Auteur Topic: Antenne UBC9000 overleden :(  (gelezen 2131 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

yudb

  • Gast
Antenne UBC9000 overleden :(
« Gepost op: 15 september 2004, 18:47:59 »
Hallo,

De antenne van mijn UBC 9000 is gebroken, nu wil ik een andere antenne kopen, heb alleen 2 problemen, ik mag geen grote antenne van m'n ouders voor buiten/op t dak en ik heb niet zoveel geld. Nu had ik dus een aantal vragen:
- Wij hebben een oud huis met een niet geisoleerde zolder, kan ik daar mijn antenne plaatsen en heb ik dan redelijke ontvangst (daarmee bedoel ik net zo goed of beter dan het standaard antennetje van de 9000)
- Is het een probleem dat de antennekabel langs mijn pc loopt ivm storing e.d.?
- Wat is een goede antenne die ik dus op zolder kan zetten voor een niet al te hoge prijs (zo'n 50 euro max met 5-6 mtr kabel)

Als je een goede 2de hands antenne hebt staan die je wilt verkopen is dat ook welkom, stuur dan maar ff een pb'tje

Yannick

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Antenne UBC9000 overleden :(
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2004, 23:15:27 »
Citaat van: "yudb"
- Wij hebben een oud huis met een niet geisoleerde zolder, kan ik daar mijn antenne plaatsen en heb ik dan redelijke ontvangst (daarmee bedoel ik net zo goed of beter dan het standaard antennetje van de 9000)

Dat gaat prima werken hoor. Een maat van mij had een discone op zijn zolder staan en dat werkte perfect.

yudb

  • Gast
Re: Antenne UBC9000 overleden :(
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2004, 07:44:22 »
Oke, bedankt.

Weten jullie ook een redelijke antenne voor minder dan 50 euro. Hij moet tenminste net zoveel ontvangen als het standaard sprietje van de ubc 9000 maar dat lijkt me niet zo moeilijk. En het liefst zo breedbandig als mogelijk.