Op verzoek van Bart:
Voor het ontvangen van de "echte" melding op Schiphol is het programmeren van de OVD H-meer voldoende.
Want sinds de invoer van GMS komen diverse posten op Schiphol.
Vanuit Amstelveen regelmatig de hoogwerker (met name richting Schiphol-Oost), en vanaf VOS 2 de COH-Container.
Aalsmeer heb ik vanf de start van GMS regelmatig voorbij zien komen op P2000 met een adres op Schiphol als melding, maar dat is de laatste tijd niet meer. De laatste weken zie je alleen maar Hoofddorp voorbij komen. Het lijkt erop dat sinds kort de "kazerne-volgorde-tabel" voor Schiphol in GMS is aangepast. Want vanuit Hoofddorp komt inderdaad zo'n 3x per dag de HW 651. En daarnaast een paar keer per week de TAS 644 en de HV 681. Dit alles vrijwel alleen voor automatische brandmeldingen.
Voor de invoer van GMS kwamen vanaf VOS 2 alarm inderdaad ook de VC 991 Zwanenburg, Lucht/Licht 677 Lisserbroek en TAS 649 Rijsenhout en TAS 646 Badhoevedorp naar de luchthaven.
Maar sinds de invoer van GMS ben ik daar niet meer zo zeker van.... Maar wellicht dat sinds kort alles weer terug gezet is naar de oude situatie.
Inderdaad gaat vanaf 1 januari '06 Schiphol zelf de gebouwenbrandbestrijding weer doen. Het plan is door de gemeenteraad van de H-meer inmiddels goedgekeurd.
Dit met een door Schiphol continue bemande TAS en een 2e TAS die bemand wordt door springbemanning (combinatie 2e TAS en Post vliegtuigbrandbestrijding).
Vanaf die datum start dan ook de beroepspost in Nieuw Vennep. Waarbij er voor de vrijwilligers ook een rol van betekenis blijft.