Auteur Topic: Grote P2000 meldingen via email en twitter  (gelezen 3159 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Grote P2000 meldingen via email en twitter
« Gepost op: 1 september 2013, 10:10:13 »
Al enige tijd experimenteer ik met het naar email en Twitter versturen van grote incidenten (groot, zeer groot, GRIP) naar email en twitter en dat lijkt nu betrouwbaar genoeg te werken om het 'aan te bieden'. Het wemelt van de P2000-meldingen op Twitter, maar ik wilde er een eigen draai aan geven. Elke opschaling maar 1x versturen ipv elke melding waar "grote brand" in voorkomt. Na 1x weet je het immers wel en soms word je doodgegooid met meldingen die (zeker als het niet je eigen regio betreft) weinig nieuwe info bevatten. Voorts het eruit filteren van testen, proefalarmen, GRIP-0 en andere zaken die niet/minder interessant zijn en aangezien niet elke melding duidelijk naar een plaats/regio is te herleiden laat ik de regionaam ervoor zetten. Voorbeelden :

[Haaglanden] PRIO 1 Binnenbrand (groot) Clingendael 5 GV 9092 7430 2130 5260 2180 3182 3190 3180 2597VH
[Limburg-Noord] 1 BR GEBOUW OVERIG (OPS BR: GROOT) STAAT 72 NEDE WT643 WT652
[Limburg-Noord] 1 BR GEBOUW OVERIG (OPS BR: ZEER GROOT) STAAT 72 NEDE WT642
[Limburg-Noord] 1 BR GEBOUW OVERIG (OPS BR: ZEER GROOT) (grip 1) STAAT 72 NEDE HHS910 HHS863 MI900

Deze worden op Twitter gestuurd naar @P2000Hunter en zijn eventueel ook via de email te ontvangen. Als je een Gmail account hebt dan kun je er eenvoudig een apart label voor aanmaken en daar op je smartphone een afwijkend toontje aan koppelen zodat je direct weet dat er ergens iets speelt in Nederland. Ga er vanuit dat je dit binnen 10 seconden na alarmering ontvangt.

Voor Twitter ben ik nog wat aanpassingen aan het doen om de tweets wat korter te krijgen, zoals 2-letterige regiobenamingen en misschien laat ik wat irrelevante info weg, zoals (INC: 01) en dat soort zaken. Dit om te kans te verkleinen dat een tweet in twee delen wordt verzonden.

https://twitter.com/P2000Hunter