Auteur Topic: Filter options arguments filteren op speciale chars  (gelezen 2771 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline StefanV

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
    • StefanVerkerk.nl
Filter options arguments filteren op speciale chars
« Gepost op: 21 maart 2017, 23:33:49 »
Een kort en simpel vraagje:

De meldingen die via PDW binnen komen worden via php-cgi.exe verwerkt, bij 'Filter options' staat het als volgt ingesteld:

[ x ] Enable command file
[ Browse ]    [ C:\xampp\php\php-cgi.exe -q -f "C:\xampp\htdocs\pdwdb\index.php" ]  Arguments: [ capcode="%1" date="%3" time="%2" msg="%7" label="%8" type="%5" ]

De arguments komen dan netjes binnen in een $_GET variable in PHP. Maar enkel meldingen met een & teken er in (b.v. bij de LL01 bij Gooi & Vechtstreek), kapt ie de melding af na de &, omdat dat niet goed werkt met de URL. Dit dus:
?capcode=12345678&msg=A1%20(Gooi%20&
Is er in PDW een manier om 'msg' te filteren mbt '&'-tekens? Ik heb al een tijdje lopen zoeken naar oplossingen met de php-cgi.exe command line options, maar ik kom helaas nog niets tegen waarmee ik die & kan omzetten in b.v. &. Wellicht dat er in pdw een optie zit om '&' te vervangen in %7?

Bij voorbaat dank!

Offline StefanV

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
    • StefanVerkerk.nl
Re: Filter options arguments filteren op speciale chars
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2017, 14:25:43 »
Inmiddels het probleem al op een andere manier opgelost. In plaats van met PHP $_GET af te vangen, haal ik nu de informatie binnen via $argv. Dat moet wel in php.ini aangezet worden overigens, anders krijg je niks binnen daarop.