Ik snap niet helemaal hoe ze dit kunnen verkopen aan de burger die uiteindelijk voor dit moet gaan betalen. Eerst een X1 met niets dan fouten, de X2 zullen we maar niet over praten. En dan de X3, na toch wel wat ervaring opgedaan te hebben zou je zeggen moet het ze toch echt lukken, maar helaas nog steeds een ramp, waarvan o.a. de batterij snel leeg gaat, de behuizing snel kapot gaat, weinig geluid geeft, zacht trilt en last but not least nog niet gesproken over de service van een niet nader te noemen bedrijf.
Door een contract gaan ze nu toch maar weer verder proberen met de X5? Door enkele mensen te laten testen over een bepaalde periode? En vervolgens weer te snel overgaan naar een regionale aanschaf... Om achteraf toch weer te ontdekken dat de test periode toch te kleinschalig en te kort is geweest? Dit komt me bekend voor….
Persoonlijk zou ik zeggen dat je als overheid zijnde na 2-3 lessen toch wel genoeg hebt geleerd in de blunders van het xtream (slechte) product. En dan is het toch echt niet zo dat er geen goede vervanger is welke zich al wel zeer uitgebreid heeft bewezen. En dan praten we nog niet over kosten per stuk, mits de X5 veel goedkoper gaat zijn dan zijn voorgangers (om maar eens wat te noemen).
Samenvattend de burger maakt enkele malen een fout en voor hem worden rechten ontnomen en de overheid loopt met open ogen in fout op fout op fout en deze wordt niets ontnomen omdat er een contract ligt? Dit zaakje stinkt toch wel een "beetje". Wordt het niet eens tijd dat een hoger orgaan ingrijpt in dit "proberen"?