Auteur Topic: Ervaringen met het programma P2000mm  (gelezen 3158 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SteKel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Ervaringen met het programma P2000mm
« Gepost op: 23 december 2007, 16:46:56 »
Hoi,

Ik gebruik nu zo'n half jaar het programma P2000mm van Berto Jansen. Het programmeren vergt weliswaar de nodige inspanningen, maar dan heb je ook wat! Ik ben uiteindelijk tot de volgende 9 alarmcategorie ën gekomen.

1. Landelijk, grote en middelgrote incidenten: alarmeren d.m.v. een bepaald geluid en popup;
2. Regio, kleine incidenten: niet alarmeren;
3. Regio, middel, middelgrote en grote incidenten: alarmeren d.m.v. een bepaald geluid en popup;
4. Stad, kleine incidenten: niet alarmeren;
5. Stad, middel, middelgrote en grote incidenten: alarmeren d.m.v. een bepaald geluid en popup;
6. Stadsdeel, kleine incidenten: niet alarmeren;
7. Stadsdeel, middel, middelgrote en grote incidenten: alarmeren d.m.v. een bepaald geluid en popup;
8. Wijk, kleine incidenten: niet alarmeren;
9. Wijk, middel, middelgrote en grote incidenten: alarmeren d.m.v. een bepaald geluid en popup.

Er wordt dus alléén gealarmeerd voor zwaardere incidenten in de categorie ën 1, 3, 5, 7 en 9, waarbij aan het alarmeringsgeluid te horen is waar het incident zich afspeelt: buiten mijn regio (landelijk), binnen mijn regio (Haaglanden), in de stad (Den Haag), mijn stadsdeel en zelfs in mijn wijk. De categorie ën 2, 4, 6 en 8 voor de kleinere incidenten worden volledigheidshalve dus alleen gelogd.

Voor de ontwikkeling van deze filters maak ik gebruik van de capcodes, afkortingen van plaatsnamen, postcodes, straatnamen en zoveel mogelijk universele omschrijvingen uit GMS. Hoewel deze configuratie helemaal naar mijn zin werkt, blijft verbetering natuurlijk altijd mogelijk. Daarom lijkt het me wel leuk en zinnig om ervaringen, informatie, tips en trucs uit te wisselen met medegebruikers.

Vandaar deze oproep: gebruik jij P2000mm, laat dat dan weten en vertel op welke manier, en hoe je dat hebt bereikt. Natuurlijk zijn ook mijn instellingen en filters beschikbaar. Zo kunnen we er allemaal ons voordeel mee doen.

Ik hoop van jullie te horen!
Groeten uit Den Haag,
Gerard