Auteur Topic: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?  (gelezen 7204 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline david6262

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Gepost op: 17 november 2016, 17:27:47 »
Ik heb van veel mensen gehoord dat De Baofeng UV-5RA niet goed gekeurd is voor veel redenen. En dat je met een PMR veel meer kan. Alleen weet ik niet precies wat een PMR 446 is. Ik vraag me af waar ik een goede kan kopen, en of er meerdere producten er van zijn. Ook wat de functies er van zijn en wat je er allemaal mee kan doen, meschien ook me kan praten op zenders (welke legaal zijn). Ik hoorde dat de website Portofoonweb.nl een redelijk goede website is.

Bedankt voor jullie hulp.
Vriendelijke Groeten, David.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2016, 12:42:39 »
David je kan ook hier kijken keuze genoeg en ze zijn allemaal legaal

http://www.mega-com.nl/contents/nl/d247.html

eerst moet je gaan kijken wat ga je er mee doen .ben je echt van plan om er veel mee te gaan zenden.
en je hebt er pas wat aan als je met meerdere mensen uit de buurt kan zenden . er zit zo veel op de PMR Babyfoons maken er ook gebruik van winkels gebruiken het . en het bereik is niet zo geweldig . als je echt veel wilt zenden zou je ook aan 27 MC kunnen gaan denken . of er voor gaan om te gaan studeren om een licentie te gaan halen . dan mag je veel meer . of je wilt alleen gaan Luisteren dan kan je ook overwegen een leuke scanner te kopen .
dan kan je ook met een buiten antenne veel meer ontvangen en ook naar de zendamateurs gaan luisteren. en bewaking spoorwegen scheepvaart . en dat soort dingen . het is en blijft wel allemaal een leuke Hobby  Groetjes Peter NL12892

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2016, 13:54:11 »
als je echt veel wilt zenden zou je ook aan 27 MC kunnen gaan denken .

27MC is weer zo ontzettend dood dat het weer een bruikbare band is geworden voor de grondgolf. Niet dat het ooit geschikt was voor iets anders.... Nadeel ervan is natuurlijk wel dat je nu alleen QSO's met jezelf voert. Ik zit er in ieder geval hard aan te denken om daar weer wat onbemande experimenten te gaan doen :) Enige band waar dat mag zonder een ATOF. 8)
QRO, einde probleem!

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2016, 18:36:30 »
Nou het is er nog best wel druk hier . ik ontvang Arnhem Heteren Renkum Wageningen en Nijmegen en op triple 5 zelf veel meer veel DX uit het buitenland
dus nog genoeg te beleven dus dood is de band niet je kan het niet vergelijken met de jaren 80 . toen zat er in elke straat er wel een .
maar je moet wel een goede antenne hebben . en er is ook een repeater op de 27 MC alleen ik heb hier de pech dat ik last van PLC storing heb waardoor ik niet echt de afstanden kan ontvangen

Ron 01

  • Gast
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2016, 19:06:11 »
Ik zou eerst mezelf eens af gaan vragen met wat en hoe ik me bezig wil gaan houden ipv lukraak maar wat vragen te ventileren.
Als je geen idee hebt wat je met een porto moet gaan doen, hou dan lekker je geld in je zak en doe er wat anders mee.
Sorry als ik wat kortaf ben, maar ik wordt wat moe van beginnende leden die geen verstand van zaken hebben en dit forum vervuilen met prietpraat.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4911
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #5 Gepost op: 18 november 2016, 19:15:14 »

Offline JS

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 77
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2016, 10:17:32 »
David ? mag ik vragen of je al enige ervaring had met zend en of ontvangen ?

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2016, 12:13:56 »
Ik zou eerst mezelf eens af gaan vragen met wat en hoe ik me bezig wil gaan houden ipv lukraak maar wat vragen te ventileren.
Als je geen idee hebt wat je met een porto moet gaan doen, hou dan lekker je geld in je zak en doe er wat anders mee.
Sorry als ik wat kortaf ben, maar ik wordt wat moe van beginnende leden die geen verstand van zaken hebben en dit forum vervuilen met prietpraat.

Zijn wij niet allemaal begonnen met zo'n vraag of idee???? Dus een beetje mildheid is zeker wel op zijn plaats.

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Waar kan ik een PMR 446 kopen | En wat kan ik er allemaal me doen?
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2017, 15:39:32 »
Even in simpele taal de pmr446 portofoons dat zijn de meeste portofoontjes (walky talky's ) die je bij de meeste speelgoed winkels kunt kopen . Word vaak door kinderen gebruikt . Het verhaal van de babyfoons geld niet echt meer de meeste babyfoons werken digitaal op de 900 mhz of op de 2.4ghz . Veel mensen maken  inderdaad veel gebruik van de baofeng porto's die werken perfect oke iligaal wel maar op die 446 word er niet echt veel naar gecontroleerd . Dus kun je best met een baofeng porto op de pmr en lpd gaan werken als je maar niemand lastig valt
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270