Auteur Topic: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA  (gelezen 10228 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA
« Reactie #60 Gepost op: 3 december 2023, 17:43:23 »
Mijn ervaring is dat de D777 niet onder doet voor DPD antenne.

Zegt mij al genoeg.

Johan,
Je antwoord vindt ik wel heel erg kort door de bocht, die reactie gaf je ook niet op mijn post van 22-11-2022.
Mijn bevindingen zijn precies tegenovergesteld. Ik ben blij een paar jaar geleden de investering te hebben gedaan.
Helaas heb ik hier niet de mogelijkheid om met 2 verschillende antennes en 2 gelijke scanners een vergelijkende log te maken, anders had ik dat graag gedaan.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21653
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA
« Reactie #61 Gepost op: 3 december 2023, 17:53:33 »
Heel fijn dat je betere resultaten behaalt Pieter, heeft toch nog iemand winst weten te behalen.
Na jou was er slechts een enkeling die zijn ervaring deelde.
Aan de hand daarvan trok ik mijn conclusie.
Voor mij is het helaas niet mogelijk om de antenne naast de huidige te plaatsen om zo te vergelijken.
Daarnaast zal die uiteindelijk op een heel andere positie komen te staan en als het resultaat dan tegenvalt baal ik helemaal.

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA
« Reactie #62 Gepost op: 3 december 2023, 19:13:27 »
Heel fijn dat je betere resultaten behaalt Pieter, heeft toch nog iemand winst weten te behalen.
Na jou was er slechts een enkeling die zijn ervaring deelde.
Aan de hand daarvan trok ik mijn conclusie.
Voor mij is het helaas niet mogelijk om de antenne naast de huidige te plaatsen om zo te vergelijken.
Daarnaast zal die uiteindelijk op een heel andere positie komen te staan en als het resultaat dan tegenvalt baal ik helemaal.

Dat is heel begrijpelijk allemaal Johan, de investering is wel even wat meer dan een broodje van de bakker.
Volgens mij heb jij een D777 en ook een BCT15X.
Als jij de antenne gemakkelijk los kunt nemen en met een meter of 10 coax en een BCT15X hierheen kunt komen kunnen we best eens een paar uur een vergelijk doen :-)
Alleen staat het dan op mijn locatie en bij jou kan het anders uitvallen.
Was het maar wat gemakkelijker met al die antennes, één type die overal het beste presteert, dan waren we het snel eens.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21653
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA
« Reactie #63 Gepost op: 3 december 2023, 19:14:52 »
Dat is nou juist de pest, ik kan niet zo maar bij mijn antenne.
Die staat bij de bovenburen op het balkon.

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA
« Reactie #64 Gepost op: 3 december 2023, 19:58:58 »
Dan wordt een vergelijk met bijna identieke opstelling natuurlijk ook een probleem.
Maar goed, misschien is er iemand anders die een keer in de gelegenheid is om te komen vergelijken.
Ik kan in elk geval een log maken van de BCT15X en de UBX125XLT op de computer, dus er zijn mogelijkheden.
Wel je eigen laptop en software dan meenemen, en niet te vergeten de scanner en antenne met voldoende kabel (ca. 10mtr).
We kunnen dan wel een provisorische montage aan het balkon maken voor de antenne.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA
« Reactie #65 Gepost op: 18 januari 2024, 18:57:54 »
AWX VHF / UHF DIY
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 452
Re: Air Omni UHF/VHF Base Antenne van DPD Productions USA
« Reactie #66 Gepost op: 18 januari 2024, 19:28:31 »
Ziet er verbazingwekkend eenvoudig uit. Je hoeft niet eens zo heel erg handig te zijn om dit  in elkaar te zetten.

Ik heb alleen het idee dat ze vergeten zijn er de lengtes van het koperdraad bij te vermelden (diagonalen en verticalen) 🤔
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx