Auteur Topic: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen  (gelezen 54808 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #105 Gepost op: 28 juli 2007, 23:53:36 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Citaat van: "Hans Peter"
Klopt Rene, maar ik droeg in dit stukje eigelijk een oplossing voor waar bij de de naam van de instelling gewoon niet meer zou hoeven te worden weer gegeven en de rest wel, volgens bij en vele bij de brandweer de oplossing....... ;)
Mvg Hans Peter

Als er maandag om 12.00 uur een lijst ingaat met codes van objecten, dan staat diezelfde maandagavond rond 18.00 uur de lijst wel ergens online. Idee goed, uitvoering klote, was hetzelfde met de codes die CPA's vroeger gebruikten in sommige regio's.

Zinloze aktie dus.

Deze codes worden al gebruikt, kijk maar een wat regios vaak tussen #..# zetten.........en voor de rest heeft dus de pc van het voertuig de p200 koppeling nodig(dus de p2000 melding voor informatie verstrekking..)

Kijk maar een op de website van http://www.brandweerbeverwijk.nl en dan onder nieuws voor hier gelijk op te reageren.

Mvg Hans Peter

Michael

  • Gast
Re: Herkenning lokatie via p2000 meldingen
« Reactie #106 Gepost op: 29 juli 2007, 12:10:02 »
Citaat van: "Hans Peter"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat
adres vermelding, prima komen we gewoon niet ter plaatse!In Kennemerland is er een behoorlijke algemeene reactie van brandweer personeel...geen

Deze uitspraak lijk me echt sterk, op de meldkamer maken ze wel uit hoe het gebeurt, ben je er niet mee eens, zal het denk ik wel einde brandweer voor je zijn.

Ik begrijp je reactie maar er zijn nu al onderlinge problemen binnen de korpsen waar door de meldkamer steeds vaker moet her oproepen omdat er op spoed meldingen niet word gerageerd en waar ik woon heeft men al een ernstig te kort aan personeel en 1 van de oudere eigenlijk meer en deel slaap ook met regelmaat door het geluid van de pager heen, maar even on toppic,  kijk maar eens op de website http://www.brandweerbeverwijk.nl en dan bij nieuws over de tankautospuiten daar zit een filpje achter van de meldkamer, die centralist heeft mij het e.e.a. in der tijd al uitgelecht dat idd de adresering van alarm weergave ook voor de pc kopplling in voertuigen word gebruikt maar ze kunnen bij voor beeld ook de melding anders maken, zonder weer gave van het adres zoals:  PRIO 1 MARCK  SHARP & DOHME BV #103# WAARDERWEG 39 HAARLEM 744 753 565.

Zo word het nu weer gegeven maar als je dus de naam weg haalt kan de pc aan bord van een voertuig volstaan met  #103# voor de info en personeel wil als ze naar de inzet gaan wel weten waar dus een melding die de blijf van mijn lijf huizen veilig zou kunnen stellen is: PRIO 1 WAARDERWEG 39 #103# HAARLEM  744 753 565.

Zou denk ik "de "oplossing zijn...

En om even terug te komen op de opmerking einde brandweer, ze hebben hier al zeer ernstige problemen met bezettingen waar door ze een tijd geleden over dag voor een automatische brandmelding (betrof een zorgcentrum waar al een keer het een en ander in brand had gestaan) moesten her oproepen en daar na gelijk maar de beroeps bezetting van de buur gemeente hadden gealarmeerd....dus leuk die opmerkingen maar ik zie nu al vaak problemen, en een vriend van me, van 1 van de ploegen van het kops gaf al toe dat ze proberen die problemen op te lossen......maar wegens reorganisatie, zo als noord-holland noord nu spring bemanning heeft zijn ze hier nog lang niet aan toe.

Of te wel er gaan net iets meer mensen uit dan er inkomen en vaak hebben mensen ook werk buiten de gemeente overdag waar door ze overdag niet beschikbaar zijn en dan nog je baas die wel even wil weten waar je heen bent, het bedrijf leven heeft steeds meer  problemen met het geen personeel weg wil kunne als de pieper gaat.

En als ze echt geen adres wilde geven hadden ze ook gewoon nummeric pagers kunnen aanschaffen waar alleen 01/02 of 03 in kleine schermpje staat dan zou p2000 totaal overbodig opgezet zijn.
Hadden ze gewoon kpn semafoon net kunnen gebruiken.........

En als er nu nog mensen komen die een p2000 pager kopen voor bv hun werk als fotograaf voor een bedrijf dan kunnen ze weer perfect op onze site terecht voor de code informatie.

Mvg Hans Peter

Bericht aangepast door moderator. Gehele zinnen volledig in hoofdletters is niet toegestaan.

En dat filmpje is dus te zien via de volgende link;  ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21556
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Online P2000 monitoren verraden opvangadressen
« Reactie #107 Gepost op: 14 augustus 2007, 16:22:38 »
Citaat
Fusie Blijf van m'n Lijfhuizen
HAARLEM De Vrouwenopvang Amsterdam Flevoland Haarlem Zaanstreek gaat 1 januari 2008 fuseren met Blijf van m'n Lijf IJmond en de Stichting Blijf van m'n Lijf Alkmaar.
Doel van de fusie is het aanbod aan opvang in Noord-Holland te versterken, zodat vrouwen en kinderen meer gericht kunnen worden geholpen.
Nieuw is de oprichting van een Oranjehuis in Alkmaar, waar voor buitenstaanders op een zichtbare plek vrouwenopvang wordt geboden. Normaal gesproken worden de locaties van Blijfhuizen vanuit het oogpunt van veiligheid zoveel mogelijk geheim gehouden.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?ne ... tijdlijn=1