Auteur Topic: Double Discone  (gelezen 3280 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

kiss

  • Gast
Double Discone
« Gepost op: 26 april 2007, 18:25:04 »
Beste Mensen,

ik overweeg een double discone te kopen ( http://tinyurl.com/2przfl ). Zijn er mensen met posyieve of negatieve ervaringen. Die deze met me willen delen? Ach eigelijk is elke zinnige opmerking welkom:-)

Met vriendelijke groet,
Erwin

Offline nokoflow

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
  • Geniet van wat je wel kan ontvangen!!!
Re: Double Discone
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2007, 19:00:12 »
Het is geen topper maar slecht is hij ook niet hij doet wat hij moet doen .
Ontvang met : Whistler ,Kenwood D710,hytera pd785/md785 AOR DV1
 
ant:daimond 3 ell beam sirio en de 2 x50 2/70 gp160.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Double Discone
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2007, 19:11:31 »
Ik heb 'm ook gehad, werkte op UHF beter dan een gewone discone.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Double Discone
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2007, 21:42:41 »
Citaat van: "kiss"
Beste Mensen,

ik overweeg een double discone te kopen ( http://tinyurl.com/2przfl ). Zijn er mensen met posyieve of negatieve ervaringen. Die deze met me willen delen? Ach eigelijk is elke zinnige opmerking welkom:-)

Met vriendelijke groet,
Erwin

Wat wil je eigenlijk gaan ontvangen, omdat je per se een dubbele discone wilt hebben?

kiss

  • Gast
Re: Double Discone
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2007, 23:29:20 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Wat wil je eigenlijk gaan ontvangen, omdat je per se een dubbele discone wilt hebben?

Het klinkt mischien een beetje dom. Maar dat weet ik nog niet. Ik moet nog beginnen met luisteren boven de 30 mHz. Nu "luister" ik vaak naar de digitale modes, navtex, hf-fax, sar freq en bij condities naar bijzondere qso's. De interesse gaat zeker ook uit naar 50, 144 en 440 mHz.

Al lezende heb ik begrepen dat een discone een beetje "naar beneden kijkt". Dat moet je niet willen, dacht ik zo. Dat wordt opgeheven door een dualdiscone te gebruiken.

Het liefst zou ik ook een logper op dak naast zetten. Maar wil eerst even rondkijken voor ik er nog meer geld in prop.

Met vriendelijke groet,

Erwin

Leen Ansems

  • Gast
Re: Double Discone
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2007, 06:53:03 »
Citaat van: "kiss"
Citaat van: "Edwin Edeling"
Wat wil je eigenlijk gaan ontvangen, omdat je per se een dubbele discone wilt hebben?

Het klinkt mischien een beetje dom. Maar dat weet ik nog niet. Ik moet nog beginnen met luisteren boven de 30 mHz. Nu "luister" ik vaak naar de digitale modes, navtex, hf-fax, sar freq en bij condities naar bijzondere qso's. De interesse gaat zeker ook uit naar 50, 144 en 440 mHz.

Al lezende heb ik begrepen dat een discone een beetje "naar beneden kijkt". Dat moet je niet willen, dacht ik zo. Dat wordt opgeheven door een dualdiscone te gebruiken.

Het liefst zou ik ook een logper op dak naast zetten. Maar wil eerst even rondkijken voor ik er nog meer geld in prop.

Koop dan een goede antenne voor de amateurbanden o.a., maar geen discone.
Dat zullen wel meer mensen je afraden. Lees ook wat er al eerder op het forum geschreven staat goed door. Daar wordt je zeker wijzer van en bespaard je een hoop geld.
Mvg,
Leen

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Double Discone
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2007, 08:46:27 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Koop dan een goede antenne voor de amateurbanden o.a., maar geen discone.
Dat zullen wel meer mensen je afraden. Lees ook wat er al eerder op het forum geschreven staat goed door. Daar wordt je zeker wijzer van en bespaard je een hoop geld.
Mvg,
Leen

Zoiets wilde ik ook al zeggen; ik geloof dat Diamond bijvoorbeeld ook een tribander voor 50 / 144 430 heeft. Hoewel ik dat ding persoonlijk niet ken, zal hij mogelijk (veel) beter werken dan zo'n discone. Daarnaast is zo'n antenne een stuk compacter dan een discone, ziet er veel beter uit en is makkelijker te monteren. Bovendien kan je die antenne ook gebruiken om te zenden, als je dat ooit zou willen. Ik zou de discone afraden (hoewel ik een discone van Diamond had, die tot mijn verbazing erg goed werkte, ook op UHF).

Groeten,
Ed

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Double Discone
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2007, 14:58:29 »
ik zit zelf te denken een de Diamond X50N voor de 2m en 70cm.
Daar hoor ik gewoon alleen maar positieve verhalen over.
Veel info mbt dit soort dingen haal ik van Eham.net
Ik ga met november lekker mijn N-papiertje halen dus dan zul jij mij voorbij horen komen :)

Anders kan ik je aanraden even contact op te nemen met PD0LUR of PA0VIC.

PA0VIC heeft de volgende website: http://www.vicbakker.nl.