Auteur Topic: Overgestapt op SMF  (gelezen 74371 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #30 Gepost op: 8 april 2011, 21:29:44 »
Er zijn verschillende problemen geweest, de fanatieke bezoeker heeft dat allemaal meegekregen. Door omstandigheden is het forum weer teruggekomen bij de vorige beheerder, die eerder al had gezegd er eigenlijk geen tijd meer voor te hebben. Dan is het logisch dat het ooit weer overgedragen wordt, of tot het beheerstechnisch doodbloedt.

Qua layout, tsja ik heb volgens mij duidelijk uitgelegd waarom de keuze op SMF is gevallen en hoe eenvoudig je bij de nieuwe berichten kan komen.

De grote vraag is dan ook, als je je laat afschrikken door de buitenkant, hoeveel waarde hecht je dan eigenlijk aan de inhoud?

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #31 Gepost op: 8 april 2011, 23:19:11 »
Jacob en Peter,

Nogmaals, het is niet persoonlijk bedoeld.

De afgelopen tijd is het forum een aantal keer overgegaan van beheerder naar oude beheerder, een andere beheerder en weer terug en nogmaals naar een andere beheerder. Al deze overgangen zijn haast samengegaan met veranderingen, ieder heeft zijn eigen idee dus dat is logisch. Feit is dat het er niet overzichtelijker op wordt en het trieste hoogtepunt tot nu toe resulteerde in een tijdje onbereikbaar zijn. Andere beheerder, andere hoster, andere lay-out, ander beleid, ander... waar eindigd dit?

Door de veranderingen van de verpakking is de inhoud beschadigd, om een klein voorbeeld te noemen: het overzetten naar een andere hoster of server maakte dat de leestekens zoals in de eerdere berichten geplaatst zijn niet worden weergegeven, in plaats daarvan zie je rare tekens. Nu kun je zeggen dat dit erbij hoort en het niet anders is, maar was het echt nodig om van hoster te veranderen? Daarnaast is er behoorlijk wat kritiek geweest op de gang van zaken, accounts werden daarop verwijdert wat nog meer verminkingen gaf.

De link ongelezen berichten heb ik inderdaad gevonden, persoonlijk kijk ik liever naar de "enveloppe" naast het topic aangezien ik niet alle topics lees, het is hier net als bij een online krant koppen snellen wat geen probleem is. Ook daar zit ik tegen een melee van kleuren, gearceerde, onderstreepte en cursief geplaatste teksten aan te kijken, naar mijn mening is de stijl te druk en onoverzichtelijk.

@ Peter: Om de "grote" vraag te beantwoorden, de buitenkant schrikt me allerminst af, ik heb er slechts commentaar op. Mijn kritiek richt zich op het instabiele klimaat wat de laatste tijd is ontstaan, daarmee is de kwaliteit achteruit gegaan alsmede de inhoud. Aangezien ik zelf een bijdrage heb geleverd, welke ( in de toekomst) voor anderen bruikbaar kan zijn, zal ik mijn account niet verwijderen, ik zal het forum niet meer actief volgen en van inbreng voorzien. Ook ik ben druk met andere zaken en ontbeer de tijd om me zeer actief ergens op te storten, hoewel ik in het verleden mijn diensten heb aangeboden. Dat heeft ook tot gevolg dat ik niet voor de derde keer in korte tijd me eigen druk wil maken ( met deze reactie doe ik het toch) om het wel of niet zichtbaar zijn van mijn avatar, onderschrift, foruminstellingen en noem maar op. Bovendien concentreerd mijn interesse zich op frequenties en daar is een ander forum voor in het leven geroepen, ook een gemiste kans trouwens binnen dit forum!

Peter, succes met het forum en ik hoop dat je er wat van maakt, het zou zonde zijn als dit als een kaars zou opbranden.

Ron.

P.S. Kondig veranderingen van te voren aan, wees open en eerlijk.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Leen Ansems

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #32 Gepost op: 9 april 2011, 09:53:48 »
Citaat van: Jacob
En om het makkelijk te maken door te kijken naar de nieuwe berichten kijk dan eens linksboven onder je naam naar: Ongelezen berichten sinds je laatste bezoek en klik daar eens op...

Ik maak daar zelf ook gebruik van en ben er dik tevreden over. Voor het lezen komt dit type forum met de pastelkleuren voor mijn ogen rustiger over. Sub-Silver had ook mijn voorkeur, maar dit is nog beter. Jammer Woody, dat we het niet helemaal naar je zin kunnen maken, maar blijf a.u.b. wel je gewaardeerde bijdragen aan dit forum leveren.

PD1EU

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #33 Gepost op: 9 april 2011, 16:43:40 »
Mijn kritiek richt zich op het instabiele klimaat wat de laatste tijd is ontstaan, daarmee is de kwaliteit achteruit gegaan alsmede de inhoud.

Peter heeft aangegeven tijd te hebben om dit forum te beheren, laten we daar dankbaar voor zijn.
Tevens is de ervaring met deze forumsoftware bij hem ruimschoots aanwezig.
De layout is anders dan we gewend zijn en vergt een andere benadering.
Het komt in eerste instantie minder intuïtief over maar biedt wel alle mogelijkheden om het goed te volgen.
Laten we Peter het vertrouwen geven dat het forum in goede handen is zodat de continuïteit hierdoor is gewaarborgd.

-Ed

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #34 Gepost op: 10 april 2011, 00:35:17 »
het overzetten naar een andere hoster of server maakte dat de leestekens zoals in de eerdere berichten geplaatst zijn niet worden weergegeven, in plaats daarvan zie je rare tekens. Nu kun je zeggen dat dit erbij hoort en het niet anders is, maar was het echt nodig om van hoster te veranderen?

Als dat niet nodig was, dan was het niet gebeurd. Bovendien heeft dat niet zozeer met verhuizen te maken, maar ik zal jou (en anderen) niet lastig vallen met de technische details.

Wel was dit een van de punten die nog opgepakt moest worden, want veel zaken zijn achteraf gewoon nog aan te passen.
Genoemd probleem stond op de TO-DO list en zou verholpen moeten zijn. Mocht iemand ergens nog vreemde tekens zien dan hoor ik het graag.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #35 Gepost op: 10 april 2011, 01:58:14 »
Deze stijl is mij veel te druk en onoverzichtelijk, Johan ( Beck) heeft zich ooit eens eenzaam gevoeld in het gebruik van "subsilver" maar ik ben ook een liefhebber van die lay-out.  Veel kleuren en opsomming van de forums en subforums maakt het geheel nogal druk en rommelig

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik mis ook de verticale aflijning tussen de profielgegevens links en de eigenlijke post rechts of de horizontale aflijning tussen opeenvolgende bijdragen. Misschien ben ik gewoon te 'autistisch' ingesteld op die zaken, dat kan ook  :)

Anderzijds zijn dat natuurlijk maar details die niet opwegen tegen de inhoud. Ik heb Peter zijn zin voor initiatief hier altijd wel kunnen appreciëren dus keep up the good work met je team!  ;)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Johan PD1JMB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
    • http://www.dynode.nl
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #36 Gepost op: 10 april 2011, 14:43:36 »
Ik vind het ook een wat mindere overgang maar ik vind het geen wereldschokkend probleem. Zolang er een centraal forum is voor scanner/luisteramateurs is dat gewoon een goed iets, in welke vorm dan ook!

PD1EU

  • Gast
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #37 Gepost op: 10 april 2011, 15:17:08 »
Mocht iemand ergens nog vreemde tekens zien dan hoor ik het graag.

Bij deze,



-Ed

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #38 Gepost op: 10 april 2011, 15:39:03 »
Citaat van: PD1EU

In Firefox ziet dat er wel normaal uit, in IE8 krijg ik inderdaad ook bovenstaand vreemd teken.

- René

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2011, 17:16:58 »
Het komt in eerste instantie minder intuïtief over maar biedt wel alle mogelijkheden om het goed te volgen.

En nu?

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #40 Gepost op: 10 april 2011, 17:40:15 »
- René

Om niet te spreken van het probleem met het acute accent Peter...
Bij het aanmaken van een (dit) antwoord (IE8) is het wel correct weergegeven. Maar in het resultaat?

René van Zon

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #41 Gepost op: 10 april 2011, 18:39:14 »
Eerlijk gezegd heb ik die nooit gebruikt dus ik kan me niet verplaatsen in dit gemis. Wat ik zelf altijd gebruikte dat was volgens mij "Toon ongelezen berichten" en op dit forum heet dat "Ongelezen berichten sinds je laatste bezoek". Hiermee krijg je de voor jou nieuwe berichten te zien, dit wordt per lid apart bijgehouden. Ik gebruik deze optie op diverse fora en in principe hoef je hiermee nooit meer op de hoofd/indexpagina te komen, tenzij je iets specifieks zoekt, of een nieuw topic wilt plaatsen.

Is die optie niet bruikbaar in dit geval?

De optie eronder "Nieuwe reacties in topics met eigen bijdrages" behoeft eigenlijk niet veel extra uitleg, deze geeft een soortgelijke lijst, maar dan de topics waaraan jij (ooit) hebt bijgedragen. Leden die nog nooit een posting hebben gedaan zullen hier dus ook niets te zien krijgen :)

Peter, Je hebt er weer een klus bij begrijp ik ;-) Het ziet er allemaal strak uit en zoals velen al beamen gaat het om de inhoud en die gaat zo zeker niet verloren.
Maar ook ik worstel met het verdwijnen van de mogelijkheid "Toon actieve berichten".
Schijnbaar ongemerkt raak je verslingert aan een optie die de een wel en de ander niet gebruikt.

Optimistisch als altijd en gewapend met de kennis dat er meer wegen naar Rome leiden, dacht ik de alternatieven goed te kunnen gebruiken en begon met "Nieuwe reacties in topics met eigen bijdrages"
Zag meteen een recent item en reageerde. (emailen vanuit versie 2.60)
Maar dan.... Na het plaatsen en lezen was het "weg" uit de lijst Nieuwe reacties... (en ook Ongelezen berichten..) op zich logisch, maar nu moet ik wel kunnen herinneren in wel item ik gereageerd had om het een tweede keer terug te lezen...
Zoeken naar een zeer vaak voorkomend woord - bijvoorbeeld "de"- met als resultaatvolgorde: "Meest recente topics eerst" geeft ook geen soelaas.
Heeft iemand daar al een alternatief voor gevonden? Dus om recente postings (van jezelf of een ander) in een overzicht opnieuw te bekijken zonder dat je precies weet waar het over ging/gaat?

René van Zon

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #42 Gepost op: 10 april 2011, 19:34:03 »
.....Heeft iemand daar al een alternatief voor gevonden? Dus om recente postings (van jezelf of een ander) in een overzicht opnieuw te bekijken zonder dat je precies weet waar het over ging/gaat?

René van Zon

Ter verduidelijking: dan bedoel ik dus niet het lijstje Recente berichten in het Infocentrum. Dat is wel heel erg kort en summier.

René van Zon

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #43 Gepost op: 10 april 2011, 21:01:12 »
Technisch zal het zeker mogelijk zijn, aangezien de oude phpBB software dit ook had. Het is in elk geval geen optie in SMF en ik heb ook niets soortgelijks als 'modificatie' kunnen vinden op de SMF-site, en er zijn er toch enkele duizenden...

Ik wil het niet bagatelliseren, maar ik vermoed dat het een kwestie van gewenning is. Sinds ik daar technisch beheerder ben (en eigenlijk al daarvoor) woon ik bijna op het Hulpverleningsforum en daar kan ik zelf prima uit te voeten met de eerder door mij genoemde links. Als iets echter eenmaal gelezen is, dan verschijnt het (logischerwijs) niet meer in die lijsten. Als je je recent geplaatste bericht wilt bekijken dan heb je twee opties, aanklikken bij de 5 recente berichten onderin, of via je profiel jouw eigen bijdrages bekijken :

http://www.scannerforum.nl/index.php?action=profile;area=showposts

Misschien een beetje een omweg, maar zo zoek ik zelf in elk geval regelmatig eigen postings (of topics) als ik ook even niet meer weet waar ik het had geplaatst.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Overgestapt op SMF
« Reactie #44 Gepost op: 12 april 2011, 01:12:37 »
Na mijn laatste aanpassing heb ik helaas nog geen reakties gekregen op mijn vraag of de speciale karakters nu wel correct worden weergegeven?