Auteur Topic: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne  (gelezen 11065 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jérôme

  • Vader en zoon (Dylano) :)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
  • Uniden Bearcat UBC355CLT
    • Scanner Montferland
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2017, 14:21:15 »
Ik ben nog steeds heel blij met de Diamond D-190, van 100 tot 1500 MHz. Klein antennetje.
Succes met de hobby.

Mikado

Ja, dat is fijn dat jij zo tevreden bent met deze antenne maar Jerome heeft aangegeven dat hij géén radialen wil.
Los van het feit dat de antenne op een balkon moet komen als dit toegestaan is... :-\

Peter

Dat heet dus radialen, weer wat geleerd  :D
Ik zit nog te wachten op antwoord van de VvE, maar in het ergste geval heb ik wel een oplossing. De Diamond X30 met een parasolvoet, niemand die het ziet, met een beetje geluk blijft het net onder de rand. De railing van ons balkonnetje is namelijk van wit glas. Ik wou dat ik uberhaupt de antenne van mikado kon plaatsen  :(
•°o.O  Uniden Bearcat UBC355CLT • Alecto FR-24 (PMR446 porto)  O.o°•

Offline JanH

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2017, 17:50:05 »
Meestal mag je niets bevestigen aan je gevel denk aan schotels enz. Een parasol voet is een goede oplossing ik ga er ook aan denken suc6


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Uniden Bearcat UBC 3500 XLT
Birdy pager

Offline amstaf3

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #17 Gepost op: 9 juni 2017, 20:05:10 »
Zie dat de x50 tot 430mhz loopt terwijl de portos meestal tot 470 490 lopen maakt dat nog iets uit
Wat is de minimale afstand tot de muur
Vrijstaand is natuurlijk beter maar dat gaat hier niet

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #18 Gepost op: 9 juni 2017, 21:13:19 »
Om te zenden loopt de X50 wel tot 440 mhz met een goede swr.
En voor ontvangst haalt die makkelijk tot 490 mhz.
Dus daar hoef je niet van wakker te liggen.
Als de antenne tegen de muur aan staat dan zal het altijd een beetje verlies geven van de kant die tegen de muur staat.
Al staat de antenne niet zo hoog als die maar vrij staat van opstakels dat scheelt enorm in ontvangst.
De antennes van mij staan maar 5 meter hoog maar wel vrij natuurlijk als ze nog hoger staan dan zal het ontvangst alleen maar meer worden en beter op afstand,maar ik wil weten wat bij mij overvliegt en niet 300 km verder zo beleeft ieder zijn hobby.
Als er vliegtuigen op de noordzee vliegen vanaf Engeland dan krijg ik die hier ook wel mee en luid en duidelijk.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #19 Gepost op: 9 juni 2017, 21:20:59 »
de X50 is gepiekt op 433. MHz maar ontvangst loopt die nog aardig door tot de 470 MHz
wat je ook kan proberen te maken is een mini uitschuifbare mast zo dra je met de hobby bezig bent schuif je hem uit ben je er klaar schuif je hem weer in dat in combinatie met een parasol voet zo dat die toch nog wat hoger komt . misschien is dat een idee .

Offline amstaf3

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #20 Gepost op: 9 juni 2017, 22:18:40 »
Alvast bedankt voor de informatie, ik woon op 1 hoog met nog 2 etages erboven en 6 woningen naast me aan beide zijde en zo'n zelfde flat voor en achter me dus echt veel plaats heb ik niet 😫😫😫😫 en ze zijn ook nog van vol beton met staal.

Offline mikado

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 209
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #21 Gepost op: 11 juni 2017, 08:46:14 »
Ik ben nog steeds heel blij met de Diamond D-190, van 100 tot 1500 MHz. Klein antennetje.
Succes met de hobby.

Mikado

Ja, dat is fijn dat jij zo tevreden bent met deze antenne maar Jerome heeft aangegeven dat hij géén radialen wil.
Los van het feit dat de antenne op een balkon moet komen als dit toegestaan is... :-\

Peter

Peter
Ik heb het idee (zeg me als het anders is) dat Jerome zelf ook een mond heeft, en mans genoeg is om zelf te antwoorden. Op dit forum ben ik nog nooit ergens tegenin gegaan, wil alleen maar helpen en doe dan eerst mijn huiswerk.
Ook wil ik even kwijt dat de antenne die Jerome op het oog heeft met radialen is en de afmeting groter is dan de D190.
Verder wens ik een ieder een fijn weekend.

Groet mikado

Offline yupi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Vraagje voor een goede kleine buitenantenne
« Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2017, 12:57:27 »
Beetje laat met reactie maar mijn X50 bevalt mij prima.

greetzzzz
De mooiste berichten komen uit de lucht.