Auteur Topic: Vorm va de melding (haaglanden)  (gelezen 2857 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

combofoontje

  • Gast
Vorm va de melding (haaglanden)
« Gepost op: 29 december 2007, 16:35:14 »
Gaat men de teksten en inhoud van de meldingen nog fijn tunnen zodat er minder overbodige tekst in staat.
Gisteren bij de brand in Zoetermeer zag ik weer alle combinatie's voorbij komen.

Middelbrand:ja   zeer grote brand:ja   in een bericht.... als het een brand opgewaardeerd wordt naar grote brand
is alleen zeer grote brand toch voldoende.

Ook steeds Ja erachter is overbodig wat ik heb nog nooit gezien Middelbrand:ja Grote brand:nee

Zal mij benieuwen of dit nog aangepast wordt.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Vorm va de melding (haaglanden)
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2007, 19:46:00 »
Citaat van: "combofoontje"
Gaat men de teksten en inhoud van de meldingen nog fijn tunnen zodat er minder overbodige tekst in staat.
Gisteren bij de brand in Zoetermeer zag ik weer alle combinatie's voorbij komen.

Middelbrand:ja   zeer grote brand:ja   in een bericht.... als het een brand opgewaardeerd wordt naar grote brand
is alleen zeer grote brand toch voldoende.

Ook steeds Ja erachter is overbodig wat ik heb nog nooit gezien Middelbrand:ja Grote brand:nee

Zal mij benieuwen of dit nog aangepast wordt.

Dat zal niet snel aangepast worden, want zo zit GMS nu eenmaal in elkaar. Heeft te maken met het aan/uit vinken van bepaalde velden. Als ze middelbrand aanvinken, en het wordt Grote brand, dan vinken ze grote brand aan, maar zouden ze eigenlijk middelbrand moeten uitvinken. DOen ze dat niet, dan krijg je inderdaad (Middelbrand: ja) (Grote brand: ja) te zien. Het mooiste zou zijn dat er maar 1 veld tegelijk aangevinkt kan zijn, maar helaas wordt GMS niet meer doorontwikkeld op dat gebied, alleen eventuele grote bugs en andere problemen worden nog aangepakt. Er schijnt totaal nieuwe meldkamersoftware te komen, in de tussentijd moet men het doen met het GMS zoals het nu is en voorlopig dus zal blijven...

Groeten, PEter.