Auteur Topic: Gezocht ervaring.... DX-HT701  (gelezen 2772 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Alex Smit - NL13070

  • Gast
Gezocht ervaring.... DX-HT701
« Gepost op: 12 maart 2005, 14:03:18 »
Beste mensen,

Is d'r iemand met ervaring met de DX-HT701 van DSS?
Hoe bevalt hij? in vergelijk met jou vorige antennes?

Ik hoor graag weer.

Groet,

Alex

mennie

  • Gast
Re: Gezocht ervaring.... DX-HT701
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2005, 15:34:00 »
hier ben ik ook benieuwd naar
als je op deze http://www.thiecom.de/dxht701.htm site kijkt om hem te bestellen, staat er dat hij niet meer leverbaar is
het nieuwe type is http://www.thiecom.de/ep25.htm
eventueel wil ik die kopen, ik heb nu helemaal geen buiten antenne
als iemand ervaring over vergelijkingen heeft met een van deze... :)

Offline Discuscs

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: Gezocht ervaring.... DX-HT701
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2005, 11:00:18 »
Ik gebruik er een in combinatie met een BC780 en dat bevalt erg goed. Hiervoor had ik een commtel 205 en die gaf meer overmodulatie op bepaalde frequenties.

Tussen antenne en scanner zit 25 meter Aircom plus. Deze lengte was een reden om een actieve antenne te kopen. De andere was dat ik veel naar UHF luister, deze combinatie van kabellengte en UHF levert dan al snel veel signaalverlies op.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik vrij op het platteland woon met weinig sterke zenders vlakbij.  Ik vraag me af of het in een stad goed werkt.

Het allerbelangrijkste is de hoogte van de antenne en vrij "zicht". Verwacht geen wonderen als je een actieve antenne koopt en je plaatst hem laag..

Groet Hans
BC780XLT, Icom R5, Commtel 205, Yaesu FRG100

Alex Smit - NL13070

  • Gast
Re: Gezocht ervaring.... DX-HT701
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2005, 13:45:10 »
Bedankt manne...

Wat bestreft de levering van de antenne.... op de site van dds staat hij gewoon nog aangeboden en dat is de leverancier dus ga ik er maar gemakshalve van uit. dat hij nog leverbaar is! (zou namelijk best en truckje kunnen zijn van thiecom.)

Ik woon zelf in delfshaven, rotterdam dus.... ben ook wel erg benieuwd naar mensen die deze antenne in de stad gebruiken.

Ik hoor wel,

groet,

Alex

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Gezocht ervaring.... DX-HT701
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2005, 12:40:14 »
Hoi,

Ik heb zelf de diamond D707 ook een voorversterkte maar verwacht echt maar geen wonderen voor die prijs. Op 80mhz is hij but, onder de 30Mhz bar slecht. Op UHF is die toppie !

Ik dacht ook " wow dit moet het worden" maar dat viel tegen, hij staat binnen bij mij dus het is redelijk.

Die diamond is niet bar slecht maar het is niet zo "toppie"  als ze mij deden geloven. Met me dualband stok voor 2/70 van diamond pak ik net iets meer...en die heeft geen gain is maar 30cm langer.

Rob