Auteur Topic: PDW en Databases  (gelezen 92555 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #45 Gepost op: 24 september 2007, 19:28:18 »
Citaat van: "marcnl"
Citaat van: "daaan"
Ah kijk aan :D

Net nu ik dat gedeelte van de handleiding heb verwijderd hehe

heb je de 'backup' nog ?? ;-)

geen backup. Maar ik kan het hopelijk wel reproduceren, mocht dat gewenst zijn.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Databases
« Reactie #46 Gepost op: 8 maart 2008, 19:12:16 »
Omdat ik ambu en brw van mijn eigen regio online mee wil blijven lezen maar toch ook wel weer PDW 2.30 wil gebruiken, dacht ik dit via mySQL en zo te realiseren. Maar als ik alle verhalen in dit onderwerp zo eens bekijk denk ik dat ik er maar van af zie.

AlfA145

  • Gast
Re: PDW en Databases
« Reactie #47 Gepost op: 13 april 2008, 14:49:04 »
Hetzelfde hier, ik zou dit ook op een afgeschermde pagina (htaccess ofzo) willen plaatsen voor mezelf.
Is er al iemand die dit op een deftige manier aan het werken heeft gekregen?
Info mag via PM.

Alvast bedankt
Erwin

Offline marcnl

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
    • Realtime vliegtuigen volgen ADS-B
Re: PDW en Databases
« Reactie #48 Gepost op: 13 april 2008, 15:34:21 »
Citaat van: "AlfA145"
Hetzelfde hier, ik zou dit ook op een afgeschermde pagina (htaccess ofzo) willen plaatsen voor mezelf.
Is er al iemand die dit op een deftige manier aan het werken heeft gekregen?
Info mag via PM.

op apache via een .htaccess file beschermen bedoel je ?

AlfA145

  • Gast
Re: PDW en Databases
« Reactie #49 Gepost op: 13 april 2008, 16:17:42 »
ja, maar dat lukt me allemaal wel al :)
't is al beschermd, en de data krijg ik ook netjes in de mysql
Heeft iemand ergens een lijstje van wat die %1 tot %8 is ? ik veronderstel dat dit bij pocsag (astrid) anders is?

Nu moet ik gewoon nog een PHP pagina in mekaar steken zodat ik alles op een defige manier op 't scherm krijg, want dat is niet mijn beste kant  :oops:

Dus als iemand 'n deftige PHP pagina heeft, die ik kan aanpassen, zou dit mooi meegenomen zijn.

Erwin

Offline ronan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: PDW en Databases
« Reactie #50 Gepost op: 30 juni 2008, 18:02:01 »
Ik ben zelf niet zo heel handig in php en nu is mijn vraag of er misschien iemand een simpel scriptje heeft voor mij om de meldingen die nu in mijn database staan weer om tezetten naar een site die ik dan intern op mijn eigen netwerkje in huis kan zetten.
Mag natuurlijk via pm.

erwin-1203

  • Gast
Re: PDW en Databases
« Reactie #51 Gepost op: 30 juli 2008, 12:53:29 »
Iki ben ook bezig met een p2000 pagina, maar ik vraag me af hoe ik google maps kan lingen aan het adres.

Ik hoop et graag te horen :)

Alvast bedankt!

Gr,

Erwin

Offline edwinlwd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 142
    • http://www.112fryslan.nl/
Re: PDW en Databases
« Reactie #52 Gepost op: 29 augustus 2008, 02:00:37 »
Ik ben het nu wat aan het testen, echter ik monitor geen p2000 maar mobitex.

Nu zit ik met het probleem dat er een " in het gefilterde bericht voorkomt waardoor alles wat na het " komt niet in de database komt.

Hoe los ik dit op?
Actueel 112 nieuws in woord en beeld: http://www.112fryslan.nl/ Dag en nacht op pad

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #53 Gepost op: 13 oktober 2008, 14:43:31 »
Citaat van: "ronan"
Ik ben zelf niet zo heel handig in php en nu is mijn vraag of er misschien iemand een simpel scriptje heeft voor mij om de meldingen die nu in mijn database staan weer om tezetten naar een site die ik dan intern op mijn eigen netwerkje in huis kan zetten.
Mag natuurlijk via pm.

Zoals ik in mijn verhaal zei, is het weergeven van de database je eigen probleem. Ik kan wel een basis scriptje maken voor je, maar dat zal toch nooit echt precies zijn wat je wilt.

Ik geef hem wel, misschien dat je je hiermee kunt verdiepen in PHP:

<?PHP
$dbhost = '';
$dbuser = '';
$dbpass = '';
$dbname = '';

$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql');
mysql_select_db($dbname);

$query  = "SELECT * FROM jos_alarmeringen ORDER BY timestamp";
$result = mysql_query($query);

while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
{
    echo $row['capcode'] . " ";
    echo $row['timestamp'] . " ";
    echo $row['label'].": ";
    echo $row['text']."<br>";
}

mysql_close($conn);
?>

Citaat van: "erwin-1203"
Iki ben ook bezig met een p2000 pagina, maar ik vraag me af hoe ik google maps kan lingen aan het adres.

Ik hoop et graag te horen :)

Alvast bedankt!

Gr,

Erwin

Een hele goede vraag. Er is geen standaard opmaak voor berichten. Er zijn veel typfouten in berichten, en elk bericht geeft weer andere info.
Er zijn een aantal opties om zelf uit te vogelen waar het is:
* Kijk naar de capcode, het verzorgingsgebied hiervan is je uitgangspunt.
* Word er een plaatsnaam genoemd? (eventueel nagaan met lijst alle plaatsnamen van NL) (link)
* Word er een postcode genoemd? (eventueel nagaan met lijst alle postcodes van NL)(link)
* Word er een straatnaam genoemd, en evt een nummer?
* Word er een wegnummer (A7, N424 etc.) genoemd?

Met al deze data kun je zoeken via google. In mijn gemeente is straatnaam + nummer bijna altijd al uniek. (kerkstraat etc is altijd een probleem dan :p)

Automatiseren van dit hele verhaal is een hele uitdaging. Het gaat vooral om het herkennen van patronen. Eerst alle meuk wegfilteren dus, woorden als 'prio 1' 'buitenbrand' unitnummers etc kunnen allemaal uit de melding. zo kun je al heel veel 'gokken'. Je zult nooit 100% halen. Ik heb nog wel meer, en technischere idee ën bij dit, maar dat kan via een pm :p

Citaat van: "edwinlwd"
Ik ben het nu wat aan het testen, echter ik monitor geen p2000 maar mobitex.

Nu zit ik met het probleem dat er een " in het gefilterde bericht voorkomt waardoor alles wat na het " komt niet in de database komt.

Hoe los ik dit op?

Gebruik je de pdw_db.exe? ik dacht dat die op ' en " filterde. Zal ff checken.

Edit: Nee dus. Gelukkig ben ik inmiddels niet meer onbekend met .NET ik zal pdw_db.exe updaten en zo snel mogelijk posten.
Kun je ook een voorbeeld posten van een probleem bericht?

Edit [20:17]: kleine bug in php code gefixed.

Edit [21:33]: Nieuwe, herschreven versie van pdw_db.exe ge-upload.
  • Filter nu op enkele quote ' en dubbele quote "

feature requests, en bug reports zijn welkom.

AlfA145

  • Gast
Re: PDW en Databases
« Reactie #54 Gepost op: 20 oktober 2008, 20:11:14 »
Is de opmaak van pdw_db veranderd?
Ik heb net de nieuwe versie gedownload, en kan niets meer in de database wegschrijven.
De tabel was vroeger 'alarmeringen' en lijkt me nu 'jos_alarmeringen' geworden, met andere datavelden, kan dit ?

Offline daaan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: PDW en Databases
« Reactie #55 Gepost op: 20 oktober 2008, 21:52:27 »
Working on it!

-Edit @ 23:38
Fixed. Typvaut. :oops:

AlfA145

  • Gast
Re: PDW en Databases
« Reactie #56 Gepost op: 23 oktober 2008, 22:03:14 »
bedankt, het werkt weer zoals het hoort :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW en Databases
« Reactie #57 Gepost op: 28 oktober 2008, 20:48:22 »
Ik hoor dat het nog steeds mis gaat met die quotes om de simpele reden dat er ook quotes in een bericht voor kunnen komen waardoor het betreffende veld vroegtijdig wordt afgesloten en het volgende veld waarschijnlijk te vroeg begint, als er uberhaupt nog een veld achteraan komt, waarschijnlijk het label.

Dit kan niet in PDW worden opgelost. Het KAN natuurlijk wel, maar dan confronteer ik anderen met aanpassingen waar ze misschien helemaal niet op zitten te wachten. Het schrijven naar databases is immers niets nieuws, dus dat betekent dat anderen het waarschijnlijk al anders op hebben weten te lossen.

Aangezien je de velden natuurlijk apart in de DB wilt zetten ontkom je niet aan scheidingstekens. De quotes blijken niet te voldoen, dus pdw_db.exe zal een ander onderscheid moeten maken. Voorbeelden :

#1:%1 #7:%7 #8:%8
#capcode:%1 #message:%7 #label:%8

Of HTML/XML achtig :

<veld1="%1"><veld7="%7"><veld8="%8">
<capcode="%1"><message="%7"><label="%8">

Per veld is er zoveel informatie aanwezig dat het "parsen" een stuk eenvoudiger wordt. De kans dat dit soort informatie in berichten voorkomt is te verwaarlozen. Centralisten die dit lezen kunnen hier natuurlijk mee gaan "spelen", maar ik weet 100% zeker dat als je een en ander goed implementeert dat de foutkans vrijwel nul is.

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW en Databases
« Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2008, 21:59:46 »
Nog wat, zelf wel ik tzt ook wel met mySQL aan de slag, maar ik heb inmiddels zoveel logfiles (vanaf 2004) en het zou mooi zijn als die met terugwerkende kracht in de database geplaatst zouden kunnen worden...

Groeten, Peter.

Offline Polyphemus

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: PDW en Databases
« Reactie #59 Gepost op: 26 februari 2009, 21:23:59 »
Sorry voor de kick van dit topic, maar heeft iemand pdw_db.exe misschien ergens online staan? De link in de openingspost werkt niet meer  :(