Auteur Topic: capcodes KLPD en KMAR  (gelezen 8425 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

sta

  • Gast
capcodes KLPD en KMAR
« Gepost op: 16 juni 2005, 00:19:02 »
Ik ben benieuwd op de capcode's voor de KLPD en KMAR al bekend zijn zo ja wat zijn die dan?
Ik weet dat de KLPD de ruimte van 16.00.000 t/m 16.02.999 heeft en dat de KMAR de ruimte van 17.00.000 t/m 17.02.999 heeft maar het kost ongelovelijk veel moeite om te kijken welke werkt ;)
alvast bedankt

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2005, 03:26:41 »
Citaat
maar het kost ongelovelijk veel moeite om te kijken welke werkt

Hmm ja.... Dat kan ik me best voorstellen... Ze gebruiken ze namelijk (nog) niet. Dus zal je ze ook niet snel vinden.

Blijf http://www.pd5hw.nl o.a. volgen, eens zal je ze misschien voorbij zien komen.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2005, 04:38:38 »
Citaat van: "sta"
Ik ben benieuwd op de capcode's voor de KLPD en KMAR al bekend zijn zo ja wat zijn die dan?

Aangezien zowel de KMAR als het KLPD net als de regiokorpsen onderdeel uitmaken van de hulpdiensten zijn er ook voor hun codereeksen gereserveerd. Dat betekent echter niet automatisch dat ze ook gebruik gaan maken voor P2000. Ze hebben in elk geval de mogelijkheid, ook voor dit geldt dat we het vanzelf wel gaan merken mocht het zo ver zijn...

Groeten, Peter.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2005, 07:44:16 »
Blijf vooral hopen, ik denk dat je het kan vergeten dat regiokorpsen, KMar en KLPD gebruik zullen maken van P2000, tenzij hier in de verre toekomst ook versleutelde berichten overheen gaan ( en dan bedoeld ik niet de huidige versleuteling die wel al op de desk aangestuurd kan worden, maar waar nog geen geschikte pagers voor zijn).
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2005, 07:56:41 »
Citaat van: "Huub Roem"
Blijf vooral hopen, ik denk dat je het kan vergeten dat regiokorpsen, KMar en KLPD gebruik zullen maken van P2000, tenzij hier in de verre toekomst ook versleutelde berichten overheen gaan

Ik zou niet weten waar je dit op baseert Huub, want inmiddels zijn er toch echt al 2 regio's die gebruik maken van P2000, waarvan 1 bijzonder fanatiek. Verschillende regio's staan te popelen om P2000 te kunnen gaan gebruiken en dan heb ik het specifiek over politie.

Groeten, Peter.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2005, 08:27:16 »
Hmmm, interessant, ik baseerde dit op mijn eigen idee over de regiokorpsen. Gezien alle heisa rondom C2000 had ik dit niet verwacht. Ook omdat er verschillende CPA's niet (meer) gebruik maken van P2000 leek mij het niet voor de handliggen dat de regiokorpsen en wel gebruik van zouden maken, maar ik ben te voorbarig begrijp ik!

Waar baseer jij het op dat verschillende regio's staan te popelen om P2000 te gaan gebruiken? En welke regio's gebruiken P2000 dan intensief?

Edit 10:15 uur: Een korte analyse gedaan, Zuid-Limburg zie ik, in de afgelopen 10 uur slechts 1 melding, blijkbaar alleen voor piketmeldingen dus..."wilt u even bellen".
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2005, 11:13:10 »
Citaat van: "Huub Roem"
Waar baseer jij het op dat verschillende regio's staan te popelen om P2000 te gaan gebruiken? En welke regio's gebruiken P2000 dan intensief?

Limburg-Zuid is toch wel een intensieve gebruiker. De Ongevallendienst, Recherche, Technische Recherche, Voorlichting, PD-Management (what ever that may be) en nog wat onbekende codes vliegen met de regelmaat van de dag over het scherm. Natuurlijk nooit met de regelmaat van BRW en CPA, maar toch dagelijks. Twente alarmeert ook de ongevallendienst via P2000. De regio's die staan te popelen, dat komt uit betrouwbare bron. Ik zal daar niet verder over uitwijden, maar naar bescheiden mening zal P2000 in de loop der tijd steeds interessanter en gevarieerder worden...

Citaat van: "Huub Roem"
Edit 10:15 uur: Een korte analyse gedaan, Zuid-Limburg zie ik, in de afgelopen 10 uur slechts 1 melding, blijkbaar alleen voor piketmeldingen dus..."wilt u even bellen".

http://www.xs4all.nl/~atron/p2000/Limburg-Zuid-POL.html

Groeten, Peter.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2005, 11:26:05 »
Ok duidelijk Peter, bedankt voor de toelichting!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Evos

  • Gast
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2005, 17:36:04 »
Citaat van: "hunter"
PD-Management (what ever that may be)

Een hersenspinsel van mij misschien Plaats delict management?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2005, 18:19:47 »
Citaat van: "Evos"
Een hersenspinsel van mij misschien Plaats delict management?

Zover was ik ook :) Maar wat wordt er dan gemanaged? In mijn eigen, alsmede de omliggende regio's ken ik dat begrip niet. Wie is zo'n persoon, wat voor rang en was is zijn/haar functie op het PD?

Groeten, Peter.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2005, 19:52:01 »
Waarschijnlijk zoiets als "beheerder plaats delict"?
Iemand die er op let dat er geen sporen (per ongeluk) uitgewist worden, die zorgt dat alles (TR, Recherche, e.d.) gewaarschuwd wordt, enz enz....
Met vriendelijke groet,
Arlé


Evos

  • Gast
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2005, 13:48:03 »
Lijkt me een taak voor een chef van dienst

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2005, 15:00:47 »
Hallo,

Citaat van: "hunter"
PD-Management (what ever that may be)

Gevonden op http://www.nickyverstappen.nl/index.php?page=PDmanag

Citaat
Kort gezegd betekent PD-management dat de eerste politiemensen die op een PD ter plekke komen, door de meldkamer van politie worden bestempeld tot 'beheerder-PD'. Een van deze politiemedewerkers is dan verantwoordelijk voor de beveiliging en bewaking van de PD totdat unit FTO arriveert. Alle betrokken partijen, zoals GGD, brandweer e.d. herkennen de beheerder-PD aan een opvallend groen vestje met daarop het opschrift 'BPD'  en een groene zwaai of flitslamp op zijn voertuig.
In overleg met de officier van dienst (een verantwoordelijke binnen een bepaald politieteam) wordt daarna besloten of er een 'leider-PD' komt. Dit is vaak een meer ervaren en opgeleide politiemedewerker of iemand van de unit Zware Criminaliteit (ZwaCri). Deze neemt de leiding, en het logboek, over van de BPD'er en neemt het vervolgtraject voor zijn rekening. Op het moment dat de leider-PD na de overdacht het LPD-vestje aantrekt, doet de beheerder het BPD-vestje uit.

Groeten,
Robert.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2005, 16:55:36 »
Citaat van: "Robert"
Gevonden op http://www.nickyverstappen.nl/index.php?page=PDmanag

Ah interessant, bedankt!

Groeten, Peter.

Evos

  • Gast
Re: capcodes KLPD en KMAR
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2005, 17:39:22 »
Wat dom,  laatst nog gelezen dat politie auto's van een bepaalde regio werden uitgerust met een groenzwaailampje...maar goed tis duidelijk