Auteur Topic: Diamond X50N  (gelezen 33335 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1995
Re: Diamond X50N
« Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2007, 15:11:39 »
Citaat van: "Remon"
Het gaat nčt volgens JBE, dus zojuist even de X50N en ook gelijk een Uniden Bearcat USC 230 XLT besteld.  :P

En de spullen zijn binnen!

exLid057

  • Gast
Re: Diamond X50N
« Reactie #31 Gepost op: 13 juni 2007, 15:15:27 »
Citaat van: "Remon"
Citaat van: "Remon"
Het gaat nčt volgens JBE, dus zojuist even de X50N en ook gelijk een Uniden Bearcat USC 230 XLT besteld.  :P

En de spullen zijn binnen!

Dat is mooi Remon, nu lekker zo PRM porto er achter zetten ;) sucses er mee en laat even horen of je tevreden bent

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1995
Re: Diamond X50N
« Reactie #32 Gepost op: 13 juni 2007, 15:19:18 »
Morgen moet ik nog even een stukje Aircell 7 en een paar connectoren kopen.

De antenne gaat tijdelijk op een pijpje van zo'n 4 a 5 meter in de achtertuin staan, met het draadje via het dakraam naar binnen.

Als de zolder gerenoveerd is (heb brand gehad, de hele inboedel plus bijna alle antennes verbrand) verplaats ik hem daarnaartoe.

exLid057

  • Gast
Re: Diamond X50N
« Reactie #33 Gepost op: 13 juni 2007, 15:26:58 »
Citaat van: "Remon"
Morgen moet ik nog even een stukje Aircell 7 en een paar connectoren kopen.

De antenne gaat tijdelijk op een pijpje van zo'n 4 a 5 meter in de achtertuin staan, met het draadje via het dakraam naar binnen.

Als de zolder gerenoveerd is (heb brand gehad, de hele inboedel plus bijna alle antennes verbrand) verplaats ik hem daarnaartoe.

Oke Remon

 Brand op zolder dat klik niet best, moet er niet aan denken hier, ben er wel goed voor verzekerd maar toch wat ik de jaren opgebouwd hebt krijg je er niet meer voor trug.

Ik hoor van je, en die 4 a 5 meter zal die het ook wel doen, ken iemand die heeft hem op 10 meter staat en heeft al goede ontvangst

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1995
Re: Diamond X50N
« Reactie #34 Gepost op: 13 juni 2007, 15:52:41 »
Wij zijn gelukkig ook goed verzekerd, maar het is natuurlijk wel erg schrikken. Heel onwerkelijk wat er door je heen gaat op zo'n moment.

Hier een voor en na situatie:




exLid057

  • Gast
Re: Diamond X50N
« Reactie #35 Gepost op: 13 juni 2007, 15:57:01 »
De lamp een beetje over verhit geraakt ?

 Tip zet er nu een spaar lamp in word niet zo warm..

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1995
Re: Diamond X50N
« Reactie #36 Gepost op: 13 juni 2007, 16:00:54 »
Het peertje in de armatuur heeft de brand wonderwel overleefd.

Maar het was de wasdroger die in de fik heeft gestaan...

Door de warmte is alles van plastic gesmolten. Toen ik op de hulpdiensten stond te wachten buiten op straat, voelde ik de hitte vanaf de zolder op mijn gezicht gloeien, zo warm was het.

maar laten we het weer over de X50N hebben.  ;)

PS:
Ik moest trouwens wel lachen dat het pakket langer dan de bezorger was.  :P
De laatste keer dat ik dat gezien had, was in Belgie, liepen daar 2 bezorgers met een doos van 25 meter. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en vroeg wat er in de doos zat. De bezorgers konden mij vertellen dat ze een verlengsnoer vervoerden.  ;)

exLid057

  • Gast
Re: Diamond X50N
« Reactie #37 Gepost op: 13 juni 2007, 16:11:14 »
verlengsnoer vervoerden ;)  belgie's humor

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: Diamond X50N
« Reactie #38 Gepost op: 19 juli 2007, 21:09:44 »
Ik heb een vraagje over deze antenne. Zou ik deze aan kunnen sluiten op een 72xlt of is het sowieso niet verstandig om een buitenantenne op deze scanner aan te sluiten? Ik heb ergens op dit forum dacht ik ook gelezen dat je dan last krijgt van flinke oversturing. Zou iemand mij hier advies over kunnen geven?

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: Diamond X50N
« Reactie #39 Gepost op: 4 augustus 2007, 22:18:32 »
niemand die me hier iets over kan vertellen? :(

Gert Jan

  • Gast
Re: Diamond X50N
« Reactie #40 Gepost op: 4 augustus 2007, 23:11:25 »
Citaat van: "danismid"
niemand die me hier iets over kan vertellen? :(

Je kunt het proberen maar de kans is aanwezig dat je last krijgt van sterke zenders in de buurt.
Proberen kan altijd, je scanner zal er niet van stuk gaan.

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: Diamond X50N
« Reactie #41 Gepost op: 4 augustus 2007, 23:46:03 »
Oké, klinkt niet geweldig enthousiast ;)  Bedankt voor je antwoord!

Gert Jan

  • Gast
Re: Diamond X50N
« Reactie #42 Gepost op: 4 augustus 2007, 23:51:27 »
Citaat van: "danismid"
Oké, klinkt niet geweldig enthousiast ;)  Bedankt voor je antwoord!

Ach, je kunt het proberen, als je de antenne niet te hoog zet en als er geen snoeiharde zenders in de buurt zitten zou het best eens kunnen gaan.

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: Diamond X50N
« Reactie #43 Gepost op: 5 augustus 2007, 00:00:31 »
Ja daar zal je wel gelijk in hebben maar ik geef liever geld aan iets uit waarvan ik zeker weet dat ik er plezier van heb aangezien ik als arme 15 jarige niet veel geld heb :P Maar toch bedankt voor de informatie, ik weet nu dat het sowieso wel verbetering zou brengen.

Gert Jan

  • Gast
Re: Diamond X50N
« Reactie #44 Gepost op: 5 augustus 2007, 00:26:37 »
Citaat van: "danismid"
Ja daar zal je wel gelijk in hebben maar ik geef liever geld aan iets uit waarvan ik zeker weet dat ik er plezier van heb aangezien ik als arme 15 jarige niet veel geld heb :P Maar toch bedankt voor de informatie, ik weet nu dat het sowieso wel verbetering zou brengen.

Je zou hem eerst eens in de nok van het dak kunnen hangen (binnen dus), of gewoon buiten zetten net boven het dak uit.
Kan je hem altijd nog lager of hoger plaatsen.