Auteur Topic: VX-7R  (gelezen 4674 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

van-gemert

  • Gast
VX-7R
« Gepost op: 6 mei 2007, 11:26:04 »
Hallo,

Ik heb sinds kort 2 Yaesu VX-7R portables. Deze gebruiken we bij het Paragliden.
Ik heb verder geen verstand van radio's en zo, dus probeer ik via o.a. dit forum mijn licht op te steken.

Als ik buiten in de bergen ben heb ik zo'n 3 km bereik. Maar als 1 van ons zich in de auto bevind is het bereik nog maar een paar honderd meter. Nu kan ik dat nog wel begrijpen, dus denk ik dan...... ik moet een antenne regelen die ik (met een magneetvoetje of zo) óp de auto kan monteren. Bestaat zoiets, en waar moet ik op letten? In het boekje staat dat de antenne 50 ohm moet zijn. Is dat heel belangrijk?

Als we in de bergen zijn gebruiken we frequenties in de buurt van de 144.000 mhz.

Als iemand suggesties heeft? Alvast bedankt!

Peter

Offline scanman77

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
    • [color=#0000FF]flick[/color][color=#FF0000]r[/color]
Re: VX-7R
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2007, 15:32:47 »
Die 50 Ohm is zeker belangrijk, dit is namelijk de impedantie ( schijnbare weerstand ) die de porto ook gebruikt op de antenne uitgang.
Zou je een kabel met andere impedantie gebruiken ( 75Ohm ) dan zal de porto niet z'n gehele vermogen kunnen zenden, met alle vervelende gevolgen vandien

Een zoekactie van  google leverde mij het volgende

http://www.rfparts.com/diamond/mr77sma.html

Dit is een antenne met een SMA connector, volgens mij is dit hetzelfde type als
dat de Yeasu heeft.

Vraag in ieder geval bij een antene leverancier of dit type voldoet aan jouw eisen.


Succes met je keuze!

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: VX-7R
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2007, 15:47:38 »
Citaat van: "van-gemert"
Als we in de bergen zijn gebruiken we frequenties in de buurt van de 144.000 mhz.
Als iemand suggesties heeft? Alvast bedankt!