Auteur Topic: HK-014  (gelezen 8694 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Superfuse

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 986
HK-014
« Gepost op: 27 juni 2006, 06:27:25 »
Station CS Amersfoort aan de zijde van het Soesterkwartier staat een HK-014 op het dak. Geen idee waarvoor deze gebruikt wordt. Wel leuk om dit ding in de stad te zien.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HK-014
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2006, 06:58:48 »
Ik denk dat je voor velen hier even uit moet leggen waar je het over hebt.

Leen Ansems

  • Gast
Re: HK-014
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2006, 07:40:33 »
Het is een Rohde & Schwartz breedband VHF/ UHF rondstralerantenne Johan. Ik heb het even opgezocht.
Ik dacht zelf eerst aan de enorme Log-per zoals die op het dak van genoemde firma in Nieuwegein staat.
mvg,
Leen

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HK-014
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2006, 07:58:04 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Het is een Rohde & Schwartz breedband VHF/ UHF rondstralerantenne Johan.

Ja dank je wel Leen. En ik weet nu ook prcies waar de antenne staat. Aan de Noordzijde van het station op het nieuwe gebouw van Servex aan het Piet Mondriaanplein. Helaas geen foto van de bewuste antenne daar op het dak maar wel een foto van eenzelfde antenne in de mast van de toren op Vlieland.

Leen Ansems

  • Gast
Re: HK-014
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2006, 08:08:33 »
En zover ik me kan herinneren heb ik zowat naast zo`n zelfde antenne gestaan op de Lange Jaap in Den Helder.
mvg,
Leen

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HK-014
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2006, 08:10:46 »
Je ziet ze wel vaker op flatgebouwen staan hoor. In Sittard op een hoge flat langs de spoorlijn, in Heerhugowaard ook op een flat die vanaf het spoor is te zien.

Gert Jan

  • Gast
Re: HK-014
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2006, 15:10:41 »
Agentschap Telecom heeft sinds kort op de Piet Mondriaanlaan in Amersfoort een vestiging.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HK-014
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2006, 15:21:24 »
Het hoofdkantoor van Agentschap Telecom is gevestigd in Groningen. Voor algemene vragen kunt u contact op nemen met het Klantcontactcentrum 050 - 587 74 44. Naast het hoofdkantoor in Groningen heeft het agentschap sinds 25 juli een vestiging in Amersfoort. De medewerkers van voormalige vestigingen Zwolle, Nederhorst den Berg en Eindhoven werken nu vanuit het kantoor in Amersfoort.
Vestiging Amersfoort
Toezicht
Piet Mondriaanlaan 54
3812 GV Amersfoort
http://www.agentschap-telecom.nl/

Offline bubo bubo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: HK-014
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2006, 15:57:44 »
Citaat van: "Johan Beck"
Je ziet ze wel vaker op flatgebouwen staan hoor. In Sittard op een hoge flat langs de spoorlijn, in Heerhugowaard ook op een flat die vanaf het spoor is te zien.

Het agentschap-telecom heeft een monitor netwerk in Nederland. Als basis antenne voor dit netwerk dient de getoonde Rohde&Schwarz HK014. Over het land verdeeld zijn ergens iets van 10 a 12 plaatsen waar deze antenne staat opgesteld op inderdaad hoge gebouwen. Het zwaartepunt van het monitor netwerk is toch vooral VHF en UHF.
Alle opstelplaatsen worden op afstand bediend vanuit Nederhorst den Berg. Of is deze plaats opgeheven??

Bubo bubo

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HK-014
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2006, 16:05:36 »
Citaat van: "bubo bubo"
Alle opstelplaatsen worden op afstand bediend vanuit Nederhorst den Berg. Of is deze plaats opgeheven??

Citaat van: "Johan Beck"
Naast het hoofdkantoor in Groningen heeft het agentschap sinds 25 juli een vestiging in Amersfoort. De medewerkers van voormalige vestigingen Zwolle, Nederhorst den Berg en Eindhoven werken nu vanuit het kantoor in Amersfoort.

Ik neem dus aan dat Nederhorst den Berg is opgeheven.

Leen Ansems

  • Gast
Re: HK-014
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2006, 16:32:48 »
Zo ver ik weet zijn de vestigingen Capelle a/d IJssel, Zwolle, Eindhoven en Nederhorst den Berg allemaal opgeheven.
In Hoek van Holland staan nog antennes. Zo ver ik weet wordt het radiospectrum centraal vanuit een monitorcentrum in de gaten gehouden ergens in de buurt van Amsterdam. Ik ben in het jaar 2000 nog op Nederhorst den Berg geweest, maar toen waren er al veel antennes verdwenen. Er stond wel een grote satelietschotel.
mvg,
Leen

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: HK-014
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2006, 16:57:39 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Zo ver ik weet zijn de vestigingen Capelle a/d IJssel, Zwolle, Eindhoven en Nederhorst den Berg allemaal opgeheven.
In Hoek van Holland staan nog antennes. Zo ver ik weet wordt het radiospectrum centraal vanuit een monitorcentrum in de gaten gehouden ergens in de buurt van Amsterdam. Ik ben in het jaar 2000 nog op Nederhorst den Berg geweest, maar toen waren er al veel antennes verdwenen. Er stond wel een grote satelietschotel.
mvg,
Leen

Ik ben in 1995? 1996? in de bunker in Nederhorst den Berg geweest. Kon m'n ogen niet geloven wat ik daar allemaal zag als 14 jarig jochie; Allemaal "grote scanners" en een kanjer van een mast in de achtertuin aldaar. Ook de ruimtes met inbeslaggenomen apparatuur staan in m'n geheugen gegrift.

Ik weet nog wel dat we naast zo'n spectrumanalyzer stonden en die persoon die daar achter zat de politie bij Groningen oid aan het beluisteren was op 86 MHz.

Gert Jan

  • Gast
Re: HK-014
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2006, 18:52:05 »
Citaat van: "D a a f"
Ik ben in 1995? 1996? in de bunker in Nederhorst den Berg geweest. Kon m'n ogen niet geloven wat ik daar allemaal zag als 14 jarig jochie; Allemaal "grote scanners" en een kanjer van een mast in de achtertuin aldaar. Ook de ruimtes met inbeslaggenomen apparatuur staan in m'n geheugen gegrift.

Ik weet nog wel dat we naast zo'n spectrumanalyzer stonden en die persoon die daar achter zat de politie bij Groningen oid aan het beluisteren was op 86 MHz.

Die "grote scanners" waren Icom IC-R7000's en heel misschien een verdwaalde IC-R9000.
Tegenwoordig is het voor VHF/UHF meestal AOR-AR5000 die al dan niet met de pc op afstand bediend worden.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HK-014
« Reactie #13 Gepost op: 1 juli 2006, 19:15:22 »
Bij deze dan de bewuste antenne.

Offline bubo bubo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: HK-014
« Reactie #14 Gepost op: 1 juli 2006, 21:05:47 »
Mooie foto Johan van de antenne in Amersfoort. Was dit de enigste antenne of staan er nog meer op het dak!

Bubo bubo