Auteur Topic: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging  (gelezen 13637 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Gepost op: 11 januari 2006, 07:38:52 »
Gezien het feit dat ik in de buurt van de grens woon (ca. 10km) kan ik P2000 én Astrid goed ontvangen (ik kan Astrid is zelfs goed te ontvangen zonder discriminator)

Ik heb momenteel een 2e systeem voor de Astrid paging berichten, zijn voornamelijk testberichten die elke minuut verzonden worden, maar wat zegt de wetgeving (Belgie/Nederland) over het online zetten van deze berichten? Een scanner was al niet toegestaan in Belgie, dus ik neem aan het online zetten van Astrid ook niet... Maarrrr ik ontvang het signaal in Nederland en daar worden de berichten dan ook online gezet....  :?

Offline viper10

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2006, 08:04:15 »
beste,

Wat het online zetten van ASTRID paging berichten in Belgie kan ik formeel zeggen dat dat in Belgie NIET toegelaten is. Echter ik begrijp jouw situatie, maar kan er geen sluitend antwoord op geven.

jannuh

  • Gast
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2006, 10:51:07 »
Citaat
Maarrrr ik ontvang het signaal in Nederland en daar worden de berichten dan ook online gezet...

Is dit nog voor de toekomst neem ik aan?? zie het nog niet op je site

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2006, 11:25:00 »
Citaat van: "jannuh"
Citaat
Maarrrr ik ontvang het signaal in Nederland en daar worden de berichten dan ook online gezet...

Is dit nog voor de toekomst neem ik aan?? zie het nog niet op je site

Is idd voor de toekomst. Heb voor mezelf wel het één en ander proefdraaien, maar wil eerst meer uitzoeken omtrent de wetgeving..

En zoveel boeiends wordt er op dit moment nog niet verzonden hoor! ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2006, 12:15:47 »
Je bent op Nederlands grondgebied waar de Nederlandse wetgeving geldt. In principe kunnen ze je dus niks maken. Ze kunnen echter wel een bezwaar indienen bij je provider. Wat die er dan mee doet heb ik geen idee van. Zie het als RTL4 die eigenlijk niet vanuit Nederland uitzendt maar vanuit Luxemburg.

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2006, 12:20:14 »
Citaat van: "Johan Beck"
Je bent op Nederlands grondgebied waar de Nederlandse wetgeving geldt. In principe kunnen ze je dus niks maken.

Dat dacht ik dus ook... Dan moeten onze Belgische vrienden hun signalen maar niet over de grenzen sturen!  ;):P

Maar momenteel is er nog niets spannends te volgen en er is ook nog maar bar weinig bekend omtrent de RIC codes... maar we hebben geduld!

wat voorbeelden:
0137040 11:58:37 11-01-06 100-INCENDIE * POUTRELLE
0137040 11:57:38 11-01-06 100-INCENDIE * POUTRELLE

1320600 08:25:22 11-01-06 Appel du piquet
1320600 08:24:21 11-01-06 Appel du piquet

0173024 01:41:46 11-01-06 SB ziekenwagen.
0173024 01:40:46 11-01-06 SB ziekenwagen.

en verder elke minuut:
0510001 13:21:10 11-01-06 Test page (nr)

Offline paassens

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 481
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2006, 17:31:53 »
Gaan we weer een spelletje spelen van welles en nietes. Gezien Johan zijn antwoordt ben ik het helemaal met hem eens.

FF een andere kant op. Heb jij deze code's gemonitord op 1 freq. of op verschillende. Hoor hier ook genoeg data op andere freq. van hulpdiensten in Belgie.

Dat ze een pagerfreq. gebruiken of gaan gebruiken net als hier in Nederland lijkt mij ook voor de handliggend maar..... je weet maar nooit.

Het korps brandweer Kalmthout hier net over de lijn krijgen binnenkort astrid-pagers alleen de pest is dat zij deze (voorlopig, heeft iemand mij verteld) gaan gebruiken over hun oude freq.
for your ears only


Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2006, 18:49:41 »
Citaat van: "paassens"
FF een andere kant op. Heb jij deze code's gemonitord op 1 freq. of op verschillende. Hoor hier ook genoeg data op andere freq. van hulpdiensten in Belgie.

Momenteel monitor ik maar één frequentie: 169.6250

Daar komen nederlands- en franstalige berichten voorbij, dus lijkt me toch iets van een landelijk signaal. Maar we zullen nog maar even afwachten..

Bally86

  • Gast
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2006, 19:18:58 »
Tot hoever is dat signaal in nederland te ontvangen? Woon zelf net naast Dordrecht, zou het tot daar komen? En wat die wet betreft, volgens mij gaat het inderdaad om de nederlandse wet, want daar word alles ontvangen. En volgens mij kan Belgie weinig tegen je website beginnen.

Offline controlfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #9 Gepost op: 11 januari 2006, 19:48:22 »
Citaat van: "Bally86"
Tot hoever is dat signaal in nederland te ontvangen?

In de omgeving van Breda is het signaal vrij sterk, kan de berichten zonder discriminator goed ontvangen...
Je zou eens moeten luisteren op 169.6250, daar wordt iedere minuut een testbericht op verzonden.. en zorgen dat PDW luistert naar Pocsag-2400

Gert Jan

  • Gast
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2006, 20:03:50 »
Citaat van: "Bally86"
Tot hoever is dat signaal in nederland te ontvangen? Woon zelf net naast Dordrecht, zou het tot daar komen? En wat die wet betreft, volgens mij gaat het inderdaad om de nederlandse wet, want daar word alles ontvangen. En volgens mij kan Belgie weinig tegen je website beginnen.

Ik hoor het hier ook, je zou het ook gewoon zelf kunnen proberen ;)

Offline paassens

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 481
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2006, 20:21:24 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Bally86"
Tot hoever is dat signaal in nederland te ontvangen? Woon zelf net naast Dordrecht, zou het tot daar komen? En wat die wet betreft, volgens mij gaat het inderdaad om de nederlandse wet, want daar word alles ontvangen. En volgens mij kan Belgie weinig tegen je website beginnen.

Ik hoor het hier ook, je zou het ook gewoon zelf kunnen proberen ;)

Een kennis van me heeft net ff de freq 169.6250 vanuit Barendrecht in zijn scanner getikt. Luid en duidelijke ontvangst. Niet vollle bak maar toch. Dan moet Dordt. toch ook lukken voor goed signaal. Of je moet vlak naast een P/C 2000 paal wonen? dan denk ik dat je van alles en nog wat binnenkrijgt.
for your ears only


Bally86

  • Gast
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2006, 20:26:12 »
Nee vlak naast niet, de eerste is zon 7km hier vandaan

Bally86

  • Gast
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2006, 20:45:20 »
Ok, ik heb de freq in mn scanner gezet en Pocsag 2400 in PDW geactiveerd. Kan ik deze berichten nog in een aparte html laten verschijnen?

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Wetgeving omtrent weergeven Astrid paging
« Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2006, 20:46:17 »
Ik heb geen signaal op dat kanaal. En ik woon in Hendrik-Ido-Ambacht.