Auteur Topic: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014  (gelezen 76116 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline gerrit de Bruin

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 216
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #30 Gepost op: 13 mei 2010, 09:02:20 »
Ik vermoed dat Leen wel eens gelijk kan krijgen.
Het aantal uitruk voorstellen zal wat het noorden betreft (nw meldkamer) terug gebracht gaan worden.
Nadere berichten/ details hoort men dan via de centralist.

Gerrit.
Wǒ, wǒ míngbáile, wǒ tīngjiàn chénmò

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #31 Gepost op: 13 mei 2010, 10:34:07 »
Citaat van: "gerrit de Bruin"
Ik vermoed dat Leen wel eens gelijk kan krijgen.
Het aantal uitruk voorstellen zal wat het noorden betreft (nw meldkamer) terug gebracht gaan worden. Nadere berichten/ details hoort men dan via de centralist.
Gerrit.

Ik denk dat je dit rustig de Belgische werkwijze kan noemen. Piepen om op te komen en waarvoor, maar niet waarheen enz.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #32 Gepost op: 13 mei 2010, 14:47:16 »
Gisteren de eerste TETRA-pager in mijn handen gehad van Motorola. Met de functionaliteit om aan te geven of je bij een incident op kunt komen of niet. Was een mooie robuuste pager, net iets groter dan de Galaxy, maar wel met een groter beeldscherm. Deze was (nog) niet op de markt verkrijgbaar (in NL) en (dus) ook nog niet opgenomen in de LARA.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #33 Gepost op: 13 mei 2010, 15:02:37 »
Citaat van: "Arle"
Gisteren de eerste TETRA-pager in mijn handen gehad van Motorola. Met de functionaliteit om aan te geven of je bij een incident op kunt komen of niet. Was een mooie robuuste pager, net iets groter dan de Galaxy, maar wel met een groter beeldscherm. Deze was (nog) niet op de markt verkrijgbaar (in NL) en (dus) ook nog niet opgenomen in de LARA.

En, meeluistermogelijkheid? :-)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #34 Gepost op: 13 mei 2010, 15:56:08 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "Arle"
Gisteren de eerste TETRA-pager in mijn handen gehad van Motorola. Met de functionaliteit om aan te geven of je bij een incident op kunt komen of niet. Was een mooie robuuste pager, net iets groter dan de Galaxy, maar wel met een groter beeldscherm. Deze was (nog) niet op de markt verkrijgbaar (in NL) en (dus) ook nog niet opgenomen in de LARA.

En, meeluistermogelijkheid? :-)

Helaas, het is op basis van tekst, net zoals nu met het Flex-protocol.... dus misschien via een monitorcode een meeLEESmogelijkheid.  :wink:
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #35 Gepost op: 13 mei 2010, 21:37:16 »
Citaat van: "Arle"
Gisteren de eerste TETRA-pager in mijn handen gehad van Motorola. Met de functionaliteit om aan te geven of je bij een incident op kunt komen of niet. Was een mooie robuuste pager, net iets groter dan de Galaxy, maar wel met een groter beeldscherm. Deze was (nog) niet op de markt verkrijgbaar (in NL) en (dus) ook nog niet opgenomen in de LARA.

Werkt de pager op basis van issi? Zodat je via de C2000sds koppeling in GMS de pager kan oproepen?

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #36 Gepost op: 13 mei 2010, 21:44:38 »
Citaat van: "Arle"
Gisteren de eerste TETRA-pager in mijn handen gehad van Motorola. Met de functionaliteit om aan te geven of je bij een incident op kunt komen of niet. Was een mooie robuuste pager, net iets groter dan de Galaxy, maar wel met een groter beeldscherm. Deze was (nog) niet op de markt verkrijgbaar (in NL) en (dus) ook nog niet opgenomen in de LARA.

Daar heb je toevallig geen foto van ?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #37 Gepost op: 14 mei 2010, 08:57:36 »
Ik heb helaas geen foto kunnen maken van de pager. Ik heb ook al op internet zitten zoeken of daar een foto op stond, maar ik denk dat deze pager te nieuw is om er een foto van terug te vinden.
Hij was in het bezit van een engineer van Motorola die ook bij de bespreking was.
De werking van de pager is mij niet helemaal bekend, maar het logische lijkt mij dat het op dezelfde basis gaat als een SDS naar de C2000-porto (dus via ISSI). Volgens mij was dat ook zo, maar we zaten daar niet voor de pager, dus zijn we daar niet dieper op ingegaan. Maarals het zo is, is er ook gelijk geen vertraging meer in alarmering, want dat gaat vele malen sneller dan via Flex.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #38 Gepost op: 14 mei 2010, 14:30:07 »
Citaat van: "Arle"
is er ook gelijk geen vertraging meer in alarmering, want dat gaat vele malen sneller dan via Flex.

Dat zeker met dat je drukt is het bericht binnen. Daar heb ik me best over verbaast :D

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #39 Gepost op: 15 mei 2010, 05:43:24 »
Citaat van: "Peterw410"
Citaat van: "Arle"
is er ook gelijk geen vertraging meer in alarmering, want dat gaat vele malen sneller dan via Flex.

Dat zeker met dat je drukt is het bericht binnen. Daar heb ik me best over verbaast :D

Is overigens wel leuk SDS'en naar elkaar...   :wink:  Als je elkaars ISSI maar weet...   :lol:
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline wivla

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 64
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #40 Gepost op: 16 mei 2010, 15:20:41 »
Begrijp ik hieruit dat we straks ook niet meer mee kunnen lezen ??  :(:(

Gr, Willem.
UBC 785 XLT, UBC 125XLT, Daimond X-50,
Jupiter V9.1, Informer Pro, Radioddity GD-77.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #41 Gepost op: 16 mei 2010, 15:42:54 »
Citaat van: "wivla"
Begrijp ik hieruit dat we straks ook niet meer mee kunnen lezen ??  :(:(

Gr, Willem.

Dat ligt er aan of "men" voor de TETRA-pagers gaat of voor een pager met een ander protocol, maar de mogelijkheid dat men niet meer mee kan lezen is er wel, ja... De tijd zal het leren...
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #42 Gepost op: 19 mei 2010, 22:10:50 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "gerrit de Bruin"
Ik vermoed dat Leen wel eens gelijk kan krijgen.
Het aantal uitruk voorstellen zal wat het noorden betreft (nw meldkamer) terug gebracht gaan worden. Nadere berichten/ details hoort men dan via de centralist.
Gerrit.

Ik denk dat je dit rustig de Belgische werkwijze kan noemen. Piepen om op te komen en waarvoor, maar niet waarheen enz.

Typisch Belgisch is het niet maar het komt wel voor, ja. Er is zelfs al minstens één Vlaams korps dat er nu maandelijks werk van maakt om zijn groepsoproepen van andere RIC's te voorzien zodat lezers geen vaste patronen kunnen herkennen en dus kunnen labelen in pdw en co. Zelfs de vaste pager voor de OVD en de centralist zijn afgeschaft omdat ook die RIC-code populair was bij meelezers....  :roll:
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #43 Gepost op: 25 mei 2010, 14:45:14 »
http://www.nvbr.nl/algemene_onderdelen/ ... van_eisen/

De aanbestedig is eruit, voorkeur voor TETRA paging met encryptie...spannende toekomst na 2014 voor alle hobby pagers.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Vervanging / aanpassing pagernetwerk in 2014
« Reactie #44 Gepost op: 25 mei 2010, 15:49:18 »
Het gemis aan binnenhuisdekking van TETRA wordt wel genoemd, en een upgrade van P2000 ook.  Het kan dus nog. Afwachten, al lijkt het einde in zicht...