Auteur Topic: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd  (gelezen 3736 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Malamute

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
  • Spectrum Guard International
Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Gepost op: 1 mei 2017, 14:41:37 »
Goede middag beste scannologen..

Hierbij neem ik de vrijheid reactie te vragen over uw ervaringen met de Uniden UBC 355 clt.
Ik heb het forum geraadpleegd en enkele annecdotes van mede luisteraars ter harte genomen.
Gezien de eventuele aanschafprijs zou het voor mij een welkome uitbreiding kunnen zijn bij mijn Commtel 204 die ik draaiende...heb
Mijn interesse voor de 355 werd gewekt door publicatie van de importeur.
De gebruiksvriendelijkheid wordt duidelijk en ja wel in het Nederlands ter beschikking gesteld.
Lezende kom ik er achter dat in het bewuste apparaat diverse banken met frequenties  beschikbaar zijn.
Voorgeprogrammeerd wel te verstaan en een bank naar eigen believen te installeren.
DE vraag ...kan ik op welke wijze dan ook de voorgeprogrammeerde frequenties "herleiden"en zichtbaar maken door handmatige activiteit of dien ik stapsgewijs de bedoelde band via drukknopbediening te activeren?
Ik stel het bijzonder op prijs om uw kennis voor dit apparaat in eigen beheer te krijgen alvorens een beslissing tot aanschaf van de bewuste scanner over te gaan.
Een ander chapiter aangaande de te gebruiken antenne.
Hoogte is de beste versterking en ontvangstmode, de d777 komt goed uit de "verf"en ook andere worden aangeraden.
Thans wordt de 204 met een buitenantenne voor 144-146...aangedreven.
Het gaat, maar niet zoals het behoort:heb begrepen dat een bijzonder toegepast apparaat zoals de d777 boven de nok van het huis de beste resultaten boekt.
Wat is wijsheid?
Die verneem ik graag van u, tot wederdienst bereid !
Met vriendelijke groet uit een regenachtig Twente

Roelof

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2017, 19:56:43 »
Goedenavond,

Ik heb een pm  naar U gestuurd.

Groet,

J.Hartgers.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Offline Malamute

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
  • Spectrum Guard International
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2017, 20:35:55 »
Goede avond  Jan

Ik heb de PB gelezen, waarvoor dank.
Een duidelijke inhoud waarop ik op een later tijdstip graag terugkom.
Met vriendelijke groet

Roelof

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2017, 19:22:53 »
Ja maar, nu hebben andere lezers hier nog niks aan. Iets vragen op het forum moet natuurlijk ook leiden naar antwoorden op het forum.

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2017, 19:27:21 »
Die persoonlijke mail kwam van mij.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2017, 21:14:06 »
Die persoonlijke mail kwam van mij.

Ja dat had ik begrepen Jan. Maar nu hebben andere lezers er toch niks aan? Er wordt hier een vraag gesteld en dan volgt er via een prive bericht een antwoord. Dat is volgens mij niet helemaal het doel van een forum.

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2017, 21:23:31 »
Goedenavond,

De reden is als ik het via dit forum doe dan krijg ik vaak een hoop ellende over mij heen waar ik geen zin in heb.
Maar goed voor alle forum lezers hier komt mijn persoonlijke mail die ik verstuurd heb en maar weer wachten op ellende.

Goedenavond,

Ik zal mij eerst even voorstellen mijn naam is Jan en ben 56 jaar oud en woon in Voorst bij Zutphen.

Het is altijd moeilijk om in te schatten welke scanner het beste bij U past.
Ik bezit verschillende scanners en ook de 355 clt deze is beperkt in het programeren je hebt 3x100 kanalen om te programeren en je kunt 100 kanalen uitschakelen van de geprogrameerde kanalen die er standaard in zitten.
Verder heb ik 2x125 XLT en 2xBCT 15x en een 360 clt en een EZI 33XLT.
Als ik U was ging ik voor de 125 XLT en voor het programeren daar mee kan ik U wel helpen ik bezit over bestanden die ik met de computer kan inlezen.
De D777 is alleen voor de luchtvaart en zal buiten  de luchtvaart banden snel in ontvangst afnemen.
Er bestaat ook nog een mogelijkheid om eens bij mij te komen kijken dan kunt U verschillende scanners zien en horen met verschillende antennes zowel buitenantennes en buitenantennes die op zolder staan.
Dit is alleen mogelijk als U in het bezit bent van een auto,anders kan ik met een paar scanners naar U toe komen maar dan heb ik alleen de bijgeleverde antennes en geen buiten antennes.
Het kan dan alleen op een woensdag omdat het de enigste vrije dag is omdat ik in een winkel werk.
De reden dat ik U een persoonlijke mail stuur,omdat ieder een antwoord heeft maar niet op grote schaal de verschillen kan laten horen en laten zien.
Ik hoor wel van U als U intresse hier voor heeft.

Vriendelijke groeten van J.Hartgers

Ik hoop dat je nu tevreden bent .
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2017, 21:28:27 »
Ik hoop dat je nu tevreden bent .

Ik wel hoor. En ik hoop ook die eventuele andere lezers die ook benieuwd waren naar een antwoord. Want een forum is tenslotte toch iets van vraag en antwoord? Als we elkaar via PB een antwoord gaan sturen kunnen we de boel net zo goed sluiten. En mochten er dingen zijn zoals ellende die je over je heen krijgt, meldt dat dan via de daarvoor bestemde button en dan wordt er wat mee gedaan.

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: Èrvaring met de Uniden UBC 355clt gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2017, 21:34:56 »
Daar gaat het niet om ik ben geen klokkenluider maar zo hoor je elkaar te helpen zo als ik het beschreven heb.
En wat ik geschreven heb daar staat geen enkel informatie in waar een ander forum lid wat aan heeft.
Dat kan alleen de persoon doen als die hier is geweest.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.