Auteur Topic: Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?  (gelezen 2641 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?
« Gepost op: 5 november 2010, 13:30:35 »
Ik heb een vraag over onderstaande meldingen.
De eerste 2 (die hieronder bij elkaar staan) resulteerden op mijn pager (Jupiter Pro v8.6A) in een duplicate melding.
14:23:41 05-11-10 19 BRAN Fina Antwerpen Alles Veilig

1300020BRW Zeeland ( RCvD Zeeland )
1300001BRW Zeeland ( Lichtkrant RAC Middelburg )

14:23:22 05-11-10 19 BRAN Fina Antwerpen Alles Veilig

1300046BRW Zeeland ( 19-4395 OvD Meldkamer )
1300001BRW Zeeland ( Lichtkrant RAC Middelburg )

Onderstaande melding kwam als een nieuwe melding op mijn pager te staan. Heeft iemand enig idee waarom deze niet als duplicate melding bij de andere komt te staan?

14:24:10 05-11-10 19 BRAN Fina Antwerpen Alles Veilig

1300035BRW Zeeland ( 19-5795 OvD Oostelijk Zeeuws-Vlaanderen )
1300001BRW Zeeland ( Lichtkrant RAC Middelburg )
Groeten,
Marco Marijs.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?
« Reactie #1 Gepost op: 5 november 2010, 13:39:14 »
Op welke capcode komt die melding op je pager binnen?
1300001?
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?
« Reactie #2 Gepost op: 5 november 2010, 13:41:38 »
Citaat van: "Gaspieper"
Op welke capcode komt die melding op je pager binnen?
1300001?

Stom van me, je hebt helemaal gelijk!
Ik heb de code's van alle Zeeuwse OvD's in m'n pager staan, daar kwam die 'losse' melding op binnen. De andere 2 meldingen kreeg ik binnen op code 1300001, dus vandaar dat deze wel als duplicate genoteerd staan!

Bedankt voor je antwoord in ieder geval!
Groeten,
Marco Marijs.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?
« Reactie #3 Gepost op: 5 november 2010, 13:55:13 »
Het enige wat gemeenschappelijk is, is die capcode van de lichtkrant. Het bericht wordt aan 3 verschillende personen (OvD`s)gezonden. Het is eigenlijk pas duplicate als het bericht exact 1 op 1 nog eens aan dezelfde capcodes wordt gestuurd. Programmeerprogramma: onder de schuif voor het contrast te regelen zie je sequence lockout staan. Dat moet op disable ingesteld zijn. Zet je daar een tijd in, dan reageert de pager zeker niet op de tweede uitzending als die binnen de ingestelde tijd na de vorige uitzending gebeurd. Is een bericht met de hand getikt, dan heb je ook kans dat er een verschil in zit met het vorige, al is het maar een spatie.

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?
« Reactie #4 Gepost op: 5 november 2010, 14:01:30 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Het enige wat gemeenschappelijk is, is die capcode van de lichtkrant. Het bericht wordt aan 3 verschillende personen (OvD`s)gezonden. Het is eigenlijk pas duplicate als het bericht exact 1 op 1 nog eens aan dezelfde capcodes wordt gestuurd. Programmeerprogramma: onder de schuif voor het contrast te regelen zie je sequence lockout staan. Dat moet op disable ingesteld zijn. Zet je daar een tijd in, dan reageert de pager zeker niet op de tweede uitzending als die binnen de ingestelde tijd na de vorige uitzending gebeurd. Is een bericht met de hand getikt, dan heb je ook kans dat er een verschil in zit met het vorige, al is het maar een spatie.

Klopt helemaal! Het liefst zou ik de meldingen allemaal als losse meldingen ontvangen, dus dat het niet als duplicate gemarkeerd wordt. Maar dat is helaas niet mogelijk voor zover ik weet (?).
Ik heb inderdaad eerst nog gekeken of de laatste melding bestond uit een extra spatie of iets dergelijks, maar dat was niet het geval.
Groeten,
Marco Marijs.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?
« Reactie #5 Gepost op: 5 november 2010, 14:05:32 »
Citaat van: "Marco Marijs"
Klopt helemaal! Het liefst zou ik de meldingen allemaal als losse meldingen ontvangen, dus dat het niet als duplicate gemarkeerd wordt. Maar dat is helaas niet mogelijk voor zover ik weet (?).
Ik heb inderdaad eerst nog gekeken of de laatste melding bestond uit een extra spatie of iets dergelijks, maar dat was niet het geval.

Zet je capcode voor de lichtkrant eens op stand uit en kijk hoe dat dan bevalt.

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Dubbele melding, wanneer wel, wanneer niet duplicate?
« Reactie #6 Gepost op: 5 november 2010, 14:08:45 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Marco Marijs"
Klopt helemaal! Het liefst zou ik de meldingen allemaal als losse meldingen ontvangen, dus dat het niet als duplicate gemarkeerd wordt. Maar dat is helaas niet mogelijk voor zover ik weet (?).
Ik heb inderdaad eerst nog gekeken of de laatste melding bestond uit een extra spatie of iets dergelijks, maar dat was niet het geval.

Zet je capcode voor de lichtkrant eens op stand uit en kijk hoe dat dan bevalt.

Dan zal ik in dit geval geen duplicates ontvangen inderdaad (alleen als dezelfde melding exact nog een keer naar dezelfde capcode wordt verstuurd). Maar als ik de lichtkrantcode voor BRW Zeeland uitzet, ontvang ik geen meldingen die niet ook naar een OvD-code gegaan zijn, dus dat lost voor mij niets op.
Groeten,
Marco Marijs.