Auteur Topic: Prive gegevens via P2000 op internet !  (gelezen 22392 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1984
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #30 Gepost op: 24 juni 2009, 21:08:45 »
Citaat van: "hunter"
een enkeling gebruikt zelfs een ander programma dan PDW.

Mag ik vragen welk ander programma in staat is P2000 te decoderen?

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #31 Gepost op: 24 juni 2009, 22:53:30 »
Pardon,

Ik weet niet of je het door hebt, maar als ik met mijn ambuutje naar een simpele onwelwording wordt gestuurd, staat het vaal al bol met de mannen met een pager aan hun broek. Sterker nog, ik denk met het landelijk p2000 systeem, het bij ons drukker is geworden bij incidenten.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #32 Gepost op: 25 juni 2009, 06:42:45 »
Citaat van: "Remon"
Citaat van: "hunter"
een enkeling gebruikt zelfs een ander programma dan PDW.

Mag ik vragen welk ander programma in staat is P2000 te decoderen?

PocFlex, WinFlex. Van beide programma's staat de source op internet en ik weet dat daar ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Dat dat misschien niet aan de grote klok wordt gehangen is een ander verhaal, maar als je een beetje handig bent dan kun je natuurlijk alles 'bouwen' wat je zelf wilt...

Groeten, Peter.

paul19622

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #33 Gepost op: 25 juni 2009, 07:53:08 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Pardon,

Ik weet niet of je het door hebt, maar als ik met mijn ambuutje naar een simpele onwelwording wordt gestuurd, staat het vaal al bol met de mannen met een pager aan hun broek. Sterker nog, ik denk met het landelijk p2000 systeem, het bij ons drukker is geworden bij incidenten.

Kijk en dit bedoel ik nou. Pak niet de mensen aan die thuis meelezen (en thuis blijven) maar diegene die bij elk incident denken erbij
te moeten zijn. Vroeger had je dat met de scanners ook al. Pak dit soort figuren aan (pager afpakken etc) en je bent er zo van af. Maar ga nou niet zitten te beweren dat het allemaal de schuld van die P2000 sites is dit slaat echt nergens op.

Groetjes,

arjan

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #34 Gepost op: 25 juni 2009, 10:06:32 »
Waarom gebruiken in de regio's waar de ambu's nog d.m.v de pager worden opgepiept niet gewoon de c2000 porto zoals ze dat al in veel regio's doen??

Leen Ansems

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #35 Gepost op: 25 juni 2009, 11:16:52 »
Citaat van: "arjan"
Waarom gebruiken in de regio's waar de ambu's nog d.m.v de pager worden opgepiept niet gewoon de c2000 porto zoals ze dat al in veel regio's doen??

Heeft met dekking te maken en het soort werk. In ziekenhuizen is de dekking van C2000 over het algemeen slecht en een pager heeft daar weinig last van op P2000. Een pager is ook een stuk lichter om te dragen.

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #36 Gepost op: 25 juni 2009, 11:42:14 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Pardon,

Ik weet niet of je het door hebt, maar als ik met mijn ambuutje naar een simpele onwelwording wordt gestuurd, staat het vaal al bol met de mannen met een pager aan hun broek. Sterker nog, ik denk met het landelijk p2000 systeem, het bij ons drukker is geworden bij incidenten.

Kijk en dit bedoel ik nou. Pak niet de mensen aan die thuis meelezen (en thuis blijven) maar diegene die bij elk incident denken erbij
te moeten zijn. Vroeger had je dat met de scanners ook al. Pak dit soort figuren aan (pager afpakken etc) en je bent er zo van af. Maar ga nou niet zitten te beweren dat het allemaal de schuld van die P2000 sites is dit slaat echt nergens op.

Groetjes,

Ik ga ook niet naar elke uitruk van de ambu hoor..
Maar net of ga jij nooit naar een uitruk, dit bedoel ik niet boos ofzo hoor;)

Gr!
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

PD1EU

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #37 Gepost op: 25 juni 2009, 11:53:58 »
Alle mensen die in hun onderschrift een link hebben staan naar 112-sites of aanverwant,hebben iets met ramptoerisme !

-Ed

paul19622

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #38 Gepost op: 25 juni 2009, 12:57:09 »
Citaat van: "Bennieboy"
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Pardon,

Ik weet niet of je het door hebt, maar als ik met mijn ambuutje naar een simpele onwelwording wordt gestuurd, staat het vaal al bol met de mannen met een pager aan hun broek. Sterker nog, ik denk met het landelijk p2000 systeem, het bij ons drukker is geworden bij incidenten.

Kijk en dit bedoel ik nou. Pak niet de mensen aan die thuis meelezen (en thuis blijven) maar diegene die bij elk incident denken erbij
te moeten zijn. Vroeger had je dat met de scanners ook al. Pak dit soort figuren aan (pager afpakken etc) en je bent er zo van af. Maar ga nou niet zitten te beweren dat het allemaal de schuld van die P2000 sites is dit slaat echt nergens op.

Groetjes,

Ik ga ook niet naar elke uitruk van de ambu hoor..
Maar net of ga jij nooit naar een uitruk, dit bedoel ik niet boos ofzo hoor;)

Gr!

De laatste keer dat ik ergens ben gaan kijken was verleden jaar met de brand in de TU-Wijk. Achter ambulances aanrijden heb ik nog nooit gedaan ook vroeger niet. Als er in de buurt op de hoek een aanrijding was ofzo wel maar daar houdt het dan ook echt mee op. Ik zie scanner luisteren echt als een hobby en ben zeker geen ramptoerist.

Groetjes,

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #39 Gepost op: 25 juni 2009, 14:27:22 »
De laatste keer dat ik ergens ben gaan kijken was verleden jaar met de brand in de TU-Wijk. Achter ambulances aanrijden heb ik nog nooit gedaan ook vroeger niet. Als er in de buurt op de hoek een aanrijding was ofzo wel maar daar houdt het dan ook echt mee op. Ik zie scanner luisteren echt als een hobby en ben zeker geen ramptoerist.

Groetjes,[/quote]
Ik ga er ook alleen maar heen als het in de buurt is, maar ik maak meestal alleen een uitrukfilmpje.

Groeten!
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #40 Gepost op: 25 juni 2009, 16:11:16 »
Citaat
Citaat van: "Bennieboy"
De laatste keer dat ik ergens ben gaan kijken was verleden jaar met de brand in de TU-Wijk. Achter ambulances aanrijden heb ik nog nooit gedaan ook vroeger niet. Als er in de buurt op de hoek een aanrijding was ofzo wel maar daar houdt het dan ook echt mee op. Ik zie scanner luisteren echt als een hobby en ben zeker geen ramptoerist.

Groetjes,

Ik ga er ook alleen maar heen als het in de buurt is, maar ik maak meestal alleen een uitrukfilmpje.

Groeten!

Kijk en dat is nou het verschil tussen jullie en mij, ik ga alleen als ik een brand moet blussen, iemand uit een auto moet bevrijden of iemand moet reanimeren!

paul19622

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #41 Gepost op: 25 juni 2009, 17:48:35 »
Citaat van: "RS"
Citaat
Citaat van: "Bennieboy"
De laatste keer dat ik ergens ben gaan kijken was verleden jaar met de brand in de TU-Wijk. Achter ambulances aanrijden heb ik nog nooit gedaan ook vroeger niet. Als er in de buurt op de hoek een aanrijding was ofzo wel maar daar houdt het dan ook echt mee op. Ik zie scanner luisteren echt als een hobby en ben zeker geen ramptoerist.

Groetjes,

Ik ga er ook alleen maar heen als het in de buurt is, maar ik maak meestal alleen een uitrukfilmpje.

Groeten!

Kijk en dat is nou het verschil tussen jullie en mij, ik ga alleen als ik een brand moet blussen, iemand uit een auto moet bevrijden of iemand moet reanimeren!

Mensen blijf je toch wel houden met of zonder pager. Overigens hebben jullie dat ook een beetje aan jezelf te danken. Rijdt met volle optische signalen een nieuwbouwwijk in en laat deze dan vooral ook aanstaan waar het niet echt nodig is en je hebt zo de hele wijk achter je aan. Succes verzekerd maar wat bedoel je nou eigenlijk met je bericht dat ik maar helemaal thuis moet blijven?

Offline Dickiedick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #42 Gepost op: 25 juni 2009, 18:50:15 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "RS"
Kijk en dat is nou het verschil tussen jullie en mij, ik ga alleen als ik een brand moet blussen, iemand uit een auto moet bevrijden of iemand moet reanimeren!

Mensen blijf je toch wel houden met of zonder pager. Overigens hebben jullie dat ook een beetje aan jezelf te danken. Rijdt met volle optische signalen een nieuwbouwwijk in en laat deze dan vooral ook aanstaan waar het niet echt nodig is en je hebt zo de hele wijk achter je aan. Succes verzekerd maar wat bedoel je nou eigenlijk met je bericht dat ik maar helemaal thuis moet blijven?

Ik denk dat hij dat inderdaad bedoelt. Je hebt er niets te zoeken. Hulpverleners en bij een redelijk tot groot incident pers, natuurlijk. Maar gewone burgers lezen het de volgende dag wel in de krant of zien het op de regionale/plaatselijke TV-zender.

Offline wattman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 101
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #43 Gepost op: 25 juni 2009, 20:03:25 »
Is natuurlijk wel relaxt, zo zonder publiek.  ;)






Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1984
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #44 Gepost op: 25 juni 2009, 22:41:39 »
Citaat van: "Dickiedick"
Ik denk dat hij dat inderdaad bedoelt. Je hebt er niets te zoeken. Hulpverleners en bij een redelijk tot groot incident pers, natuurlijk. Maar gewone burgers lezen het de volgende dag wel in de krant of zien het op de regionale/plaatselijke TV-zender.

We leven nog steeds in een vrij land hoor. Je mag gaan en staan waar je wilt. Mits achter de linten natuurlijk.

Gelukkig leven we niet in een dictatuur waar bepaald is dat de bevolking alleen nieuws mag vergaren via de media... Op vakantie gaan, nieuwe dingen ontdekken? Lees maar een reisverslag of kijk naar Discovery Travel...

Sommige dingen kan je niet veranderen aan de mens, alleen onderdrukken zoals in een dictatuur. Kijken wat er gaande is in eigen omgeving zit in het menselijke instinct. Journalisten en fotografen vrijpleiten voor je doel is een slap excuus, ook zij zijn in de meeste gevallen begonnen als nieuwsgierig mens. Ik niks ernstigs aan hoor, is gewoon natuurlijk.