Auteur Topic: Probleem met Jupiter Pro v8.6A  (gelezen 8052 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Probleem met Jupiter Pro v8.6A
« Reactie #15 Gepost op: 14 november 2008, 12:36:33 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "dennie1983"
Hee beste mensen.

Het was inderdaad het probleem.
dus als de codes op P staan in het capcodemenu zal hij altijd blijven trillen. Tip voor de volgende die dit probleem kent.

Staat gewoon duidelijk beschreven in de Nederlandstalige handleiding op blz. 6 van zowel de V8.6 en V9.1:   citaat "bovendien wordt de silent mode overruled".
Die boekjes zijn er om gelezen te worden.

Ik lees de handleiding pas als ik er niet meer uitkom  ;)

Offline Theo de R.

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
    • http://www.freewebs.com/hulpverleningzeeland/
Re: Probleem met Jupiter Pro v8.6A
« Reactie #16 Gepost op: 27 december 2008, 10:31:05 »
Als je de pager pro v8.6A handmatig wil instelen, heb je dan ook een programeerset nodig?
In je handleiding staat dat je hem eerst de baterij er uit moet halen en een  knop 3 indruken enz. maar er staat niet bij dat je een programeer set nodig heb.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Probleem met Jupiter Pro v8.6A
« Reactie #17 Gepost op: 27 december 2008, 10:58:24 »
Citaat van: "Theo de R."
Als je de pager pro v8.6A handmatig wil instelen, heb je dan ook een programeerset nodig?
In je handleiding staat dat je hem eerst de baterij er uit moet halen en een  knop 3 indruken enz. maar er staat niet bij dat je een programeer set nodig heb.

Als je voor handmatig programmeren een programmeerset nodig zou hebben dan is er volgens mij niet zoveel "handmatig" meer aan. Het ZOU kunnen dat het handmatig programmeren staat uitgeschakeld, in dat geval kan dat alleen dmv een programmer worden geaktiveerd. Deze optie staat echter standaard aan, dus het lijkt me sterk dat hij bij jou uit staat. Volg dus inderdaad de handleiding mbt het verwijderen van de batterij, knop ingedrukt houden, etc, en dan zou het moeten werken.

Groeten, Peter.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem met Jupiter Pro v8.6A
« Reactie #18 Gepost op: 27 december 2008, 11:48:10 »
Citaat van: "Theo de R."
Als je de pager pro v8.6A handmatig wil instelen, heb je dan ook een programeerset nodig?
In je handleiding staat dat je hem eerst de baterij er uit moet halen en een  knop 3 indruken enz. maar er staat niet bij dat je een programeer set nodig heb.

Naar schatting is 90% van alle gegevens die veranderd moeten kunnen worden nu handmatig instelbaar. Voor de overige 10% is een programmer nodig om daar bij te komen, maar dat zijn meestal dingen die een vaste instelling hebben en eventueel naar smaak veranderd kunnen  worden. Een programmer is wel handig als je alle gegevens wilt bewaren in een back-up of om een file in 1 keer in te laden als je ergens de hulpdiensten wilt volgen rond een vakantiehuisje b.v. Bij aankoop van een nieuw toestel kan je ook vragen aan de leverancier om de gewenste capcodes met labels er in te zetten en dat wordt meestal nog gratis gedaan ook. Je kan echter niet van de leverancier verlangen dat een bepaalde melodie bij een capcode voor je uitgezocht wordt. Dat mag je helemaal zelf doen.

Offline Theo de R.

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
    • http://www.freewebs.com/hulpverleningzeeland/
Re: Probleem met Jupiter Pro v8.6A
« Reactie #19 Gepost op: 27 december 2008, 14:06:28 »
ik heb hem handmatig ingesteld en het is gelukt op één ding na, en dat is dat ik mijn geluiden niet kan verandderen. ik kan wel instelen waneer die gaat piepen door 1 of 0 van te maken, maar niet zoals hier onder is vermeld door C D E enz. van te maken weet iemand hoe dat moet?

Geluid van de capcode wijzigen
Als u het geluid van de betreffende capcode wil wijzigen staat dit hieronder vermeld mocht u dit niet willen
wijzigen kunt u dit overslaan middels knop 4 in te drukken.
De tonen set bestaat uit: C D E F G A B c d e f g a b en 0 met respectievelijk de klanken Do Re Mi Fa So La
Si Do Re Mi Fa So La Si (1046Hz, 1175Hz, 1318Hz, 1397Hz, 1568Hz, 1760Hz, 1975Hz, 2093Hz, 2349Hz,
2637Hz, 2793Hz, 3136Hz, 3520Hz, 3951Hz)
Het wijzigen van het geluid van de capcode gaat als volgt: Via knop 1 en 3 is de betreffende toon te wijzigen
en met knop 2 is de cursor te verplaatsen naar de volgende positie.
Wanneer het geluid voldoet aan uw wens kunt u verder gaan via knop 4 naar de volgende capcode.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem met Jupiter Pro v8.6A
« Reactie #20 Gepost op: 27 december 2008, 18:09:55 »
Citaat van: "Theo de R."
ik heb hem handmatig ingesteld en het is gelukt op één ding na, en dat is dat ik mijn geluiden niet kan verandderen. ik kan wel instelen waneer die gaat piepen door 1 of 0 van te maken, maar niet zoals hier onder is vermeld door C D E enz. van te maken weet iemand hoe dat moet?

Geluid van de capcode wijzigen
Als u het geluid van de betreffende capcode wil wijzigen staat dit hieronder vermeld mocht u dit niet willen
wijzigen kunt u dit overslaan middels knop 4 in te drukken.
De tonen set bestaat uit: C D E F G A B c d e f g a b en 0 met respectievelijk de klanken Do Re Mi Fa So La
Si Do Re Mi Fa So La Si (1046Hz, 1175Hz, 1318Hz, 1397Hz, 1568Hz, 1760Hz, 1975Hz, 2093Hz, 2349Hz,
2637Hz, 2793Hz, 3136Hz, 3520Hz, 3951Hz)
Het wijzigen van het geluid van de capcode gaat als volgt: Via knop 1 en 3 is de betreffende toon te wijzigen
en met knop 2 is de cursor te verplaatsen naar de volgende positie.
Wanneer het geluid voldoet aan uw wens kunt u verder gaan via knop 4 naar de volgende capcode.

Dat is 1 van de weinige dingen die met een programmer ingesteld moet worden en waar het bewerken van de tonenreeks ook een stuk gemakkelijker gaat als met de hand. Overigens is de toon waarop de 1 piept het felst t.o.v. andere tonen, dus is je gehoor wat minder geworden dan zal je dat beter horen dan een melodie. Je zou eens kunnen informeren of er iemand met een programmer in je buurt woont. Wil je vaker programmeren dan is de aanschaf van een programmer te overwegen.