Auteur Topic: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.  (gelezen 178521 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #75 Gepost op: 2 juni 2017, 10:44:41 »
Citaat
Je gebruikt dus Sites om onderscheid in de verschillende Tgid's te maken en kan je de optie unit id's nog extra gebruiken om via de unit code van een porto alleen die unit codes (porto's) te gebruiken die jij wil horen?

Nee, sites (in het geval van DMR) hebben een FREQUENTIE
Bijvoorbeeld
Google Eemshaven - FREQUENTIE XXX,XXX
Martini ziekenhuis - FREQUENTIE XXX,XXX

Department zet je de TGID's in, deze TGID's worden gebruikt voor al je SITES (in het betreffende systeem).

SYSTEM = DMR OF ANALOOG
Bij analoog dien je geen site met frequentie in te geven maar wel een department met frequentie.

Scanner Brussels

Klopt, zo had ik het ook in mijn hoofd maar heb het verkeerd geschreven lees ik.

Als je in department niks invuld bij TGID's, pakt hij dan alle TGID's of werkt dat niet zo.
In een site kan je bijvoorbeeld bij Color Code geloof ik ook search invullen in plaats van een Color Code invullen, dan pakt hij ze allemaal, dit las ik ergens maar weet niet of het klopt.

Iedereen trouwens bedankt voor de geleverde input, zo komen we steeds een beetje verder!
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #76 Gepost op: 2 juni 2017, 11:30:53 »
Ik denk dat je de TGID's moet invullen want dat het anders niks geeft. Heb het zelf nog niet getest.
Tijdens het zoeken (Search) komt de TGID er wel automatisch op.

Scanner Brussels

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #77 Gepost op: 2 juni 2017, 11:38:54 »
Ik denk dat je de TGID's moet invullen want dat het anders niks geeft. Heb het zelf nog niet getest.
Tijdens het zoeken (Search) komt de TGID er wel automatisch op.

Scanner Brussels

Hier zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
Ik heb net een frequentie ingevoerd via een normale department (niet via sites) en stopt hij tijdens het scannen als er spraak is.
Nu heb ik dezelfde frequentie ingevoerd via sites en loopt hij tijdens het scannen gewoon door, hij stopt daar dus niet als er spraak is, na het invullen van de TGID stopt hij wel tijdens het scannen, blijkbaar moet je dus wel wat invoeren.

Ik vraag mij wel af wat nu de toegevoegde waarde is van het werken met sites.
Als je desbetreffende frequentie in een normale department invuld krijg je alles mee via die frequentie, doe je dit via sites moet je een TGID invullen anders hoor je niks...
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #78 Gepost op: 2 juni 2017, 12:01:48 »
Bedankt mannen, ik ga het straks proberen.
Voor nu blijft de Sentinental software crashen.. ook na compleet verwijderen, herstart LT, nieuwe installatie...

Hoe is jullie ervaring ? Crashed bij bij jullie ook?
DELETED

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #79 Gepost op: 2 juni 2017, 12:25:15 »
Ik krijg wel een foutmelding bij het openen, daarbij de melding om opnieuw te installeren maar foutmelding blijft.
Na het wegklikken van de foutmelding kan ik de scanner wel uitlezen en ziet hij deze wel maar betwijfel of alles werkt zoals het zou moeten.

Gebruik dan ook de software van Butel ARC536 en werkt dit prima.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline Patman

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
  • Patrick
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #80 Gepost op: 2 juni 2017, 12:26:15 »
Bij mij lukt het ook niet om via de Sentinel software de overdracht te doen van mijn aangemaakte Fav lijst nochtans staat alles op on, doe ik het via de ARC536 doet hij het wel.
UBC50XL - Realistic2005 - UBC3500XLT - UBCD3600XLT - Diamond SRH940 - Diamond SRH701 - Selfmande Discone

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #81 Gepost op: 2 juni 2017, 12:34:41 »
Ik heb meerdere keren de-installaties gedaan en nieuwe installaties. Echter na onderzoek kwam ik erachter dat nadat ik een nieuwe installatie in de 64-bit System folder van Windows had geïnstalleerd het probleem verholpen is.
DELETED

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #82 Gepost op: 2 juni 2017, 12:53:12 »
Ik doe alles de goede ouderwetste manier, één per één met knopjes op de scanner.  8)
Heeft ook zijn charmes en zo leer je het toestel nog door en door kennen.

Scanner Brussels

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #83 Gepost op: 2 juni 2017, 13:05:57 »
Ik doe alles de goede ouderwetste manier, één per één met knopjes op de scanner.  8)
Heeft ook zijn charmes en zo leer je het toestel nog door en door kennen.

Scanner Brussels

Dan ben jij een geduldig man, ik niet  ;)
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #84 Gepost op: 2 juni 2017, 13:27:57 »
Ik denk dat je de TGID's moet invullen want dat het anders niks geeft. Heb het zelf nog niet getest.
Tijdens het zoeken (Search) komt de TGID er wel automatisch op.

Scanner Brussels

TGID, hoef je niet speciaal in te vullen. Die kan je ook op Search zetten. zodat hij alles pakt.
Als je geen gebruik van de TGID search functie wilt maken, dan moet je de gewenste TGID's er handmatig inzetten ( zie ook mijn eerdere bericht ).

Instellen Tgid
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #85 Gepost op: 2 juni 2017, 13:43:25 »
Ik denk dat je de TGID's moet invullen want dat het anders niks geeft. Heb het zelf nog niet getest.
Tijdens het zoeken (Search) komt de TGID er wel automatisch op.

Scanner Brussels

TGID, hoef je niet speciaal in te vullen. Die kan je ook op Search zetten. zodat hij alles pakt.
Als je geen gebruik van de TGID search functie wilt maken, dan moet je de gewenste TGID's er handmatig inzetten ( zie ook mijn eerdere bericht ).

Instellen Tgid

Het gebruik maken van sites is dan eigenlijk alleen maar van toepassing als je via TGID's of unit code's zaken gescheiden wil beluisteren ipv alles mee te krijgen op desbetreffende frequentie, anders kan je de frequentie net zo goed in een gewone department zetten aangezien je dan ook alles mee krijgt op die frequentie.

Bedankt voor je input!
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #86 Gepost op: 2 juni 2017, 14:37:47 »
Als je DMR wilt luisteren, dan kan je alleen frequenties in een Site zetten en niet in een department. Department is bedoelt voor de TIGD's.

Zie ook mijn 1e bericht hier DMR instellen..

Het department is dus wel nodig, om de TGID's te beheren. Of je die nu handmatig invult binnen een department, of het department instelt als search mode.
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline BirdieBarty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
  • DELETED
    • DELETED
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #87 Gepost op: 2 juni 2017, 15:37:57 »
Dankzij Xarioga (waarvoor dank al je input in dit topic, wordt heel erg gewaardeerd!! ) heb ik het voor elkaar gekregen om inderdaad met Airbase nu te zoeken d.m.v. de knop DEPT. SITE knop.
Je kunt het herkennen aan de HOLD en dan scant hij alleen inderdaad die airbase af. Enorm bedankt. Dat is erg fijn als je bijv. op Volkel bent en je alleen EHVK wilt horen. Top !!

De CHAN mod knop kun je dus 1 channel vast houden (vroeger bij de 3500XLT was dit HOLD).

Verer lukt het nog niet om de airbases in de rode balk te krijgen.. dus 01 EHAM, 02, EHVK... maar nu zoek ik het als ik snel wil zoeken HOLD op de department en dan ben ik er ook.
DELETED

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #88 Gepost op: 2 juni 2017, 15:54:50 »
Als je DMR wilt luisteren, dan kan je alleen frequenties in een Site zetten en niet in een department. Department is bedoelt voor de TIGD's.

Zie ook mijn 1e bericht hier DMR instellen..

Het department is dus wel nodig, om de TGID's te beheren. Of je die nu handmatig invult binnen een department, of het department instelt als search mode.

Ik bedoel niet de department in een site maar in een gewoon system, daar laat hij gewoon alles horen wat op die desbetreffende frequentie voorbij komt, ongeacht TGID's, unit codes etc.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #89 Gepost op: 2 juni 2017, 23:07:51 »
Ik denk dat je de TGID's moet invullen want dat het anders niks geeft. Heb het zelf nog niet getest.
Tijdens het zoeken (Search) komt de TGID er wel automatisch op.

Scanner Brussels

TGID, hoef je niet speciaal in te vullen. Die kan je ook op Search zetten. zodat hij alles pakt.
Als je geen gebruik van de TGID search functie wilt maken, dan moet je de gewenste TGID's er handmatig inzetten ( zie ook mijn eerdere bericht ).

Instellen Tgid

Waar js de TGID op search te zetten?

Bij departments kan ik alleen cijfers ingeven en niet de tekst 'search'.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C