Auteur Topic: Capcode en aanschaf P2000 pieper  (gelezen 7032 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

sebasnl1sbm

  • Gast
Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Gepost op: 17 september 2004, 18:24:46 »
Hallo allemaal.

Aangezien ik in het forum niet echt een antwoord kon vinden op mijn vraag probeer ik het langs deze weg.
Als ik nu een Apollo pager aanschaf moet ik een Capcode voor mijn regio invoeren.Dat snap ik allemaal wel.
Nu is mijn vraag , ik woon in de omgeving van Leiden.Men is hier nog niet over op p2000 maar volgens mij wel al aan het Testen.
Hoe kom ik er achter welke Capcode ik moet programeren om mee te kunnen lezen.ik begrijp dat deze nog niet bekend zijn maar welke capcode moet ik invoeren om ook testoproepen mee te kunnen lezen bijvoorbeeld.
Ik zie op de site van JJ van de Wiel wel wat brandweer en test oproepen voorbij komen.
En als ik nu bijvoorbeeld Amsterdam of een andere regio wil mee lezen , kan ik dan een soort monitor code invoeren zodat ik als het ware alle berichten kan meelezen dus alles van Amsterdam tot Zuid Limburg.
Of werkt het dus zo dat als ik geen capcode invoer ik niet mee kan lezen.
En moet ik dus eerst een capcode van de betreffende regio invoeren.

Voorheen had je in bijvoorbeeld pageboy de tooncode blokjes maar kon je andere oproepen wel meeluisteren als je het wieltje doordraaide.Maar als ik het goed begrijp gaat dat principe hier dus niet op.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2004, 06:31:18 »
Citaat van: "sebasnl1sbm"
En als ik nu bijvoorbeeld Amsterdam of een andere regio wil mee lezen , kan ik dan een soort monitor code invoeren zodat ik als het ware alle berichten kan meelezen dus alles van Amsterdam tot Zuid Limburg.

Je kunt niet alles met 1 code meelezen, zo makkelijk werkt het helaas niet. Je bent afhankelijk van de codes die verzonden worden, en die codes kun jij ook in je pager zetten, net als met de tooncodes. Nu heb je het geluk(?) dat Amsterdam gebruik maakt van een monitor-pager die op de AC ligt en die in principe (niet altijd) met elke melding wordt meegealarmeerd. Dat is de code 0102998, maar dan krijg je dus ook de minder interessante berichten te zien, zoals een paard in de boom en een kat in de sloot (of een smurf in de sapcentrifuge ;) )
Limburg doet niet mee aan die 'onzin', zij alarmeren gewoon de codes die gealarmeerd moeten worden en verder niets extra's. Zelf heb ik de code 1505555 van Hollands-Midden in mijn pager staan en daar heb ik toch al een aantal keer testberichten op ontvangen.

http://www.xs4all.nl/~atron/p2000/Hollands-Midden-BRW.html

Groeten, Peter.

reckless76

  • Gast
Re: Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2004, 19:44:42 »
Misschien een hele stomme vraag maar hoe kom ik aan zo'n pager?
 :oops:  :lol:

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2004, 19:55:39 »
Citaat van: "reckless76"
Misschien een hele stomme vraag maar hoe kom ik aan zo'n pager?

http://www.p2000shop.nl/

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2004, 19:57:14 »
Citaat van: "sebasnl1sbm"
Nu is mijn vraag , ik woon in de omgeving van Leiden.Men is hier nog niet over op p2000 maar volgens mij wel al aan het Testen. Hoe kom ik er achter welke Capcode ik moet programeren om mee te kunnen lezen.

Ik zou zeggen, volg de volgende discussie eens; forum/viewtopic.php?t=2950

calypsoboy

  • Gast
Re: Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2004, 01:36:24 »
Citaat van: "sebasnl1sbm"
Hallo allemaal.

Aangezien ik in het forum niet echt een antwoord kon vinden op mijn vraag probeer ik het langs deze weg.
Als ik nu een Apollo pager aanschaf moet ik een Capcode voor mijn regio invoeren.Dat snap ik allemaal wel.
Nu is mijn vraag , ik woon in de omgeving van Leiden.Men is hier nog niet over op p2000 maar volgens mij wel al aan het Testen.
Hoe kom ik er achter welke Capcode ik moet programeren om mee te kunnen lezen.ik begrijp dat deze nog niet bekend zijn maar welke capcode moet ik invoeren om ook testoproepen mee te kunnen lezen bijvoorbeeld.
Ik zie op de site van JJ van de Wiel wel wat brandweer en test oproepen voorbij komen.
En als ik nu bijvoorbeeld Amsterdam of een andere regio wil mee lezen , kan ik dan een soort monitor code invoeren zodat ik als het ware alle berichten kan meelezen dus alles van Amsterdam tot Zuid Limburg.
Of werkt het dus zo dat als ik geen capcode invoer ik niet mee kan lezen.
En moet ik dus eerst een capcode van de betreffende regio invoeren.

Voorheen had je in bijvoorbeeld pageboy de tooncode blokjes maar kon je andere oproepen wel meeluisteren als je het wieltje doordraaide.Maar als ik het goed begrijp gaat dat principe hier dus niet op.

probeer eens deze capcode 2029568   deze code komt altijd met een bericht voor all..  succes er mee.....

calypsoboy

  • Gast
Re: Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2004, 02:16:10 »
dat is jammer wand het was wel een zeer goede
ja wat nu ik denk ook dat deze code goed is probeer eens,,/

1503900     maar dat is voor hollands midden
die komt ook elke keer mee.
als ik een andere vindt stuur ik hem naar jou oke

grt..v mart :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode en aanschaf P2000 pieper
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2004, 02:42:17 »
Citaat van: "calypsoboy"
dat is jammer wand het was wel een zeer goede
ja wat nu ik denk ook dat deze code goed is probeer eens

De groepscodes zijn netwerkcodes, geen (programmeerbare) pagercodes. Bovendien zul je helemaal gek worden van de testberichten (die ook vaak als groep worden verzonden), evenals de containerbrandjes en en 'contact AC'. Het mooiste zou natuurlijk gewoon een pager zijn die alles weer kan geven, of in elk geval grote reeksen, maarja die bestaan helaas niet...

Citaat van: "calypsoboy"
1503900     maar dat is voor hollands midden
die komt ook elke keer mee.

Niet bij alle meldingen, maar wel in 99% van de gevallen. Inderdaad erg handig en leuk om parallel via analoog te horen.

Groeten, Peter.