Auteur Topic: Aor DA 753G  (gelezen 2639 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

  • Gast
Aor DA 753G
« Gepost op: 19 juni 2006, 12:28:09 »
Hoi allen

 Is er toevallig iemand, die deze antenne gebruikt, zo ja kan de genen eens zeggen hoe hij het doet ??


 vrg Kees

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Aor DA 753G
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2007, 07:04:53 »
Wil ook een 2e discone aanschaffen, maar dan wat kleiner dan de Diamond D130n die ik nu heb staan.

Dus viel mijn oog op de Diamond D150 of de AOR DA-753g, iemand misschien ervaring met 1 van beiden.
De AOR is iets duurder, maar heeft wel een N-connecor en heeft dus mijn voorkeur.

Marc !

Sander

  • Gast
Re: Aor DA 753G
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2007, 08:34:26 »
Citaat van: "MTH"
Wil ook een 2e discone aanschaffen, maar dan wat kleiner dan de Diamond D130n die ik nu heb staan.

Dus viel mijn oog op de Diamond D150 of de AOR DA-753g, iemand misschien ervaring met 1 van beiden.
De AOR is iets duurder, maar heeft wel een N-connecor en heeft dus mijn voorkeur.

Marc !

Volgens mij is de Diamond ook met N connector leverbaar, de discbase lijkt mij namelijk precies hetzelfde als die van de D130. Maarrrrrr, ik zou het natuurlijk fout kunnen hebben.....

Gert Jan

  • Gast
Re: Aor DA 753G
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2007, 09:19:08 »
Citaat van: "Sander"
Citaat van: "MTH"
Wil ook een 2e discone aanschaffen, maar dan wat kleiner dan de Diamond D130n die ik nu heb staan.

Dus viel mijn oog op de Diamond D150 of de AOR DA-753g, iemand misschien ervaring met 1 van beiden.
De AOR is iets duurder, maar heeft wel een N-connecor en heeft dus mijn voorkeur.

Marc !

Volgens mij is de Diamond ook met N connector leverbaar, de discbase lijkt mij namelijk precies hetzelfde als die van de D130. Maarrrrrr, ik zou het natuurlijk fout kunnen hebben.....

De toevoeging N is idd voor de N connector.

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: Aor DA 753G
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2007, 09:30:32 »
Heb maar gewoon de gok genomen en de AOR discone aangeschaft.
De AOR is ongeveer ( qua lengte ) de helft kleiner dan een D130n van Diamond en ziet er zeer robuust uit, de kwaliteit en afwerking zijn van een hoog niveau.

De fabrieksspecificaties :

75-3000 MHZ :?
lengte 87 cm
N-connector

Die 3 GHz nemen we maar met een pak zout, maar al gauw werd duidelijk dat de AOR discone het toch beter doet in UHF dan de bekende D130 van Diamond. Op VHF merk ik nauwelijks verschil. Op VHF-laag lijkt het iets minder.
Zelfs op HF werkt de discone nog enigzins aardig, zeker voor scanners die op HF last hebben van oversturing.

Groeten, Marc !