Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België  (gelezen 609308 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Barbados

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2006, 16:33:20 »
0590000   17:26:53 10-02-06    POCSAG-1  ALPHA  2400    !"#$%&'()*+,-./012345678

Dit nummer is al de hele tijd aan het testen.

 0195014   17:28:37 10-02-06    POCSAG-1  ALPHA  2400    RAPPEL URGENT
Is ook in gebruik maar onbekend ?(franstalig)
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

jante

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2006, 17:27:48 »
dank,
ik heb een buitenantenne geplaatst en alles werkt nu prima.

grz.

Offline vliegertje

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2006, 07:55:58 »
terug een nieuwe code bij
1314610 07:11:46 16-02-06 brw meise vrachtwagen brand A12 voro alle bereoeps brw

Offline airfreak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2006, 08:08:27 »
vliegertje,

Dit is brandweer Meise niet. Dit betreft een vrachtwagenbrand op het grondgebied van Meise maar het alarm is voor Brandweer LONDERZEEL.

Grtz Airfreak

sjef

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #34 Gepost op: 18 februari 2006, 14:05:50 »
even een vraag hoe is astrid te ontvangen

Offline swoike

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #35 Gepost op: 18 februari 2006, 16:15:06 »
Enkel de pagers op het astrid netwerk zijn te ontvangen op 169.625 Mhz. met een scanner met discriminatoruitgang en het PDW-programma.

Offline Barbados

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #36 Gepost op: 18 februari 2006, 17:00:16 »
0521019   17:27:06 18-02-06    POCSAG-1  ALPHA  2400    39(25218229)
Dit telefoonnummer achteraan heeft (vermoedelijk) te maken met de brandweer van Anderlecht.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

popken

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #37 Gepost op: 19 februari 2006, 07:13:28 »
Hallo iedereen,

ik luister al jaren mee met mijn scanner vind het jammer al dat astrid gedoe want ik snap er niets van!
Heb hier al verschillende forumstukken gelezen enz vind geen oplossing voor mijn probleem;

ik heb me gisteren een 3300 xlt aangeschaft, met alles erop en eraan om te monitoren..

Heb dat programma via belgascan gedownload enz mijn frequentie ingestoken...

Bij het openen van het programma vroeg men (uiteraard) de scanner aan te sluiten;

"tot mijn grote ergernis past dat interface kabeltje nergens in mijn pc, ik twijfel er zelfs aan of dit het juiste 'remote kabeltje' is want in de gebruiksaanwijzing staat dat het kabeltje opzij in de scanner komt (ingang waar Remote staat geschreven), maar dat kabeltje kan enkel bovenaan de scanner (in de hoofdtelefoon ingang) gestopt worden????

Ik snapte er al niet veel van en was zo content gisteren dacht echt van eindelijk meelezen enz maar nu kan ik niet verder..

Heb gisteren naar de winkel gebeld waar ie vandaan komt en die mevrouw zei gewoon een tweede kabeltje kopen die die op zijn beurt wel het originele kan aansluiten met pc...

Kan dit?

Ik neem gewoon die kabel mee naar de winkel en leg het wel uit, maar zal  het daarmee lukken??

AUB mensen kunnen jullie mij wat meer uitleg geven?


alvast bedankt!

popken

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2006, 07:40:00 »
Citaat van: "popken"
"tot mijn grote ergernis past dat interface kabeltje nergens in mijn pc, ik twijfel er zelfs aan of dit het juiste 'remote kabeltje' is want in de gebruiksaanwijzing staat dat het kabeltje opzij in de scanner komt (ingang waar Remote staat geschreven), maar dat kabeltje kan enkel bovenaan de scanner (in de hoofdtelefoon ingang) gestopt worden????

Dat kabeltje moet ook helemaal niet in de Remote aansluiting van je scanner. Hij moet, zoals je zelf hebt ondervonden, in de hoofdtelefoonuitgang bovenaan de scanner. Aan de andere kant van de kabel zit dan eeen zelfde soort stekker en die gaat in de Line-in van je geluidskaart.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2006, 07:51:55 »
Citaat van: "Johan Beck"
Dat kabeltje moet ook helemaal niet in de Remote aansluiting van je scanner. Hij moet, zoals je zelf hebt ondervonden, in de hoofdtelefoonuitgang bovenaan de scanner. Aan de andere kant van de kabel zit dan eeen zelfde soort stekker en die gaat in de Line-in van je geluidskaart.

En dan nog heeft de scanner geen discriminatoruitgang, dus is het maar de vraag of en zoja, of het goed zal werken...

Groeten, Peter.

popken

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2006, 08:28:12 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "popken"
"tot mijn grote ergernis past dat interface kabeltje nergens in mijn pc, ik twijfel er zelfs aan of dit het juiste 'remote kabeltje' is want in de gebruiksaanwijzing staat dat het kabeltje opzij in de scanner komt (ingang waar Remote staat geschreven), maar dat kabeltje kan enkel bovenaan de scanner (in de hoofdtelefoon ingang) gestopt worden????

Dat kabeltje moet ook helemaal niet in de Remote aansluiting van je scanner. Hij moet, zoals je zelf hebt ondervonden, in de hoofdtelefoonuitgang bovenaan de scanner. Aan de andere kant van de kabel zit dan eeen zelfde soort stekker en die gaat in de Line-in van je geluidskaart.

het is dit kabeltje dat ik heb gekregen ( link- kijk bij hamcom-modem en kijk naar 'het trosje modems' :

http://www.discriminator.nl/hamcomm/index.html

dit is juist het probleem, die kabel past niet in mijn pc?

Kan ik in de winkel gewoon een 'verlengstuk' kopen die dan wel in mijn pc past??


Ik dank jullie alvast voor het reageren ben hier echt een leek in maar luister zo graag mee  :oops::oops:

groetjes

popken

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2006, 08:32:16 »
Citaat van: "popken"
het is dit kabeltje dat ik heb gekregen ( link- kijk bij hamcom-modem en kijk naar 'het trosje modems' :

http://www.discriminator.nl/hamcomm/index.html

dit is juist het probleem, die kabel past niet in mijn pc?

Die moet in de Com 1 van je pc.

popken

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #42 Gepost op: 19 februari 2006, 08:49:09 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "popken"
het is dit kabeltje dat ik heb gekregen ( link- kijk bij hamcom-modem en kijk naar 'het trosje modems' :

http://www.discriminator.nl/hamcomm/index.html

dit is juist het probleem, die kabel past niet in mijn pc?

Die moet in de Com 1 van je pc.

die bevind zich achteraan mijn pc-bak toch?

Heb er verschillende ingangen maar nergens past die in :|
het is zo moeilijk uit te leggen: dat kabeltje die ik in com1 moet steken heeft 9 pinnetjes en in mijn pc zit net hetzelfde, dus het past niet in elkaar :?
Kan ik volgens u een tussenstuk halen die de verbinding dan wel mogelijk maakt?

 :oops:  
thanx voor de hulp!!!!!!

popken

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #43 Gepost op: 19 februari 2006, 08:53:38 »
Citaat van: "popken"
het is zo moeilijk uit te leggen: dat kabeltje die ik in com1 moet steken heeft 9 pinnetjes en in mijn pc zit net hetzelfde, dus het past niet in elkaar :?
Kan ik volgens u een tussenstuk halen die de verbinding dan wel mogelijk maakt?

Als het daadwerkelijk je Com 1 is (en niet de uitgang van een videokaart) dan heb je een female/female koppelstuk nodig.

popken

  • Gast
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #44 Gepost op: 19 februari 2006, 09:03:29 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "popken"
het is zo moeilijk uit te leggen: dat kabeltje die ik in com1 moet steken heeft 9 pinnetjes en in mijn pc zit net hetzelfde, dus het past niet in elkaar :?
Kan ik volgens u een tussenstuk halen die de verbinding dan wel mogelijk maakt?

Als het daadwerkelijk je Com 1 is (en niet de uitgang van een videokaart) dan heb je een female/female koppelstuk nodig.

ok bedankt nog eens ik ga eens naar winkel om dat stuk,
ik laat iets weten als het werkt!!


nog een prettig weekend!

popken