Auteur Topic: antenne op fiets  (gelezen 5555 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
antenne op fiets
« Gepost op: 14 maart 2010, 09:48:54 »
weten jullie waar ik een houder kan kopen met een snoer voor mijn antenne om aan mijn bagagedrager vast te maken?
(ik heb geen auto) hij moet r wel makkelijk afkunnen, ivm diefstal of regen
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: antenne op fiets
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2010, 10:30:22 »
Citaat van: "sam98"
weten jullie waar ik een houder kan kopen met een snoer voor mijn antenne om aan mijn bagagedrager vast te maken?
(ik heb geen auto) hij moet r wel makkelijk afkunnen, ivm diefstal of regen

Als je een handscanner hebt. Kun je het toch wel af met een rubberduck of een gepiekte antenne. ?  Denk niet dat een mobile antenne op een fiets beter werkt.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: antenne op fiets
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2010, 12:25:58 »
Citaat van: "Alwin"
Als je een handscanner hebt. Kun je het toch wel af met een rubberduck of een gepiekte antenne. ?  Denk niet dat een mobile antenne op een fiets beter werkt.

Nou, dàt ben ik niet met je eens.

Ik had toendertijd een 27 mc antenne, zo'n dv27 met afstem stukje bovenin, op mijn mountainbike staan. Gemonteerd aan de as van het achterwiel met een stukje rg58 naar het stuur toe. Ik had toen terwijl ik fietste luid en duidelijk de politie van Rotterdam-Rijnmond op 86.7250 MHz; Dit was in combinatie met een Netset PRO-44 scanner en mijn lokatie was Haarlem.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: antenne op fiets
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2010, 17:57:55 »
Breakie break hier is Davidoff fietsmobiel staande bij  :)

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: antenne op fiets
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2010, 18:47:44 »
Citaat van: "Alwin"
Citaat van: "sam98"
weten jullie waar ik een houder kan kopen met een snoer voor mijn antenne om aan mijn bagagedrager vast te maken?
(ik heb geen auto) hij moet r wel makkelijk afkunnen, ivm diefstal of regen

Als je een handscanner hebt. Kun je het toch wel af met een rubberduck of een gepiekte antenne. ?  Denk niet dat een mobile antenne op een fiets beter werkt.

ik wil wel graag weten of ik mijn gewone antenne op mijn stuur kan vastmaken en hoe dat dan kan :P want ik had laatst mijn scannerin mijn zak, de antenne zat de hele tijd voor mijn gezicht. waar kan ik een kabeltje kopen?
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: antenne op fiets
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2010, 18:50:59 »
Waar woon je Sam?

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: antenne op fiets
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2010, 19:04:51 »
Citaat van: "Johan Beck"
Waar woon je Sam?

alkmaar
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: antenne op fiets
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2010, 19:07:05 »
Je zou eens kunnen kijken bij Smorenberg op het Voormeer 12.
http://www.smorenberg.com/

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: antenne op fiets
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2010, 19:09:04 »
Citaat van: "Johan Beck"
Je zou eens kunnen kijken bij Smorenberg op het Voormeer 12.
http://www.smorenberg.com/

bedankt. zal er is gaan kijken
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: antenne op fiets
« Reactie #9 Gepost op: 9 april 2010, 16:01:27 »
ik heb het anders opgelost, ik heb namelijk een autoantenne die je op je raam moet hangen, en heb die tussen mijn bagagedrager gepropt:)
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein

Leen Ansems

  • Gast
Re: antenne op fiets
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2010, 10:44:47 »
Citaat van: "sam98"
ik heb het anders opgelost, ik heb namelijk een autoantenne die je op je raam moet hangen, en heb die tussen mijn bagagedrager gepropt:)

Ik vind het heel leuk dat je experimenten doet, maar je gebruikt materiaal die niet voor die toepassing geschikt is en zoals jij dat doet zal het niet gaan werken. Je wilt een beetje beter ontvangst van je scanner op je fiets: dan moet je eigenlijk een mobilofoonantenne op een klein stukje plaat recht omhoog aan je bagagedrager monteren. Aan die antenne zit goede antennedraad en daar moet een plugje aan zitten die je zo op je scanner kan aansluiten. Meestal is dat een BNC plug ook wel bajonetaansluiting genoemd. Om de motorfietsen van de agenten van de KLPD zie je achterop ook een antenne op een steuntje zitten. Zoiets zou jij ook moeten hebben.

PD1EU

  • Gast
Re: antenne op fiets
« Reactie #11 Gepost op: 10 april 2010, 11:27:43 »


-Ed

Leen Ansems

  • Gast
Re: antenne op fiets
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2010, 15:45:22 »
Dat is hem Ed. Zie dat er nog antenne's opzitten van voor het C1500 netwerk  (er staan nog geen 2000 antennemasten  :P  )

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: antenne op fiets
« Reactie #13 Gepost op: 10 april 2010, 20:15:50 »
Sam, ik ben het helemaal eens met wat Leen schrijft.
Ik wil je wel helpen bij het zoeken naar een voor jou goede oplossing.
Ik woon zelf ook in Alkmaar, dus dat is geen probleem.
Als je hulp wilt hebben, stuur me dan even een pb dan krijg je mijn telefoonnummer zodat we wat kunnen regelen.

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline sam98

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 159
    • SBphotographics
Re: antenne op fiets
« Reactie #14 Gepost op: 11 april 2010, 14:06:46 »
Citaat van: "PE7EB"
Sam, ik ben het helemaal eens met wat Leen schrijft.
Ik wil je wel helpen bij het zoeken naar een voor jou goede oplossing.
Ik woon zelf ook in Alkmaar, dus dat is geen probleem.
Als je hulp wilt hebben, stuur me dan even een pb dan krijg je mijn telefoonnummer zodat we wat kunnen regelen.

Eric

Citaat van: "PD1EU"


-Ed

Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "sam98"
ik heb het anders opgelost, ik heb namelijk een autoantenne die je op je raam moet hangen, en heb die tussen mijn bagagedrager gepropt:)

Ik vind het heel leuk dat je experimenten doet, maar je gebruikt materiaal die niet voor die toepassing geschikt is en zoals jij dat doet zal het niet gaan werken. Je wilt een beetje beter ontvangst van je scanner op je fiets: dan moet je eigenlijk een mobilofoonantenne op een klein stukje plaat recht omhoog aan je bagagedrager monteren. Aan die antenne zit goede antennedraad en daar moet een plugje aan zitten die je zo op je scanner kan aansluiten. Meestal is dat een BNC plug ook wel bajonetaansluiting genoemd. Om de motorfietsen van de agenten van de KLPD zie je achterop ook een antenne op een steuntje zitten. Zoiets zou jij ook moeten hebben.

bedankt dat jullie dit voor mij hebben opgezocht, maar ik ben nog 11, mijn ouders vinden het niet goed als ik veel geld aan scanners uitgeef. ook mag ik niks aan mijn bagagedrager vastschroeven ofzo.als ik een keer weer op fietsvakantie ga, dan koop ik wel een speciale antenne. eric, mijn ouders vinden het niet goed als ik met 'vreemden' bel. maar toch bedankt.
gr sam
Logic can take you from A to B, but imagination encircles the world.
-Albert Einstein