Auteur Topic: vraag van een beginneling.  (gelezen 4116 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline clif

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
vraag van een beginneling.
« Gepost op: 20 maart 2008, 10:02:43 »
Altijd scanner geluisterd,maar er is niet veel meer op, vandaar een Jupiter Pro v8.6 aangeschaft.Het werkt goed maar toch even wennen.
Nou heb ik al zoveel site's bekeken , maar wat ik mis de ggd,cpa med diensten van Brabant west en midden ,en aangezien ik in Oosterhout N-B woon mis ik toch wel wat.
Zou iemand mij wijs kunnen maken over hoe en wat.
Bij voorbaat Dank


En de groeten van CLIF

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: vraag van een beginneling.
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2008, 11:17:30 »
Citaat van: "clif"
Altijd scanner geluisterd,maar er is niet veel meer op, vandaar een Jupiter Pro v8.6 aangeschaft.Het werkt goed maar toch even wennen.
Nou heb ik al zoveel site's bekeken , maar wat ik mis de ggd,cpa med diensten van Brabant west en midden ,en aangezien ik in Oosterhout N-B woon mis ik toch wel wat.
Zou iemand mij wijs kunnen maken over hoe en wat.
Bij voorbaat Dank

Deze maken gebruik van c2000, helaas dus niet van p2000. Je kunt deze diensten dus niet ontvangen op je jupiter pager.

Offline clif

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: vraag van een beginneling.
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2008, 17:45:43 »
Ik was er al bang voor , in ieder geval nog bedankt voor de info.
Verder iedereen veel kijk plezier.
Groeten CLIF

Rolf

  • Gast
Re: vraag van een beginneling.
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2008, 21:58:13 »
En CLIF

mocht je ooit een C2000 portofoon vinden, dan is de mogelijkheid nog beperkt. Elk stuks randapparatuur heeft een van te voren vastgestelde indentiteit. Die identiteit geeft je maar "recht" op het uitluisteren van een beperkte groep. Dus je hebt er echt heel weinig aan.

Bij vermissing of diefstal van een dergelijke portofoon wordt deze ook direct uit het systeem gehaald en kan hij zich niet registreren en heb je helemaal geen ontvangst.

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: vraag van een beginneling.
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2008, 06:35:29 »
Citaat
Bij vermissing of diefstal van een dergelijke portofoon wordt deze ook direct uit het systeem gehaald en kan hij zich niet registreren en heb je helemaal geen ontvangst

Heb al gehoord van mensen die werken met het Astrid-systeem (België) dat dan ook de gestolen of vermiste portofoon zelfs vrij nauwkeurig en zeer snel kan gelocaliseerd worden.
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Leen Ansems

  • Gast
Re: vraag van een beginneling.
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2008, 06:45:48 »
Citaat van: "com306"
Citaat
Bij vermissing of diefstal van een dergelijke portofoon wordt deze ook direct uit het systeem gehaald en kan hij zich niet registreren en heb je helemaal geen ontvangst

Heb al gehoord van mensen die werken met het Astrid-systeem (België) dat dan ook de gestolen of vermiste portofoon zelfs vrij nauwkeurig en zeer snel kan gelocaliseerd worden.

Klopt. Elke portofoon heeft een verborgen mode, dat zelfs als hij uitstaat vanaf een beheersterminal het toestel aangezet kan worden zonder dat je het merkt. Via zendergegevens weten ze dan al vlug en redelijk nauwkeurig in welk gedeelte van het land de porto zich bevind. Er zijn ook porto`s met ingebouwde GPS en dan is nog simpeler. Boeven die dus een porto pikken om de "Flikken" af te luisteren kunnen dus zelf afgeluisterd worden zonder dat ze het weten.
Mvg,
Leen

Offline Rolf-Lim-z

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 47
Re: vraag van een beginneling.
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2008, 21:16:52 »
Simpel gezegd heeft ieder stuk rand apparatuur porto of mobi een eigen digitale "kentekenplaat" en een "trojan horse" aan boord.

Groetjes Rolf
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.