Auteur Topic: Welke scanner kan ook ctcss enzo vinden?  (gelezen 3232 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sajansen

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Welke scanner kan ook ctcss enzo vinden?
« Gepost op: 23 mei 2017, 16:36:38 »
Ik wil graag mijn eerste scanner gaan kopen. heb hier en daar wat scholen en cafe's in de buurt en zit in de lijn van luchtvaart dus lijkt me wel dat ik hier en daar wat moet gaan door krijgen.

Ik had de volgende scanner gezien: Uniden Bearcat UBC125XLT ( http://www.vliegtuigenspotter.nl/webwinkel/index.php?route=product/product&product_id=117 )
Nou kan ik even niet terug vinden of deze ook die ctcss codes kan detecteren/weergeven?

Wat zouden jullie aanbevelen? budget licht op 200 euro. zou ik eventueel nog een andere antenne moeten hebben (portable)? wat kunnen jullie mij daarover adviseren?

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Welke scanner kan ook ctcss enzo vinden?
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2017, 16:45:31 »
Ik wil graag mijn eerste scanner gaan kopen. heb hier en daar wat scholen en cafe's in de buurt en zit in de lijn van luchtvaart dus lijkt me wel dat ik hier en daar wat moet gaan door krijgen.

Ik had de volgende scanner gezien: Uniden Bearcat UBC125XLT ( http://www.vliegtuigenspotter.nl/webwinkel/index.php?route=product/product&product_id=117 )
Nou kan ik even niet terug vinden of deze ook die ctcss codes kan detecteren/weergeven?

Wat zouden jullie aanbevelen? budget licht op 200 euro. zou ik eventueel nog een andere antenne moeten hebben (portable)? wat kunnen jullie mij daarover adviseren?

Ja,dat is met deze scanner mogelijk.
Mijn advies is  meteen  een Jim  antenneversterker er bij aan te schaffen of een Moonwalk M-100 antenneversterker.
De Moonwalk is goedkoper als de Jim en net zo goed.
De moonwalk is o,a, bij Jacobs www.jbe.nl te koop.

Offline sajansen

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Welke scanner kan ook ctcss enzo vinden?
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2017, 17:41:50 »
Ja,dat is met deze scanner mogelijk.
Mijn advies is  meteen  een Jim  antenneversterker er bij aan te schaffen of een Moonwalk M-100 antenneversterker.
De Moonwalk is goedkoper als de Jim en net zo goed.
De moonwalk is o,a, bij Jacobs www.jbe.nl te koop.

Ik ga dat zeker even bekijken :) bedankt voor de info en tip

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: Welke scanner kan ook ctcss enzo vinden?
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2017, 19:38:10 »
Ja,dat is met deze scanner mogelijk.
Mijn advies is  meteen  een Jim  antenneversterker er bij aan te schaffen of een Moonwalk M-100 antenneversterker.
De Moonwalk is goedkoper als de Jim en net zo goed.
De moonwalk is o,a, bij Jacobs www.jbe.nl te koop.

Ik ga dat zeker even bekijken :) bedankt voor de info en tip

Oops,Moonwalk  mpet zijn Moonraker

Offline Rico

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Welke scanner kan ook ctcss enzo vinden?
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2017, 22:40:24 »
Voor je overgaat op versterkers, lijkt mij het mooiste dat je eerst een antenne aanschaft die je zo hoog mogelijk en liefst buiten plaatst.
Ik heb er veel over gelezen en zal binnenkort overgaan tot aanschaf van een Diamond X-30 (of X-50) aangezien die relatief bescheiden is en goede allround prestaties heeft. Ik luister niet enkel naar luchtvaart, doe jij dat wel dan schijnt de D-777 een goede optie zijn...
Mocht ontvangst niet voldoende zijn, dan kun je nog altijd kijken naar een versterker.
UBC125XLT, BC125AT, Albrecht AE125H, UBC9000XLT, UBC370CLT, Yupiteru MVT-7000 en MVT-7100, Baofeng UV-5RE, Baofeng UV-17 PRO GPS

Offline Rico

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Welke scanner kan ook ctcss enzo vinden?
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2017, 22:44:42 »
En... mocht je op zoek zijn naar een betere portable antenne, dan kun je bij Nederlandse webshops betere antennes vinden. Ik heb meerdere NA-701 en NA-771 op Aliexpress gekocht rond de 4-5 Euro en die geven een aanzienlijke verbetering in ontvangst. Ook de UT-108 met magneetvoet (mobiel of thuis) geeft een flinke verbetering. Let op niet de UT-106 kopen want die voldoet een stuk minder..
UBC125XLT, BC125AT, Albrecht AE125H, UBC9000XLT, UBC370CLT, Yupiteru MVT-7000 en MVT-7100, Baofeng UV-5RE, Baofeng UV-17 PRO GPS