
-
Het doet mij denken aan de Cerusterminal.
-
Het doet mij denken aan de Cerusterminal.
Nee want daar is het nou juist te druk voor Ron. Bij Ceres ligt niet elke dag een boot. En Ceres zit trouwens op een digitaal trunkingnetje in de 426 MHz.
-
Het zou ook nog Van den Bosch Transporten Amsterdam B.V. kunnen zijn.
maar als je in de KvK kijk zijn er op de Hornweg niet heel veel bedrijven die inaanmerking komen voor de info die jij geeft Johan. Bovenstaand transportbedrijf is er een die behoorlijk in de buurt komt.
-
Op de Hornweg heb je ook Koopman transport maar die is het ook niet.
Als je verder het havengebied inrijdt kom je op de Sicili ëweg.
Daar zit Hitachi en daar kwam de 172.1100 zeer sterk door.
Sterker als op de Hornweg dus in die buurt ga ik verder zoeken.
-
Ik denk dat je ook eens op de onderband moet gaan luisteren, 167.5100. Als ze daar met een hard signaal op doorkomen zit je echt in de buurt.
-
Heb ik gedaan Johan en de 167.5100 kwam daar beter binnen als de 172.1100.
-
Wat dachten jullie van de Capriweg, daar zitten tig vletterliedenbedrijven en de Cargill. Daarnaast is er een havenkom, dus het e.e.a. zou bij elkaar passen met wat Johan heeft gehoord.
-
Wat dachten jullie van de Capriweg, daar zitten tig vletterliedenbedrijven
Daar is er maar eentje van hoor en dat is de Koperen Ploeg ;)
-
Nou als ik in de KvK kijk dan zijn er op no:30, naast de Kopere ploeg, nog 30 van die bedrijven ingeschreven.
-
Nou als ik in de KvK kijk dan zijn er op no:30, naast de Kopere ploeg, nog 30 van die bedrijven ingeschreven.
Dat zijn allemaal 1 mansbedrijven die met zijn allen een coöperatief vormen en dat heeft de naam Koperen Ploeg.
Hetzelfde is hier in IJmudien het geval met de CVV Vletterlieden. Een coöperatieve vereniging van allemaal eigen baasjes. Het bedrijf kent dan ook geen directeur maar een voorzitter en een penningmeester en heeft dus ook geen werknemers.
Maar goed, we dwalen af.
-
Nou vooruit dan maar ;)
-
Hier (http://www.amsterdamports.nl/smartsite873.dws) is een handig kaartje te vinden met alle bedrijfsterreinen in het havengebied.
Klik op de kaart voor een vergrootte versie. (Deze is van de Westhaven,
ook andere havens zijn zo te bekijken)
Voor Dennis: probeer ook eens de 171.9700 /167.370 te beluisteren. Hierop heb ik ook een havenbedrijf gehoord.
-
Voor Dennis: probeer ook eens de 171.9700 /167.370 te beluisteren. Hierop heb ik ook een havenbedrijf gehoord.
Doe ik ;)
-
Die rooie Renault 5 is de laatste en dan gaan we aan dek 8 beginnen. Er komt ook nog een Mitsibishi Pajero. Dat is een jeep die moet bij de bussies. Dat was zojuist even te horen.
-
Die rooie Renault 5 is de laatste en dan gaan we aan dek 8 beginnen. Er komt ook nog een Mitsibishi Pajero. Dat is een jeep die moet bij de bussies. Dat was zojuist even te horen.
Klinkt mij erg bekend in de oren dit soort communicatie is ook te horen tijdens de belading van de Veerboot Discovery te Hoek van Holland. Mogelijk een veerdienst richting Engeland o.i.d. ik weet echter niet of er van dit soort vaarten vertrekken vanaf Amsterdam, wellicht mensen die in Amsterdam e.o. dit wel weten. ;)
Groetjes,
-
Mogelijk een veerdienst richting Engeland o.i.d.
Nee dat is er niet.
-
Mogelijk een veerdienst richting Engeland o.i.d.
Nee dat is er niet.
Vreemd hoor zijn toch verschillende merken auto's die ingeladen worden wellicht dan iets van een terminal en of een overslagbedijf o.i.d.
-
Die rooie Renault 5 is de laatste en dan gaan we aan dek 8 beginnen. Er komt ook nog een Mitsibishi Pajero. Dat is een jeep die moet bij de bussies. Dat was zojuist even te horen.
Heeft iemand misschien al gedacht aan de auto terminal in het Westelijk havengebied? Daar meer dagelijkse een grote "autoboot" aan vol met auto's.....Of is het ècht Zaandam?
-
Die rooie Renault 5 is de laatste en dan gaan we aan dek 8 beginnen. Er komt ook nog een Mitsibishi Pajero. Dat is een jeep die moet bij de bussies. Dat was zojuist even te horen.
Heeft iemand misschien al gedacht aan de auto terminal in het Westelijk havengebied? Daar meer dagelijkse een grote "autoboot" aan vol met auto's.....Of is het ècht Zaandam?
Bedoel je daarmee de Nissan Daaf? Zo ja dan vraag ik me af wat die met een Renault 5 en een Mitsubishi moeten, die zal je daar echt niet zien. En de communicatie gaat dag en nacht door. De keren dat hier een autoboot door het kanaal komt is lang niet zo groot. En het kan dus Zaandam en Amsterdam Westhavens zijn. Aan beide zijden van de Hemtunnel had ik het signaal met volle meteruitslag.
-
Bedoel je daarmee de Nissan Daaf? Zo ja dan vraag ik me af wat die met een Renault 5 en een Mitsubishi moeten, die zal je daar echt niet zien. En de communicatie gaat dag en nacht door. De keren dat hier een autoboot door het kanaal komt is lang niet zo groot. En het kan dus Zaandam en Amsterdam Westhavens zijn. Aan beide zijden van de Hemtunnel had ik het signaal met volle meteruitslag.
Ja die bedoel ik inderdaad Johan, de Nissan. Maar er zit niet alleen Nissan. Op dat punt worden namelijk ook andere "oudere" voertuigen naar het buitenland verscheept. Bijvoorbeeld grote partijen auto's die opgekocht zijn door een handelaar uit Verwegistan....Misschien is dat het?
-
Ze hebben het nu ook over verschillende maten containers. 20 voeters en 40 voeters en zo.
-
Ik ben al een tijdje op zoek naar de lokatie van de zender.
Maar het lijkt of er meerdere zenders zijn.
Ik ga door met zoeken ;)
-
Ik ben al een tijdje op zoek naar de lokatie van de zender.
Maar het lijkt of er meerdere zenders zijn.
Ik ga door met zoeken ;)
Meerdere zenders zullen ze niet hebben denk ik hoor, dan had ik hier wel verschillen moeten horen. Ik vermoed misschien toch de Waterland Terminal aan de Elbeweg, zoals al eerder voorgesteld.
-
Ik denk dat het de asfaltfabriek is op de Amerikahavenweg.
-
Ik denk dat het de asfaltfabriek is op de Amerikahavenweg.
En dan hebben ze het over Renault en Mitsubishi? Lijkt mij niet....Ik hou het bij de autoterminal in de westhavens.
-
Die moeten geladen worden met asfalt ;)
En de zender staat ook zeker niet in de buurt van de Elbaweg.
-
Die moeten geladen worden met asfalt ;)
En de zender staat ook zeker niet in de buurt van de Elbaweg.
Jaja en dan daarna de firma Saan erbij om hem af te voeren zeker. :?
Beide merken zie ik nog niet zo gauw in de asfalt branch rijden hoor.
groetjes,
-
Ik denk dat het de asfaltfabriek is op de Amerikahavenweg.
Euh, ze hebben het over auto's, schepen en containers. En het gaat dag en nacht hoor. Zeker geen asfaltfabriek dus.
-
En de zender staat ook zeker niet in de buurt van de Elbaweg.
Ik had het signaal dus ook keihard in Zaandam. Zaandam ligt in raster 9 en de 172.1100 is ook raster 9. We zitten dus wel te brainstormen over iets in Amsterdam maar het kan dus net zo goed iets in Zaandam zijn.
-
Vanavond krijg je de foto van de antenne Johan.
Bij de asfaltfabriek worden ook schepen gelost en treinen.
En er staan containers met grondstoffen voor het asfalt.
Van de week ga ik verder zoeken richting de Heining.
-
Gevonden :P
Ter Haak Group (USA, Ter Haak Stevedores, Ter Haak Warehousing & Logistics, Cargo Company Ymond)
Latexweg
Amsterdam Cacaohaven
(http://www.terhaakgroep.nl/images/usa-a.jpg)
-
Gevonden :P
Kratje bier voor die vent. Ter Haak, inderdaad geen onbekende in de havens.
-
Kratje bier voor die vent. Ter Haak, inderdaad geen onbekende in de havens.
LEKKER !!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Gevonden :P
Ter Haak Group (USA, Ter Haak Stevedores, Ter Haak Warehousing & Logistics, Cargo Company Ymond)
Latexweg
Amsterdam Cacaohaven
Als dit inderdaad de juiste lokatie is dan gaat het volgens mij om het bedrijfsonderdeel United Stevedores Amsterdam.
-
Klopt.
-
Voor mezelf heb ik er dit van gemaakt; Ter Haak Stevedores/United Stevedores Amsterdam