Auteur Topic: Antron 99  (gelezen 11327 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Laurent

  • Gast
Antron 99
« Gepost op: 6 december 2006, 16:45:17 »
Beste, ik heb een cb president george met een antron 99 antenne. ertussen heb ik een swr meter geplaatst. maar mijn swr draaid meestal rond de 3. Wanneer ik de ringen verplaats van de antenne voor de swr af te stellen gebeurt er niks met de swr waarde. ik heb al alle standen geprobeerd. maar niks van verschil.
Hoe kan ik mijn swr nu juist afstellen ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Antron 99
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2006, 17:21:46 »
Je hebt geen sluiting in de connectors?

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Antron 99
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2006, 17:32:10 »
Een swr van 3 is ook heel slecht dus zul je toch sluiting hebben.

Laurent

  • Gast
Re: Antron 99
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2006, 18:04:13 »
Wat bedoelen jullie met geen sluiting ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Antron 99
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2006, 18:05:33 »
Citaat van: "Laurent"
Wat bedoelen jullie met geen sluiting ?

Dat de kern geen contact maakt met de buitenmantel.

Laurent

  • Gast
Re: Antron 99
« Reactie #5 Gepost op: 6 december 2006, 21:34:34 »
Hoe kan ik dit dan oplossen ? mag ik ze met elkaar verbinden via een draadje dan ?

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Antron 99
« Reactie #6 Gepost op: 7 december 2006, 17:04:54 »
Citaat van: "Laurent"
Hoe kan ik dit dan oplossen ? mag ik ze met elkaar verbinden via een draadje dan ?

Ik denk dat je het verkeerd leest/begrijpt.....er mag GEEN sluiting in de kabel zitten dus de buitenmantel mag GEEN contact maken met de binnenkern.
Wat voor kabel gebruik je? zijn de pluggen er juist opgezet?

Offline tjebbe

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Antron 99
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2007, 13:18:57 »
werk zelf ook dagelijks op de 10 / 11 meterband     maar dan met de grote broer van de a-99 de IMAX 2000

als  zoon  a-99 uit de fabriek komt dan is hij al afgestelt     je hoeft hem alleen maar inelkaar te zetten

maar als je hem 2ehands hebt gekocht, dan kan gebeuren dat iemand anders er aan heeft zit te draaien.
maar draai gewoon die ringen in de midden.

controleer even dat je de   swr meter goed hebt aan gesloten. (kan ook wel eens verkeerd gaan )

en  haal de kabel even los van de antenne,    en van de swr , en van de bak      en dan even de kabel door meten

(kern mag niet inverbinding staan met de buiten mantel .

alles aansluiten         en draaien met het spul            

oja      de antenne moet niet te dicht bij de muur staan,  anders heb je terug slag   en is je swr niet aftestellen !



suc6  ;)
Realistic pro 2006        ( net begonnen met de hobby )

Offline PD5MSF

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Antron 99
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2007, 22:50:43 »
Citaat van: "tjebbe"
oja      de antenne moet niet te dicht bij de muur staan,  anders heb je terug slag   en is je swr niet aftestellen !

Terugslag? Het is geen pingpong bal...
Je reinste kolder. Dat een antenne vlag bij een opstakel lastig tot niet af te stellen is voor de staande golf, heeft te maken met een magnetisch veld wat datgene dan heeft.
Niet dat de golven terug zouden kaatsen tegen te antenne.
Rookworst zonder R is ookworst

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Antron 99
« Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2007, 07:12:49 »
Citaat van: "PD5MSF"
Citaat van: "tjebbe"
oja      de antenne moet niet te dicht bij de muur staan,  anders heb je terug slag   en is je swr niet aftestellen !

Terugslag? Het is geen pingpong bal...
Je reinste kolder. Dat een antenne vlag bij een opstakel lastig tot niet af te stellen is voor de staande golf, heeft te maken met een magnetisch veld wat datgene dan heeft.
Niet dat de golven terug zouden kaatsen tegen te antenne.

Doe is lief! :)

Die jongen (topic starter) weet niet waar zijn probleem zit en is niet technisch en dan verteld iemand hoe het zit in jip en janneke taal en dan ga jij even het handboek voor de zendamateur erbij halen...

Ik vond hem vrij bot je post.

Rob PD8ROB

Offline PD5MSF

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Antron 99
« Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2007, 22:42:32 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "PD5MSF"
Citaat van: "tjebbe"
oja      de antenne moet niet te dicht bij de muur staan,  anders heb je terug slag   en is je swr niet aftestellen !

Terugslag? Het is geen pingpong bal...
Je reinste kolder. Dat een antenne vlag bij een opstakel lastig tot niet af te stellen is voor de staande golf, heeft te maken met een magnetisch veld wat datgene dan heeft.
Niet dat de golven terug zouden kaatsen tegen te antenne.

Doe is lief! :)

Die jongen (topic starter) weet niet waar zijn probleem zit en is niet technisch en dan verteld iemand hoe het zit in jip en janneke taal en dan ga jij even het handboek voor de zendamateur erbij halen...

Ik vond hem vrij bot je post.

Rob PD8ROB

ik kan me voorstellen dat mijn post bod overkomt. Nu ik erover nadenk was het inderdaat niet erg lief.
Maar ik wil graag wel even als nuance aanbrengen dat ik al jaren overal indianenverhalen hoor, en die graag uit de wereld wil hebben.
Vermogen kan niet terugkaatsen, ook niet vanuit de antenne terug de eindtrap in. Die variant hoor je ook nog wel eens.

Excuses dus, mijn intenties waren enkel goed.
Rookworst zonder R is ookworst

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Antron 99
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2007, 22:55:20 »
Die indianenverhalen zijn meestal van mensen die niet zo bekend zijn met de materie. Mensen die daar wel mee bekend zijn zoals radioamateurs die nog een cursus gevolgd hebben, geven dan een reactie die volgens de boeken helemaal juist is maar waar een simpele luisteraar niets van begrijpt.

Offline PD5MSF

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Antron 99
« Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2007, 00:10:57 »
Citaat van: "Johan Beck"
Die indianenverhalen zijn meestal van mensen die niet zo bekend zijn met de materie. Mensen die daar wel mee bekend zijn zoals radioamateurs die nog een cursus gevolgd hebben, geven dan een reactie die volgens de boeken helemaal juist is maar waar een simpele luisteraar niets van begrijpt.

Juist. Dus eigenlijk had ik ook gewoon niks kunnen zeggen, want mijn uitleg word alleen weer begrepen door de mensen die al wisten hoe het zat.
Ja ik ben nu eenmaal geen leraar.
Maar als ik niks zeg, dan broeien de 'klok horen luiden maar de klepel niet weten' verhal;en alleen maar door.
De volgende keer zal ik proberen in een begrijpelijke taal duidelijk maken dat dingen soms anders werken dan dat soms aangenomen word...

Maar het staat iedereen vrij om zich aan te sluiten bij een Radio Club en een cursus te volgen... ;)
Rookworst zonder R is ookworst

Wouter

  • Gast
Re: Antron 99
« Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2007, 09:14:44 »
beste thys

Niet zo aangebrand vertel de man dat hij zijn kabel even ohm,s moet meten met een unieverseel meter met een losse kabel gewoon bij de pl259 plug
dus los van de kabel meet hij weerstand dan is er sluiting in de kabel.

Geen weerstand dan aan de uiteinden meten eerst binnen kern,weerstand oke geen kabel breuk.

Kan ook zijn dat de antenne opgebrand is binnenin teveel pang zit n.l een spoel in opgedrukt op printplaat dan is het helaas einde oefening.

pd0osg

Offline tjebbe

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Antron 99
« Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2007, 16:49:22 »
Citaat van: "PD5MSF"
Citaat van: "tjebbe"
oja      de antenne moet niet te dicht bij de muur staan,  anders heb je terug slag   en is je swr niet aftestellen !

Terugslag? Het is geen pingpong bal...
Je reinste kolder. Dat een antenne vlag bij een opstakel lastig tot niet af te stellen is voor de staande golf, heeft te maken met een magnetisch veld wat datgene dan heeft.
Niet dat de golven terug zouden kaatsen tegen te antenne.

Dat noemen wij hier terugslag      wat  jij daaronder  zette

 

elke gek begrijpt wel dat  het vermogen    nooit  via de muur  terug kaatst    de antenne weer in   !    ( tijdens het uitzenden ) !
Realistic pro 2006        ( net begonnen met de hobby )