Auteur Topic: Sky band - DSC8  (gelezen 3108 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

pzz01

  • Gast
Sky band - DSC8
« Gepost op: 22 december 2006, 07:54:01 »
Hallo,
Ik ben in bezit van een 9000xlt met standaard telescoop antenne en was op zoek naar een antenne die mijn bereik kon vergroten. Ik heb een aantal aanbiedingen van leden hier op het forum ontvangen (bedankt hiervoor).

Echter mag ik van mijn ouders geen antenne op het dak/langs/op het huis plaatsen. (zucht…) Nu kan ik van een vriend een Sky band - DSC8 http://www.iccom.dk/DSC8-billed-data.htm lenen om te kijken of ik dat wat vind.
Maar ja deze antenne mag ik dus ook niet buiten/op zolder plaatsen.

Is deze antenne wat/ zal deze mij helpen. (ik vond geen positieve ervaringen en ook geen nagative over deze antenne. Of wordt deze ook verkocht onder een andere naam?) Ik moet hem dus op mijn kamer hangen/wegwerken.

Situatie. Rijtjes huis, kamer aan de voorkant 3 meter boven grond niveau.

Mvg,!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21713
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Sky band - DSC8
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2006, 08:12:50 »
Dit is een zogenaamde discone en zijn best wel goed hoor. Ik ken mensen die hem niet buiten maar binnen op zolder hebben staan en zij behalen prima resultaten. Maar ja als ie bij jou ook al niet op zolder mag staan of ergens anders dan heb je een probleem denk ik. Het is in ieder geval het proberen waard.

pzz01

  • Gast
Re: Sky band - DSC8
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2006, 08:20:33 »
hallo, bedankt voor de snelle reactie.

Ik was er van op de hoogte dat het een discone antenne betrof. Een discone werd mij in een ander topic ook al aangeraden. Jammer dat ik hem niet op een hoger punt kan/mag hangen ik hoop dat ik er in iedergeval op vooruit ga. Ik moet zeggen dat ik met de standaard telescoop antenne niet veel ontvang. En met niet veel bedoel ik een paar frequenties luchtvaard, met een beetje geluk wat telefoons 27mc is ook al vrij stil en soms 1 amateur tussen 144 en 146.

Ik vond geen info over de Sky band - DSC8 zelf. Dat vond ik raar. Aangezien er normaal heelveel over een antenne te vinden is. Ik vroeg me af of deze ook nog onder een andere naam verkocht worden/werden.

Mvg

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1995
Re: Sky band - DSC8
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2006, 15:24:33 »
Zijn je ouders bang voor het onbekende?

Een antenne is op een hele nette manier op zolder te plaatsen.

Een paar voorbeeldjes van mijn situatie (ik woon ook bij mijn ouders):



Bovenstaande antenne staat op een professionele luidsprekerstatief, de kabel loopt netjes via pvc buizen naar beneden. Wat je niet op de foto kan zien is dat ik op de balken waar het dak op leunt, een plank/balk heb geschroefd om de pvc buis te ondersteunen, helemaal op de grond gaat de kabel een kamer omlaag langs een buis van de centrale verwarming.



Mijn 2e antenne heb ik bevestigd op een stuk verwarmingsbuis, wat maar een paar euro kost (de eerder genoemde luidsprekerstatief kostte 80 euro). De buis is op zijn beurt met tiewraps aan het veiligheidshekje boven het trappengat vastgemaakt. Ik heb ook gebruik gemaakt van dat isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen om het doorbuigen of het beschadigen van (het verf) van het veiligheidshekje te voorkomen. Op tiewraps kan nogal wat kracht uitgeoefend worden namelijk.

In het doosje zit een PMR portofoon voor een internet gateway, deze hangt met nylon touw (bij doe-het-zelfzaak te krijgen) aan 2 hele kleine haakjes die ik in de balk heb gedraait. Zoals je kan zien heb ik de kabels daarbij ook weer netjes weggewerkt.

Een discone antenne kan je ook aan een haakje met een touwtje ophangen.

pzz01

  • Gast
Re: Sky band - DSC8
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2006, 16:32:39 »
tja bang voor het onbekende, je weet wel. Buiten, quote: nee, punt uit. Binnen, quote: nee, punt uit.
Bedankt voor de foto's die had ik al een keer op het forum elders zien staan :)

Zeg nu blijkt de DSC8 niet van 25 tot 1300 te :oops: lopen maar van 70 tot ergens in de 600.
Als ik die dan aansluit ontvangt hij dan helemaal niet op 27 mhz of alleen slechter dan een antenne van 25 tot 1300. Ook slechter dan de standaard telescoop antenne?

Mvg,

Gert Jan

  • Gast
Re: Sky band - DSC8
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2006, 17:19:49 »
Citaat van: "Remon"
In het doosje zit een PMR portofoon voor een internet gateway, deze hangt met nylon touw (bij doe-het-zelfzaak te krijgen) aan 2 hele kleine haakjes die ik in de balk heb gedraait. Zoals je kan zien heb ik de kabels daarbij ook weer netjes weggewerkt.

En waar doe je nou je brood in als je naar je werk gaat? ;)