Auteur Topic: tetra tei / itsi  (gelezen 4349 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline schranze

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 170
tetra tei / itsi
« Gepost op: 27 juli 2009, 22:21:16 »
ik heb eens een vraag , het TEI nummer , en het ITSI nummer , wordt dat softwarematig geprogrammeerd ? ITSI wel denk ik , maar van het TEI ben ik niet zeker

mvg

Leen Ansems

  • Gast
Re: tetra tei / itsi
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2009, 06:05:30 »
Citaat van: "schranze"
ik heb eens een vraag , het TEI nummer , en het ITSI nummer , wordt dat softwarematig geprogrammeerd ? ITSI wel denk ik , maar van het TEI ben ik niet zeker

mvg

TEI is zover ik weet het electronisch serienummer van je toestel en voor elk toestel uniek.
Dat zit door de fabriek erin geprogrammeerd en dat is niet veranderbaar.

Offline schranze

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 170
Re: tetra tei / itsi
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2009, 22:28:49 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "schranze"
ik heb eens een vraag , het TEI nummer , en het ITSI nummer , wordt dat softwarematig geprogrammeerd ? ITSI wel denk ik , maar van het TEI ben ik niet zeker

mvg

TEI is zover ik weet het electronisch serienummer van je toestel en voor elk toestel uniek.
Dat zit door de fabriek erin geprogrammeerd en dat is niet veranderbaar.

en het tei is verzekers ook nodig om in het netwerk te gaan , of niet ?

Leen Ansems

  • Gast
Re: tetra tei / itsi
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2009, 05:33:52 »
Citaat van: "schranze"
en het tei is verzekers ook nodig om in het netwerk te gaan , of niet ?

Moet inderdaad bij het netwerk bekend zijn. De procedure is als volgt: een toestel moet eerst met alle gegevens zoals serienummer, TEI bij het beheer van het tetranetwerk worden ingevoerd. Dan moeten gegegens van het netwerk in het toestel geprogrammeerd worden en mogelijk ook cryptosleutels. Elke keer als de porto aangezet wordt, meldt hij zich automatisch bij het netwerk en worden de uitgezonden gegevens vergeleken met die van de database van het netwerk. Komen ze overeen dan mag je verbinding maken met andere toestellen. Klopt het niet, dan wordt je het netwerk uitgesmeten. Een toestel clonen werkt dus niet, want ondanks hetzelfde aansluitnummer is de TEI enz anders en kom je niet in aanmerking voor toelating. Voor DMO verkeer is er geen controle en dat is de enige mode waarop je wel met een ander toestel kan praten, mits ze op elkaar afgesteld zijn.

Offline schranze

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 170
Re: tetra tei / itsi
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2009, 21:38:29 »
om in het netwerk te mogen , is het tei afgestemd op het itsi ?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: tetra tei / itsi
« Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2009, 07:24:23 »
Citaat van: "schranze"
om in het netwerk te mogen , is het tei afgestemd op het itsi ?

Google eens op 'Tetra authentication'.