Auteur Topic: Galaxy software en Windows Vista  (gelezen 3477 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Galaxy software en Windows Vista
« Gepost op: 11 december 2008, 18:03:08 »
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Compaq laptop met Windows Vista erop.
De Galaxy software (V6.09 voor Galaxy V9.0) krijg ik echter niet werkend via de USB poorten.

De software heb ik volgens de aangegeven stappen geinstalleerd samen met de Vista driver; Als ik de software probeer te starten krijg ik de melding "De programmer board is not responding".

Wie kent dit? Heeft iemand wat tips voor mij?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de Infostream X3 software ook op deze laptop geinstalleerd heb, ook via de USB poorten. Kan dit een conflict geven? De Galaxy en Infostream software draaien niet te gelijk.

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Galaxy software en Windows Vista
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2008, 19:37:30 »
Waar haal je die driver vandaan? Staat bij mij niet op de CD.
Heb versie 6.09 (voor USB progger en Galaxy 9.0) maar werkt niet onder Vista Home Basic.
Jupiter versie wel.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Galaxy software en Windows Vista
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2008, 19:46:58 »
Citaat van: "SemafoonWinkel"
Waar haal je die driver vandaan? Staat bij mij niet op de CD.
Heb versie 6.09 (voor USB progger en Galaxy 9.0) maar werkt niet onder Vista Home Basic.
Jupiter versie wel.

semafoonwinkel check your mail voor vista driver.

groeten Kinky.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Galaxy software en Windows Vista
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2008, 13:14:50 »
Niemand die mij kan helpen met dit probleem?

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Galaxy software en Windows Vista
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2008, 13:55:24 »
Citaat van: "Daaf"
Niemand die mij kan helpen met dit probleem?

Zoals telefonisch al gemeld, bij mij werkt het normaal onder Vista. Zou die infostream software eens verwijderen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy software en Windows Vista
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2008, 14:04:25 »
Citaat van: "Daaf"
Niemand die mij kan helpen met dit probleem?

Dacht dat het al opgelost was met de vorige reacties. Wanneer je de USB verbinding verbreekt / inplugd moet dat door de PC worden weergegeven. Als je de PL-2303 driver nog niet geïnstalleerd hebt, dan moet dat alsnog gebeuren. Installeer je hem teveel dan wordt vanzelf aangegeven dat de driver al bestaat. Kijk op configuratiescherm-> Systeem-> Hardware-> Apparaat beheer-> Poorten bij COM en kijk of de PL-2303 driver niet op dezelfde poort staat ingesteld als de driver van je Infostreamprogrammer. Zou normaal moeten werken onder VISTA.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Galaxy software en Windows Vista
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2008, 14:50:20 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Dacht dat het al opgelost was met de vorige reacties. Wanneer je de USB verbinding verbreekt / inplugd moet dat door de PC worden weergegeven. Als je de PL-2303 driver nog niet geïnstalleerd hebt, dan moet dat alsnog gebeuren. Installeer je hem teveel dan wordt vanzelf aangegeven dat de driver al bestaat. Kijk op configuratiescherm-> Systeem-> Hardware-> Apparaat beheer-> Poorten bij COM en kijk of de PL-2303 driver niet op dezelfde poort staat ingesteld als de driver van je Infostreamprogrammer. Zou normaal moeten werken onder VISTA.

Heb ik allemaal al gedaan. Zelfs nu de Infostreamsoftware er vanaf is werkt het niet.

Telkens als ik de USB programmer in mijn laptop prik komt er een ballonnetje met de melding "Dit USB apparaat wordt niet herkend, bla bla". Het lampje op de programmer brandt wel. Het lijkt er gewoon op dat de software en de programmer elkaar niet zien.

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Galaxy software en Windows Vista
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2008, 15:35:00 »
Ik heb van een klant begrepen dat de LPT progger van de Jupiter/Mercurius/Pilot etc.
ook onder Vista 32 bit draait (indien je een LPT poort hebt natuurlijk).
Zonder het toepassen van een speciale driver.

Mijn verwachting was dat dit niet zou werken, omdat Vista geen LPT ondersteund dacht ik.
(is misschien alleen voor de 64 bit versie het geval?).

Van andere proggers (ProOne) heb ik geen info hierover.

DIt ter info, lering en vermaak.