Auteur Topic: Prive gegevens via P2000 op internet !  (gelezen 22370 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline FSVisions

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #60 Gepost op: 16 juli 2009, 19:05:07 »
AED alarm wordt al langere tijd over gesproken, maar komt hier nog niet van de grond. Dat is het dus (nog) niet. (de reden van het lange praten is dat niemand de AED's wil betalen en onderhouden lijkt het wel. Regelmatig maakt de gemeente een inventarisatie ronde, waar partikulier al AED's hangen. Dan is het weer een poos stil, en dan weer een inventarisatie :? )

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #61 Gepost op: 25 juli 2009, 22:41:30 »
Citaat van: "hunter"
Reageren die mensen niet op een AED-alarm? Schijnt in Haaglanden overigens ook te bestaan (vandaar de postcodes+huisnummer in de berichten heb ik mij laten vertellen).

Groeten, Peter.

AED-Alarm werkt hier ook, en die postcode en huisnummers, zijn voor het navigatie systeem.
De ambu's, ambu motoren en ASA auto's crossen hier door de hele regio, dus dat hebben ze ook wel nodig.
Plaatselijke bekendheid is omzeep geholpen door de ambu's overal heen te laten rijden.

Hoezo langere aanrijtijden? FRB voor de brandweer, O ja, dan schaffen we ook motoren aan, niet voldoende? dan de ASA auto's erbij.
Ik vraag me af wat het volgende is, maar goed we dwalen af.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #62 Gepost op: 26 juli 2009, 04:10:26 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Citaat van: "hunter"
Reageren die mensen niet op een AED-alarm? Schijnt in Haaglanden overigens ook te bestaan (vandaar de postcodes+huisnummer in de berichten heb ik mij laten vertellen).

AED-Alarm werkt hier ook, en die postcode en huisnummers, zijn voor het navigatie systeem.
De ambu's, ambu motoren en ASA auto's crossen hier door de hele regio, dus dat hebben ze ook wel nodig.

Ik blijf erbij dat die postcodes niet voor de navigatie zijn, want dan zou er dus niet genavigeerd kunnen worden als er geen concreet adres is opgegeven? Gemiste kans! In Haaglanden gaat alle MDT informatie via RAM. De politie heeft ook navigatie, werkt ook met RAM maar zijn krijgen echt geen postcodes te zien, maar coordinaten. Die komen weer uit GMS of GIS. Dat systeem werkt echt al jaren, lang voordat de ambu's een MDT aan boord hadden, dus waarom ambu's nu ineens een postcode nodig hebben om te navigeren??

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #63 Gepost op: 26 juli 2009, 05:53:34 »
In NHN zijn de postcodes geactiveerd in GMS voor burger AED alarm. We hebben een proef in de Gemeente Zijpe. Postcode is nodig om via GMS een SMS te versturen naar de opgeleide burgers.

Offline 12748

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #64 Gepost op: 5 augustus 2009, 13:44:40 »
Interessante discussie.  Mijn vraag is nu dus: Wat is het verschil tussen p2000 mintoren en een oude scanner? Ja, tekst en geluid, zover was ik ook wel gekomen. Maar het gebruik is feitelijk hetzelfde nl. het volgen van de hulpdiensten. Kort gezegd vanwaar deze discussie telkens?

Michael

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #65 Gepost op: 5 augustus 2009, 13:46:52 »
Hoi 12748

Dat is een goeie vraag i.d.d want voorheen kon je alles letterlijk en figuurlijk horen, Nu met
P-2000 kun je alles letterlijk en figuurlijk lezen. Dus in mijn ogen komt dat op hetzelfde neer. Er wordt hier al geruime tijd discussie's en commentaar geleverd, eigelijk om niets dus...

exLid057

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #66 Gepost op: 5 augustus 2009, 15:43:30 »
Citaat van: "12748"
Interessante discussie.  Mijn vraag is nu dus: Wat is het verschil tussen p2000 mintoren en een oude scanner? Ja, tekst en geluid, zover was ik ook wel gekomen. Maar het gebruik is feitelijk hetzelfde nl. het volgen van de hulpdiensten. Kort gezegd vanwaar deze discussie telkens?

Nou vroegen ging veel ook via anderen systemen, maar nu dan bijna alles via p2000 en elke persoon kan nu mee kijken en daar vald men dus erg over.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #67 Gepost op: 5 augustus 2009, 16:27:53 »
Citaat van: "12748"
Interessante discussie.  Mijn vraag is nu dus: Wat is het verschil tussen p2000 mintoren en een oude scanner? Ja, tekst en geluid, zover was ik ook wel gekomen. Maar het gebruik is feitelijk hetzelfde nl. het volgen van de hulpdiensten. Kort gezegd vanwaar deze discussie telkens?

Blijkbaar heb je de discussie dan toch niet goed gelezen. Het grote verschil is dat de berichten nu enerzijds wereldwijd te lezen zijn, ook voor de mensen die we vroeger geen "scannerluisteraar" zouden noemen. De informatie blijft dus niet binnen gesloten deuren. Vroeger luisterde je ook naar 1 kanaal, werd er op het andere gesproken, dan miste je dat. Nu gaan alle alarmeringen via 1 netwerk, 1 kanaal en kun je wereldwijd alle alarmeringen van de hulpdiensten via internet volgen. Ik weet het niet, maar dat verschil is volgens mij overduidelijk. Ook zit hem een groot verschil in het "live" moeten horen (met de scanner had je maar 1 kans, op het moment van uitzenden) en het feit dat alle P2000 meldingen opgeslagen worden en je dus nooit iets mist. Volgens de letter van de wet mag je dergelijke berichten enerzijds niet opslaan en anderzijds niet verder publiceren. Beide zaken gebeuren wel, maar BZK schijnt zich hier niet druk om te maken. Als een agent jou laat rijden terwijl je door rood rijdt dan is dat ook geen vrijbrief.... Simpel gezegd, BZK kan ooit besluiten om er alsnog tegen op te treden, juist omdat er door dit "gedoogbeleid" verkeerde zaken op internet verschijnen, het onderwerp van deze discussie...

Groeten, Peter.

Offline Dappie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #68 Gepost op: 3 oktober 2009, 15:54:41 »
Om even met deze discussie mee te doen even de volgende informatie.

In Nederland is het een goed recht van bv journalisten om nieuws te vergaren. Bij de invoer van het C2000 netwerk zijn journalisten gaan protesteren omdat zij in ene totaal geen informatie meer hadden. Het P2000 systeem moet je zien als de nieuwe technologie die de scanner vervangt dus voor journalisten is er dus ongeveer dezelfde informatie verkrijgbaar als dat er vroeger was. Nou zullen mensen hier wel op reageren dat je nu veel minder informatie hebt maar daar is het communicatie systeem juist voor gemaakt. Om de wet van de privacy is het van belang dat privacy gevoelige informatie enkel bij de mensen terecht komen die hier de zo genoemde beroeps geheimplicht bij hebben verkregen en dit is dus een groot verschil tussen de hulpdiensten en journalisten want een journalist wil juist zo veel mogenlijk bekend maken.

Het is dus toegestaan om bv door journalisten op een P2000 netwerk te kijken maar waarom zou een burger andere rechten hebben? Dit is 1 van de redenen waarom er dus een site is waar P2000 op te zien is. Dat het nu voor heel Nederland is moet je zien als een voordeel en zo heeft deze nieuwe techniek dus ook voordelen. Omdat de rest van de communicatie niet over het P2000 netwerk loopt mag iedereen dus meekijken en zal niet iedereen in Nederland die behoefte hebben dus blijft weer een klein groepje mensen over die gewoon erg nieuwsgiers zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwsgierigheid Helemaal geen slechte eigenschap  :)  vandaar...