Auteur Topic: capcode lijst ?  (gelezen 5461 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

calypsoboy

  • Gast
capcode lijst ?
« Gepost op: 30 oktober 2004, 23:00:56 »
wie vult de capcode lijst aan alvast bedankt...

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: capcode lijst ?
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2004, 00:00:00 »
Welke capcodelijst?

Jacob

calypsoboy

  • Gast
Re: capcode lijst ?
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2004, 00:16:10 »
Citaat van: "jjvdwiel"
Welke capcodelijst? Jacob

de capcode filter.ini voor dw pdw
ik heb all 1025 codes maar wie weet zijn er nog meer te vinden op dit form alvast bedankt voor je retour schrijve.
ik bedoel eigelijk een complete  filter.ini

ik weet ze zijn niet echt betrouwbaar maar het blijft zoeken... en kijken in de monitoring  van pdw  

alvast de groetjes van mij mart

calypsoboy

  • Gast
Re: capcode lijst ?
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2004, 01:06:42 »
de filter waar ik mee draait op de pdw

veel succes er mee
groetjes van mart.v l
zijn er foutjes graag retour mailen a u b..
naar mavleeuwen@zeelandnet.nl
ook graag met de verbeteringen graag..
alvast bedankt

groetjes van mijn mart. ik hoop nu dat ik veel mensen geholpen heeft om een begin te maken met het zeer leuke programma pdw..

(Edit door Admin)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: capcode lijst ?
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2004, 02:54:26 »
Citaat van: "calypsoboy"
Filter897=1,"001100001","Brandweer Kazere Oos  Noord-bra-band","",0,9,1,3,7,"brandweer-Oss-Noord-Bra-bant.html",15,29-10-04,11:02:32
Filter945=1,"001400000","Brandweer & Ambulance  Rotterdam Rijnmond .Regio17","",0,9,1,8,7,"Rotterdam R.M.html"
Filter1041=1,"002029568","Cap-Nr-Routering / Groeps / Kazerne / Alarm,  OK <","",0,9,1,2,7,"Regionaal - Provincie AC.Centrale.html",474,31-10-04,01:15:06
Filter1042=1,"00202956?","CAP  Routering / Groeps - Info","",0,6,1,2,7,"Regionaal - Provincie AC.Centrale.html",474,29-10-04,11:03:01
Filter1043=1,"0020295??","Alarm - Regionaal - AC - Alarm Centrale - P2000","",0,9,1,2,7,"Regionaal - Provincie AC.Centrale.html",27,08-10-04,01:27:01

Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik er staan dingen in deze lijst waar ik grote vraagtekens bij heb. Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je in je filter zet, maar zodra je jouw lijst openbaar maakt en dus voor gebruik aan anderen aanbiedt dan is het natuurlijk wel handig dat er enige betrouwbaarheid in zit. Ik zie dat jij er heel veel codes in hebt staan die 'ooit' gebruikt zijn tijdens testen, maar dat kunnen allemaal willekeurige en tijdelijke codes zijn die in de toekomst misschien komen te vervallen en/of een andere functie krijgen. Tevens zie ik wildcards staan die eigenlijk dubbelop zijn. Zo vraag ik me af waarom je zowel 2029568 als 202956? als 20295?? in het filter hebt staan. 20295?? is meer dan voldoende, alle groepscodes hebben immers dezelfde functie en zo vang je 16 vliegen in 1 klap. De benamingen die je er achter hebt staan klinken erg spannend, maar "groepscode" dekt de volledige lading en heeft niets met kazernes, provincies of wat voor vorm van routering dan ook te maken.

Mijn advies is om alleen bekende (operationele) codes specifiek te benoemen en de overige (testende) regio's als wildcard(s). Als je nu al dingen gaat benoemen die 1x zijn gezien dan blijf je natuurlijk aan de gang. Dat van "Brandweer Oss" dat is natuurlijk een test geweest en ik kan je nu al vertellen dat die codes niet door Oss gebruikt zullen gaan worden. Vervolgens stuurt die regio op KPN dergelijke teksten ook naar andere korpsen (die bijstand verlenen) en hoeft een "ALARM OSS" niet altijd specifiek voor Oss te zijn. Klinkt wellicht een beetje onduidelijk, maar zodra het gebruik van de codes bekend is dan valt dat wel mee.

Nogmaals, het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik vind dit niet echt een representatief filter......

[edit]
Overigens het verzoek (ook voor anderen die hun filter openbaar willen maken), plaats deze aub extern, dus op eigen webspace en niet op het forum. Deze pagina is nu zo vreselijk lang dat het niet overzichtelijk meer is en teveel dataverkeer genereert. Dus gaarne op eigen webspace plaatsen en vervolgens een link maken. Heb je die mogelijkheid niet dan houdt het op vrees ik. Als hier straks 100 filters.ini files verschijnen dan zien we door de bomen het bos niet meer...

Danku vriendelijk!
[/edit]

Groeten, Peter.

calypsoboy

  • Gast
Re: capcode lijst ?
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2004, 10:11:30 »
het was niet te bedoeling om de lijst openbaar te maken maar,juist
een inzicht te geven, maar ik had ook niet gezegt dat deze lijst goed was,
maar oke hij is er nu af en ik denk ook na inzicht dat je gelijk heeft peter.
het blijft inderdaad goed kijken en de juiste codes  zijn de beste..
wel hoop ik als het eenmaal draait een goede filter in handen te krijgen..
toch wens ik iedereen succes toe wand ik heb meer dan 353 mailtjes gehad als dank peter..
daar heb ik ook het antwoord er bij gezet dat deze lijst niet betrouwbaar was ,
maar we zijn nog maar net bezig peter dus ik heb geduld.
maar bij de meeste ging het er om hoe zit nu zo lijst er uit,???
en daar ging het mij ook om, dus zeker niet operationeel te gebruiken,
maar je heb gelijk dat het veel data kost. dat was niet mij bedoeling peter..
alvast bedank voor je antwoord.. grt mart. :P

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21685
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: capcode lijst ?
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2004, 10:23:12 »
Citaat van: "calypsoboy"
toch wens ik iedereen succes toe wand ik heb meer dan 353 mailtjes gehad als dank peter..
daar heb ik ook het antwoord er bij gezet dat deze lijst niet betrouwbaar was ,

Dus 353 mensen hebben nu een onbetrouwbare lijst. En als je het internet kent gaat zo'n lijst weer zijn eigen weg leiden enzovoort enzovoort.

calypsoboy

  • Gast
Re: capcode lijst ?
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2004, 12:50:56 »
Nee dat denk ik niet peter
de meeste heb ik retour gemailt dat ze deze lijst niet kunnen gebruiken
maar wel als voorbeeld van opbouw van de code`s
daar is op zich toch niets mis mee peter ?
ps:wat ook handig zal zijn is in pdw een aparte icinje over de afkortingen weer te geven..
zo als kwk  katwijk...

dus peter niet te voorbaar zijn  ...ik ben ook maar een mens ja toch..

grt  v mart :P

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: capcode lijst ?
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2004, 14:08:01 »
Citaat van: "calypsoboy"
de meeste heb ik retour gemailt dat ze deze lijst niet kunnen gebruiken maar wel als voorbeeld van opbouw van de code`s

Als het gaat om de opbouw dan kun je beter kijken op:

http://www.xs4all.nl/~atron/flex/p2000-codes.html

Daar kun je de reeksen per regio, per discipine vinden en aan de hand daarvan kun je filters met wildcards maken.
Binnen zo'n reeks kan de regio zelf bepalen wat de indeling wordt, dus is het echt een kwestie van afwachten...

Citaat van: "calypsoboy"
ps:wat ook handig zal zijn is in pdw een aparte icinje over de afkortingen weer te geven.. zo als kwk  katwijk...

Daar is al over geschreven en dat is niet mogelijk :

forum/viewtopic.php?t=2988

Groeten, Peter.


dus peter niet te voorbaar zijn  ...ik ben ook maar een mens ja toch..

grt  v mart :P[/quote]