Auteur Topic: Magneetvoet scannerantenne  (gelezen 4740 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Peter241

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 122
Magneetvoet scannerantenne
« Gepost op: 11 februari 2017, 19:44:47 »
Heren,

Vanwege mijn andere woning, ben ik helaas verbannen naar een magneetvoetantenne voor mijn scanners.
Niet getreurd, ik heb er inmiddels twee gekocht en resultaat is goed, maarrrr.
Kijkend naar de Diamond Mr 77 B, geeft hij wat tegenstrijdig is met de merknaam, een slechter resultaat v.w.b. ontvangst ten opzichte van de Nagoya Ut 388.
Beide aangesloten op een 15X een 125 en 3600 XLT

Kortom, die keuze is snel gemaakt voor mijn andere twee ontvangers.

Ik heb echter nog twee anders antennes op het oog. Een Scanstick 2000 mag en een Moonraker 12-202.
Iemand ervaring met deze twee hier bovenstaande antennes ??

Mocht dat zo zijn, hoor ik dat graag.

Wederom bedankt alvast.

Peter241

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: Magneetvoet scannerantenne
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2017, 20:19:12 »
Hallo Peter

Ik weet niet of deze antenne types, zullen bij dragen aan een betere ontvangst. Ik vind dat de meeste mobiel antennes allemaal een beetje het zelfde zijn een echte verbetering in ontvangst heb ik niet gehad, het enige wat wel werkte was een scanner antenne versterker dit maakt de ontvangst wel beter.

Luisteren in een stad is al lastig genoeg door de gebouw dichtheid en beton om ons heen.


Gr Mystic star

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Magneetvoet scannerantenne
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2017, 20:48:58 »
Logisch dat de Diamond "slecht" resultaat geeft, deze is ook eigenlijk bedoeld voor de amateurband 144/430mHz. Ik heb deze hier zelf ook staan op de 9000xlt en poeh idd bagger. Vroeger toen ik mijn eerste scanner kocht was er nog niet veel keus wat antennes betreft. Ik ben toen naar een autosloperij gegaan en heb daar een radio antenne gehaald en ik moet zeggen dat was destijds mijn beste antenne.

Wanneer je in een dicht gebouwde omgeving zit zou ik zeker gaan voor een betere antenne die alle frequenties die jij wilt ontvangen kan ontvangen. Wanneer de signalen enigzins gestoord jou "verkeerde" antenne vinden kan de scanner er natuurlijk niets meer van maken. Zodra het signaal goed is is de rest een eitje.

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: Magneetvoet scannerantenne
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2017, 21:43:57 »
Ik had vroeger een kristal scanner met een simpel antennetje, en ontving alles later kreeg ik een Bearcat wx210 toen ging er een wereld open voor me. Hoorde schepen en Scheveningen radio toen nog de gesprekken met het thuis front van het schip ook dit deed ik met een in elkaar geknoopt antennetje.

Midden in de randstad hoor je zo ie zo minder, ten zij je op 15 hoog zou wonen van een flat zit dan is de hoogte je antenne zo ie zo al.

Is mijn ervaring daar in  ;)

Ron 01

  • Gast
Re: Magneetvoet scannerantenne
« Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2017, 22:06:53 »
De UT-308 (niet 388) is inderdaad iets beter qua ontvangst dan de MR77, ik heb beide in gebruik. Maar het beste is toch een wat duurdere (langere) antenne. Misschien kun je een X30 kwijt. Deze zijn maar plm 1 meter lang en qua ontvangst stukken beter.
De antenne's die jij noemt kun je beter niet kopen, zonde van je geld.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21668
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Magneetvoet scannerantenne
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2017, 09:38:33 »
Ik heb echter nog twee anders antennes op het oog. Een Scanstick 2000 mag en een Moonraker 12-202.
Iemand ervaring met deze twee hier bovenstaande antennes ??

Niet nemen, zeker de Moonraker niet.

Offline Peter241

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 122
Re: Magneetvoet scannerantenne
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2017, 11:16:23 »
Mag ik u allen bedanken voor het advies.

Peter241