Auteur Topic: 260 MHz 6 elements Yagi maken  (gelezen 8420 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: 260 MHz 6 elements Yagi maken
« Reactie #15 Gepost op: 31 maart 2011, 08:30:28 »
Het aluminium is voor een paar euro te koop in een bouwmarkt als Gamma, Karwei of Praxis
in lengtes van 1 en 2 meter. De kabelgoot die ik gebruikt heb komt ook van de bouwmarkt.
Deze is ongeveer twee centimeter breed en 1 centimeter hoog met een afneembaar deksel.
Je haalt het deksel er af en maakt op de plaatsen waar de elementen komen een kleine
uitsparing in de zijkanten van de kabelgoot zodat de alu pijpjes er in passen.
Als je dan het deksel terug plaatst zitten de pijpjes klem. Om te voorkomen dat het deksel
los gaat heb ik aan beide kanten naast de pijpjes een gaatje door het deksel, de goot en de
aluminium koker geboord en alles met schroefjes aan elkaar vast gezet. Op deze manier zit
de kabelgoot vast aan de koker, kan het deksel niet los en zitten de pijpjes goed vast geklemd.
Je moet er in ieder geval op letten dat de pijpjes niet direct in aanraking komen met de alu koker.
Mocht je er nu nog niet uit komen dan kan ik proberen een detailfoto te maken. Succes.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB