Auteur Topic: Boswachters op C2000  (gelezen 17416 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2016, 10:32:04 »
@hunter, ik denk dat er weinig vaags aan is.  Als jij denkt dat heel NL dekking heeft voor elke provider kan ik je uit die droom helpen.

Laat ik toevallig het onderhoud doen voor 2 providers, dus de mate van dekking en eventuele oorzaken van geen dekking zijn mij prima bekend. Ik blijf het echter een vaag verhaal vinden en heb ook nergens gesteld dat elke provider overal dekking heeft, die woorden leg jij maar even mooi in mijn mond. Ik heb het zelf echter nog nooit meegemaakt (noch zakelijk, noch prive, en ook ik zit regelmatig in een hutje op de hei) dat ik minutenlang geen dekking had. Waarbij ik dus niet bestrijd dat dit niet voorgevallen kan zijn, ik heb andere, mogelijke redenen genoemd waar jij blijkbaar volledig overheen leest.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #16 Gepost op: 30 september 2016, 11:59:28 »
In zeeland west Brabant hebben alle boswachters al jaren c2000. Maar dat komt misschien ook wel door de dumpingen van xtcafval bij ons...

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #17 Gepost op: 30 september 2016, 12:28:17 »
Was reeds vastgelegd dat Boswachters (BOA's in het bos, zeg maar) C2000 krijgen. In het besluit wordt ook genoemd dat receptionisten van gevangenissen etc. (te gebruiken voor communicatie met hulpdiensten bij calamiteiten en brand etc.) en o.a. ook artsenpraktijken C2000 (kunnen) krijgen.

opabert

  • Gast
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #18 Gepost op: 30 september 2016, 12:30:38 »
We weten dat 900Mhz langzaam wordt afgebouwd ?
Met een ouwe telefoon met daarin alleen 900/1800MHz, heb ik vanaf 2015  ook steeds vaker minder dekking zelfs rond mijn eigen woning.
( is niet gevallen en  nieuwe accu )
Met een nieuwe telefoon een quadband,  heb ik op die plekken waar 900 MHz niet goed werkt, wel bereik.

Na de invoering van 4G constateer ik uit metingen met o.a. een GSM SNYPER 2G en 3G,  dat de 900/1800 minder veldsterkte lijken te hebben.
Wat op zich ook weer vreemd is....

opabert

  • Gast
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #19 Gepost op: 30 september 2016, 12:36:08 »
Was reeds vastgelegd dat Boswachters (BOA's in het bos, zeg maar) C2000 krijgen. In het besluit wordt ook genoemd dat receptionisten van gevangenissen etc. (te gebruiken voor communicatie met hulpdiensten bij calamiteiten en brand etc.) en o.a. ook artsenpraktijken C2000 (kunnen) krijgen.

BOA, Artsen
Ik hoor zo wel eens wat hier of daar, maar  bedoelen ze het nieuwe "Entropia" of dat nieuwe netwerk wat komen gaat  ?
Want in de algehele spraak verwarring is Tetra al gauw C2000  :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #20 Gepost op: 30 september 2016, 12:42:39 »
We weten dat 900Mhz langzaam wordt afgebouwd ?

Afbouwen is een groot woord. Ja en nee. Er zijn zelfs sites waar voorheen alleen UMTS2100 stond en waar na de ombouw (om oa LTE mogelijk te maken) ook GSM900 is bijgebouwd. Dat zijn geen uitzonderingen, dat zijn er best veel. Dan heb ik het over zowel Vodafone als KPN. T-Mobile heb ik iets minder zicht op. Qua afbouwen, KPN deelt al enige tijd de 900 MHz capaciteit tussen GSM en UMTS, beiden ongeveer de helft. De dekking mag daardoor niet minder zijn, de bandbreedte wel maar dat meet je niet 1,2,3. T-Mobile doet volgens mij ook zoiets?

Daarnaast; zowel KPN als Vodafone hebben DCS1800 voor 99% uitgeschakeld om die frequenties zo goed als volledig in te kunnen zetten voor LTE1800. Dus die constatering klopt wel ja, echter de vraag naar GSM-capaciteit neemt natuurlijk steeds verder af.

Helemaal afbouwen duurt nog wel even, er is een verplichting dat ook omaatjes met een Nokia 3410 de mogelijkheid moeten hebben om 112 te bellen. Voordat het echt verdwijnt dan zijn we nog wel even verder. Sterker nog, in de kasten waar alle system zitten is GSM vaak op verschillende manieren 'leidend'.

Dit wordt echter wat offtopic, blijft echter de vraag wat er op dat bewuste moment de exacte feiten en omstandigheden waren (soort telefoon, de kwaliteit ervan en de status van het netwerk in die omgeving).

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 557
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #21 Gepost op: 30 september 2016, 17:52:53 »
Volgens mj vergeten we een antenne :o
Een GSM heeft geen antenne buiten de behuizing, zelfs in de behuizing is het vaak niet veel.
Een Tetra/C2000 portofoon heeft (meestal?) een helical antenne buiten de behuizing.
Dit kan enorm schelen in het bereik ............

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Boswachters op C2000
« Reactie #22 Gepost op: 30 september 2016, 18:43:14 »
Gaat om huidige C2000-netwerk.

Was reeds vastgelegd dat Boswachters (BOA's in het bos, zeg maar) C2000 krijgen. In het besluit wordt ook genoemd dat receptionisten van gevangenissen etc. (te gebruiken voor communicatie met hulpdiensten bij calamiteiten en brand etc.) en o.a. ook artsenpraktijken C2000 (kunnen) krijgen.

BOA, Artsen
Ik hoor zo wel eens wat hier of daar, maar  bedoelen ze het nieuwe "Entropia" of dat nieuwe netwerk wat komen gaat  ?
Want in de algehele spraak verwarring is Tetra al gauw C2000  :)