Auteur Topic: Vraagje  (gelezen 2565 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline leemas

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Vraagje
« Gepost op: 31 december 2008, 10:41:14 »
Hallo
Ik heb er allemaal geen verstand van ,heb zelf een scanner waar niet veel op te horen is.

Nu zag ik de Bravo 802 A staan. Is dat wat voor een leek zoals ik.
Wat kan je daar dan op krijgen.
En als ik het goed hebgelezen krijgt je er berichten op die je af kan lezen.
Het is hoofdzakelijk voor in huis.

gr.Leo

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2008, 11:32:32 »
Hoi Leo,

wat je hebt gezien is een p2000 pager. Deze pieper kan berichten ontvangen die door de brandweer verstuurd worden. Je krijgt dus berichten als: P 2 CONTAINERBRAND DAVID VAN BOURGONDIEWEG WBD Eenh: WBD842

Als je de codes van het korps of van de regio van jou interesse programmeerd dan ontvang je dus de berichten hiervan.

Persoonlijk zou ik geen bravo 802 kopen, geef iets meer geld uit en koop een pro one+ of een jupiter pro pager.

De pager is niet hoofdzakelijk voor thuis maar ook erg handig voor onderweg aangezien je de pager zeer makkelijk met een holster of een tasje aan je broek kunt bevestigen.

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2008, 17:02:59 »
De Bravo802 was voor die tijd (2-3jaar geleden) een aardige pager in vergelijking met de rest van de beschikbare pagers. Deze semafoon koste in het begin € 165.- incl. progtool.

Inmiddels zijn alle pagers veel verder doorontwikkeld, en een eind in prijs gezakt.
Tegenwoordig koop je handprogrammeerbare pagers vanaf € 99.-tot € 125.- met een jaar garantie, betere kwaliteit en veel meer opties.

Let op dat de meeste 802's niet handprogrammeerbaar zijn, en de "CAP 2 bug" hebben.
Wanneer je dat geen probleem vindt en de prijs naar je zin is.....
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar bij twijfel even doorsparen en een nieuwe kopen.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2008, 17:33:42 »
Citaat van: "IkWilbert"
Hoi Leo,

wat je hebt gezien is een p2000 pager. Deze pieper kan berichten ontvangen die door de brandweer verstuurd worden. Je krijgt dus berichten als: P 2 CONTAINERBRAND DAVID VAN BOURGONDIEWEG WBD Eenh: WBD842

Als je de codes van het korps of van de regio van jou interesse programmeerd dan ontvang je dus de berichten hiervan.

Persoonlijk zou ik geen bravo 802 kopen, geef iets meer geld uit en koop een pro one+ of een jupiter pro pager.

De pager is niet hoofdzakelijk voor thuis maar ook erg handig voor onderweg aangezien je de pager zeer makkelijk met een holster of een tasje aan je broek kunt bevestigen.

vanmiddag een Jupiter v9.1 incl. programmer opgehaald bij de Semafoonwinkel en ik moet zeggen, het is
een zeer fijne mooie uitziende en kwalitatief hoogwaardige pager en met de programmer perfect in te stellen.
Ook het 3x woordherkenning is een geweldige optie.
Wie een pager wil aanschaffen zou zeker deze in oogschouw moeten nemen.

groeten Kinky

Offline leemas

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 1 januari 2009, 11:19:30 »
En  de Pro one +  kan je ook meenemen voor buiten.?
Ik hoor(lees) jullie ook over aansluiten op de computer,  wat kan je daarmee dan doen.
En is dat altijd in het engels dat op de comp programmeren of ook in het nederlands ,mijn engels is echt niks.

Alvast bedankt voor de suggesties welke ik eigenlijk niet moet nemen?

Gr.Leo

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 1 januari 2009, 11:31:52 »
Elke pieper / pager kun je meenemen, het is een semafoon en zo'n ding werkt gewoon op een batterij, de brandweer moet immers ook overal en nergens gepiept kunnen worden :)

De beste pager bestaat niet. Dat is net zoiets als, wat is de beste computer, de beste TV, de beste auto, etc... Het hangt puur af van je persoonlijke wensen. Wat wil je precies en hoeveel heb je er voor over. De meest populaire pager is zonder twijfel de Jupiter Pro. Sommigen zweren weer bij de ProOne, anderen hebben hier juist geen goed woord voor over. Feit is wel dat de Jupiter alsmaar doorontwikkeld wordt, terwijl de laatste versie van de ProOne enigszins gedateerd is.

Informeer jezelf, kijk op internet wat de mogelijkheden zijn en lees de vele topics op dit forum door. Alleen dat kan jou helpen een goede beslissing te nemen, anderen kunnen dat niet voor jou.

Groeten, Peter

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2009, 12:05:28 »
Citaat
Ik hoor(lees) jullie ook over aansluiten op de computer, wat kan je daarmee dan doen.
En is dat altijd in het engels dat op de comp programmeren of ook in het nederlands ,mijn engels is echt niks.

Er zijn interfaces om de semafoon via de PC te programmeren.
Dit is ideaal voor de fanatiekelingen, of wanneer je -voor werk of prive- regelmatig in een ander deel van het land meldingen wil ontvangen.
Daarnaast zijn de instelmogelijkheden via de PC uitgebreider (welkomsttekst, brandduur verlichting, welke menu's wil je zien etc).

Nodig is het kunnen programmeren via de PC echter niet, de basisinstellingen van de semafoon zoals die standaard geleverd worden door de leveranciers zijn zeer goed.

De software is engelstalig, maar er zijn NL handleidingen beschikbaar.
Het menu in de semafoons in NL-talig.

Offline leemas

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 1 januari 2009, 16:25:11 »
Ok bedankt allemaal voor jullie reacties

Gr.Leo