Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Scanners en Ontvangers / Re: Kenwood R1000
« Laatste bericht door Johan Beck Gepost op Vandaag om 10:56:12 »
Ik kwam nog een advertentie uit 1983 tegen.

2
Algemeen / Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Laatste bericht door HetLuchtruim.nl Gepost op Vandaag om 10:40:58 »
De toegevoegde waarde wordt door jou als gebruiker bepaald. Sommigen waarderen onze dienst meer omdat ze het zien als een gezamenlijke inspanning, vooral omdat onze website zich specifiek richt op Nederland. Anderen vinden het minder interessant.

Vanuit het perspectief van de gebruiker: op onze site kun je in één oogopslag zien of het bijvoorbeeld gaat om een militair luchtvaartuig, een politiehelikopter, een kustwachtvliegtuig, enzovoort. Veel gebruikers vinden dit handig. Uiteindelijk is het aan jou als gebruiker om te bepalen wat je het prettigst vindt.
3
Algemeen / Re: frequenties wielerwedstrijden
« Laatste bericht door Alwin Gepost op Vandaag om 09:44:42 »
Zo zal het ook in Nederland werken tijdens wielerwedstrijden vermoed ik.
4
Algemeen / Re: ADS-B ontvangers gezocht voor een NL radar!
« Laatste bericht door Thijsiooh Gepost op Vandaag om 08:36:21 »
Wat is de toegevoegde waarde van data aanleveren tegenover bijvoorbeeld ADS-B exchange? En vanuit gebruikers perspectief; waarom zou ik eerder op luchtruim.nl kijken dan ADS-B exchange?

Benieuwde groet.

Thijs
5
Scanners en Ontvangers / Re: Kenwood R1000
« Laatste bericht door Discriminator Gepost op Vandaag om 07:22:46 »
De grijze ring kun je gelijkzetten met de digitale uitlezing. Bijvoorbeeld afstemmen op 7.100 MHz, dan de ring op 100 zetten.
6
Scanners en Ontvangers / Re: Nieuw model Uniden scanner
« Laatste bericht door vdKaa Gepost op Vandaag om 06:45:17 »
Klinkt goed!

Vooral omdat er ééntje aan zijn reis over de grote plas naar de locatie van The Passion 2024 begonnen is (met dank aan @Remon) 😁
7
09. Utrecht / Re: Discussie P2000 Ambulance Utrecht
« Laatste bericht door Dijkie69 Gepost op Vandaag om 06:17:19 »
01:29:29 28-03-24-ALPHA-   B2 Maarssen 34411
0726601MKA Utrecht (Onbekende code)
02:47:50 28-03-24-ALPHA-   B1 Soest 34427
0726601MKA Utrecht (Onbekende code)
05:14:48 28-03-24-ALPHA-   B1 Wijk bij Duurstede 34443
0726601MKA Utrecht (Onbekende code)

lemand enig idee wat voor een voertuig dit is?
8
Scanners en Ontvangers / Airspy R2 met Ortac_Rx
« Laatste bericht door BobHGL Gepost op Gisteren om 22:22:50 »
Is er iemand die Ortac_Rx werkend heeft met een Airspy R2?

Ik wilde Ortac_Rx gaan gebruiken voor DMR. Bij installatie kreeg ik dat airspy.dll niet werd geladen. Daarna zag ik dat het een 32 bit applicatie is die ik op een 64 bit Windows 11 Pro-bakje wil draaien.

Ortac_Rx is hier te vinden: https://rfbits.com/one/index.php/ortac_rx/
9
Scanners en Ontvangers / Kenwood R1000
« Laatste bericht door Hutch Gepost op Gisteren om 21:55:09 »
Hallo Beste mede Forumleden.

Nu ben ik na grote blijdschap
Inb³ezit gekomen van de Kenwood R-1000.

Daaromtrent heb ik een vraag.

Hoe kan ik hem het best afstellen met de grote zwarte knop
En de grijze ring daar achter wie kan me helpen.
Alvast mijn dank.

Groet Hutch.
10
Algemeen / Re: frequenties wielerwedstrijden
« Laatste bericht door RFHF1234 Gepost op Gisteren om 21:20:15 »
Voor wie geïnteresseerd is in de technische werking van het broadcasten van wielerwedstrijden in België geef ik  graag een woordje uitleg:

Meestal wordt er gewerkt met een 3/4-tal videomoto's, 1 radioreporter en 1 tv-reporter en 1 cinéflexheli (genoemd naar de camera die er onder hangt).

De moto's zijn uitgerust met 4 UHF-antennes vooraan: DIR (RX regisseur), GPS (TX GPS-gegevens), TALLY (RX: rode lampjes als camera op antenne is) en SPARE (reserve)
Achteraan heb je nog een VHF-antenne (RX Radio Tour) en uiteraard de zender van het videosignaal (dat witte ronde blokje). Naast het videosignaal worden hier ook 4 kanalen audio embedded meegestuurd: L en R van de Mic, talkback naar regie en een datakanaal voor o.a. snelheid, temperatuur, status batterijen,...)

Al deze "bronnen" zenden hun gegevens naar het vliegtuig (een Beechcraft B200 van Aero Sotravia) Deze is uitgerust met een pod onderaan de romp waarin er een 8-tal autotrack antennes zitten. Aan deze antennes wordt een ID toegewezen en kan er per antenne worden ingesteld welke bron (Moto's, heli) er moet worden gevolgd. Zo'n antenne kan in alle richtingen bewegen en "trackt "zijn bron op basis van GPS-gegevens (die de bronnen uitsturen via die UHF-antenne zoals eerder gezegd). In het vliegtuig wordt er dan een MUX (multiplex) gemaakt van al deze streams video/audio/data) en deze wordt dan verzonden op 2 verschillende carriers op een verschillende frequentie (redundantie): 1 via een autotrack antenne in dezelfde pod waar de ontvangstantennes zich bevinden en een andere via een uitklapbare mast onderaan de romp van het vliegtuig (ook autotrack). Die 2 MUX'en worden ontvangen door 2 autotrack parabool antennes op een kraan aan de aankomst (die zich ook richten naar het vliegtuig op basis van zijn GPS gegevens) De data van de parabool-antennes wordt dan via fiber naar de kar van EMG Connectivity geleid. Dan wordt er commentaar en titels/graffics (BOOST) bijgevoegd en het afgewerkt signaal wordt dan via de VRT-mast naar Brussel gestuurd.

Indien iemand nog aanvullingen heeft... Shout!
Pagina's: [1] 2 3 ... 10