Auteur Topic: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?  (gelezen 4392 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Gepost op: 11 oktober 2008, 13:47:31 »
Sinds gisteren is mijn jupiter pro 7.2 vastgelopen.
De pager heb/had ik altijd in mijn broekzak, tijdens mijn werk (onderwijs) staat de pager op stil.
Toen ik gisteren richting huis wilde gaan vanaf mijn werk bleek de pager halverwegen in een bericht te staan met de lamp aan.
Toen ik op de readknop drukte om het bericht verder te lezen reageerde de pager niet.
Elke andere knop van de pager gaf ook geen enkele reactie op de pager.

Hierop besloot ik de batterij eruit te halen en opnieuw te plaatsen.
Het enige wat ik hoorde is het kenmerkende "klikje" als een nieuwe batterij geplaatst wordt, de pager starte echter niet meer op en er verscheen niets in het scherm.
Dit heb ik een aantal malen geprobeerd zonder dat de pager iets anders deed.

Ik heb vervolgens de batterij verwijderd, de menuknop ingedrukt en de batterij tijdens het indrukken van de menuknop teruggeplaatst om in het handmatige menu te kunnen komen.
Vervolgens komt er na een tijdje inderdaad het menu met capcode 1 te voorschijn.
Echter blijft de lamp uit, en als ik eenmaal de tekst van capcode 1 zichtbaar heb blijft deze tekst staan, op welke knop ik ook druk, er verandert niets.
(ik kan dus niet door de mogelijkheden scrollen of verder naar capcode 2 enz.)

Vervolgens heb ik opnieuw de batterij verwijderd, en nu de readknop ingedrukt waarna ik de batterij tijdens het indrukken van de readknop teruggeplaatst heb. Hierop verschijnt wel de tekst over de buzzer lamp en motor test, echter er is geen geluid, geen licht en getril.
Drukken op knoppen heeft ook hier geen enkel effect.

Vandaag heb ik de pager op de programmer gehad, hierbij kon ik keurig de pager uitlezen.
Ik besloot mijn opgeslagen bestand via de software op de pager te plaatsen. Dit verliep allemaal zonder problemen.
Toen ik de pager van de programmer nam, de batterij verwijderde en terugplaatste verscheen inderdaad het woord pass!! in het scherm echter bleef de tekst staan.

Ik heb vervolgens de standaardfile gedownload. Deze kon ik ook keurig in de pager zetten, waarna ik wederom de batterij verwijderde en na het terugplaatsen verscheen weer keurig het woord pass!!, maar bleef de pager nog steeds hangen.

Ter vermelding, tijdens de laatste zinnen die ik hier boven typte hoorde ik de pager een piep geven en blijkt hij het nu opeens toch te doen. (10 minuten later terwijl pass!! in het beeld stond en de pager stil op tafel lag).
Ik heb geen idee wat er met de pager aan de hand is, misschien dat iemand hier meer over weet?

Ik ga in iedergeval nu proberen mijn eigen file terug te zetten, zal hier laten weten hoe dat verlopen is.

Groet Henri.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2008, 13:50:11 »
Zo...mijn eigen file staat er weer in.
Maar goed, na het herplaatsen van de batterij blijft pass!! toch weer staan.
Ik laat de pager maar eens liggen, kijken of de pager straks net als daarstraks opeens toch weer "het licht" gaat zien.

Dat er iets niet helemaal goed zit lijkt me duidelijk...maar wat?
Ik begrijp er op dit ogenblik niet veel van.

Groet Henri

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2008, 14:28:14 »
Ik zou even contact opnemen met de P2000shop.

Groeten, Peter.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2008, 14:46:38 »
Ik heb het probleem per email verzonden naar de p2000shop.
Ben benieuwd....

Wat betreft mijn eigen file, heeft de pager geen reactie op gegeven.
Heb inmiddels de standaard file zo'n half uur terug opnieuw in de pager gezet.
Ook nu blijft pass!! in het scherm staan en verandert er niets.

Ik zal het laten weten als er nieuws / veranderingen zijn.

Groet, Henri

Leen Ansems

  • Gast
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2008, 16:06:38 »
Citaat van: "henri_zomer"
Ik heb het probleem per email verzonden naar de p2000shop.
Ben benieuwd....

Wat betreft mijn eigen file, heeft de pager geen reactie op gegeven.
Heb inmiddels de standaard file zo'n half uur terug opnieuw in de pager gezet.
Ook nu blijft pass!! in het scherm staan en verandert er niets.

Ik zal het laten weten als er nieuws / veranderingen zijn.

Groet, Henri

Veren alle schakelaars nog wel goed? Soms kan een schakelaar blijven hangen. Komt weinig voor, maar het zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #5 Gepost op: 11 oktober 2008, 16:59:40 »
Citaat
Veren alle schakelaars nog wel goed? Soms kan een schakelaar blijven hangen. Komt weinig voor, maar het zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Alle knopjes veren gewoon terug.
En eerlijk gezegd, als de menu-knop zou blijven hangen zou de pager als ik de batterij er in doe altijd naar het capcode menu moeten gaan, en voor de read-key altijd de buzzer motor lamp test moeten doen, tenminste als ik logisch redeneer dat de knoppen ingedrukt zouden zitten.
En dat gebeurt niet, er komt helemaal niets op het scherm, tenzij ik de file verandert heb, dan verschijnt dus wel pass ! maar gebeurt er verder niets en blijft de tekst pass ! staan.

groet,
Henri

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2008, 15:05:07 »
Haal de batterij er eens uit en plaats hem na 30 minuten weer in terug, kijk dan eens wat hij doet?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2008, 08:25:23 »
Citaat
Haal de batterij er eens uit en plaats hem na 30 minuten weer in terug, kijk dan eens wat hij doet?

De batterij heb ik gisteravond een half uur uit de pager gehad, zonder resultaat.
De afgelopen nacht heeft de pager zonder batterij gelegen, ik heb de batterij daarnet teruggeplaatst waarbij de pager geen enkel teken van leven geeft.

Dus helaas, dat heeft niet geholpen.

Moet ik er wel bij vermelden dat de pager gisterochtend toen ik wakker werd toch eens scherm met de standaard datum en tijd liet zien, kortom de pager was in de nacht toch aangegaan, maar wederom vastgelopen waardoor zelfs de netwerktijd niet meer ingeladen is.

Groet,
Henri

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2008, 09:42:29 »
Even met de p2000shop mailen of bellen en dan opsturen dat lijkt me het enige en beste plan.

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2008, 10:06:50 »
Ik had vanochtend een mailtje van de p2000shop.
De pager gaat vandaag met de post richting de technische dienst om uit te zoeken wat er aan scheelt.

Groet,
Henri

Offline henri_zomer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.hvdrenthe.nl
Re: jupiter pro 7.2 is vastgelopen..wat nu?
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2008, 21:34:43 »
Zo...dan nu weer een update rondom de vastgelopen jupiter pro 7.2

Sinds gisteren heb ik de pager terug van de p2000shop.
Zij hebben, ondanks dat het buiten de garantie was, gratis mijn pager weer tot leven gewekt.
Echt een super service.

Wat er echter aan scheelde kan ik niet zeggen.
Op de bon die ik er bij kreeg stond dat het probleem geconstateerd en verholpen is.
Wat ik wel kan toevoegen is dat ik afgelopen maandag in de email las dat de pager bij de p2000shop gereinigd was
en het daar naar behoren deed.

Dat laatste kan ik volledig beamen. Ik heb mijn eigen file er weer ingezet en het werkt weer als vanouds.

Wat nou DE oorzaak was is mij niet bekend, maar ik ben blij dat het verholpen is.

Groet Henri