Auteur Topic: 27 mc ?  (gelezen 43757 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: 27 mc ?
« Reactie #45 Gepost op: 26 februari 2005, 12:25:38 »
Citaat van: "ScanMe"
Maar een speelgoedtrein-adapter geprobeerd en dat werkt goed! (12V 0,75 A)

Dat je het überhaupt probeert, betekent dat dat je de voorgaande reakties niet hebt gelezen, niet serieus neemt, of gewoon eigenwijs bent?

Groeten, Peter.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: 27 mc ?
« Reactie #46 Gepost op: 26 februari 2005, 12:36:11 »
Eigenwijs!  :wink:

nl7425

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #47 Gepost op: 26 februari 2005, 12:55:50 »
Citaat
Maar een speelgoedtrein-adapter geprobeerd en dat werkt goed

Kun je nu zeker ook zowel vooruit als achteruit zenden ?!
En nu maar wachten tot de draadjes een keer per ongeluk omgewisseld worden.

sictc

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #48 Gepost op: 26 februari 2005, 14:05:29 »
doet me herinneren aan iemand die op een 0.5W 22ch 11m zender op een AUTO antenne zat te zenden... Eindtrap heeft het nog 2 maanden volgehouden  :shock:

BraiNStorM

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #49 Gepost op: 28 februari 2005, 08:53:05 »
Ik had nog een bakkie in de kast liggen, heb gratis een auto antenne op de kop weten te tikken (mageneetvoetje). Deze ga ik binnenkort even afstellen en de bak een beetje mooi inbouwen in m'n auto (die ik nu alweer 4 weekjes heb)
Heb een collega die al een aantal jaren aan het vossen is (zendlocatie zoeken door midden van uitpeilen signaal) Binnenkort ga ik het ook eens proberen...kijken of dat een beetje wil lukken!

Opzich hoor je nog redelijk wat mensen op de 11 meter band, maar dit zijn over het algemeen truckers. Ook wel grappig om al die verhalen te horen hoor  :lol:

Citaat
doet me herinneren aan iemand die op een 0.5W 22ch 11m zender op een AUTO antenne zat te zenden... Eindtrap heeft het nog 2 maanden volgehouden

Wat is hier mis mee??? Als je maar massa hebt. Gewoon je antenne op een autovelg monteren...of een staalplaat.

Zitten er nog meer mensen op de 11 meter in de omgeving Alkmaar?

nl7425

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #50 Gepost op: 28 februari 2005, 08:59:24 »
Citaat
Quote:

doet me herinneren aan iemand die op een 0.5W 22ch 11m zender op een AUTO antenne zat te zenden... Eindtrap heeft het nog 2 maanden volgehouden


Wat is hier mis mee??? Als je maar massa hebt. Gewoon je antenne op een autovelg monteren...of een staalplaat

Is niks mis mee. Je zou dus ook een discone kunnen nemen of zo. Als het maar een antenne is. Toch ? Een auto heeft massa genoeg, dacht ik zo.
Of de eindtrap het vermogen kwijt kan of niet en dus warm wordt of niet en daarmee uiteindelijk het loodje legt doet er toch niet zo heel veel toe?

BraiNStorM

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #51 Gepost op: 28 februari 2005, 11:29:46 »
Genoeg 0.5W bakkies op marktplaats  :D

sictc

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #52 Gepost op: 28 februari 2005, 20:57:57 »
Citaat van: "BraiNStorM"
Wat is hier mis mee??? Als je maar massa hebt. Gewoon je antenne op een autovelg monteren...of een staalplaat.

AUTO ANTENNE,  gewoon in de antenneplug (PL) geduwd, niet AUTO-CB-ANTENNE, maar zo'n telescoop antennetje voor bijv een JVC/Clarion autoradio, niet een DV27 ofzo.
Ik meende dat ie een staande golf verhouding had van 4:1.

BraiNStorM

  • Gast
Re: 27 mc ?
« Reactie #53 Gepost op: 28 februari 2005, 21:18:52 »
Tja...hoe moet ik ruiken dat je dat bedoelde???  :roll:

Nee das inderdaad niet echt slim...

Wat een heerlijke miscommunicatie  :mrgreen:
Shame on me!!! :oops:

Offline Johan PD1JMB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
    • http://www.dynode.nl
Re: 27 mc ?
« Reactie #54 Gepost op: 13 juli 2005, 02:44:43 »
Hierzo in Utrecht is nog steeds redelijk wat activiteit, en dan vooral op kanaal 40, en ook 21, maar dat is meer richting Hilversum e.d.

Het is inderdaad redelijk doodgebloed, maar nog niet compleet. Ik heb mijn spulletjes ook nog steeds staan omdat het niet de moeite is om te verkopen, en zo'n zender kan altijd handig zijn.

Tijdens condities is er inderdaad nog redelijk veel te horen een bandje hoger. Laatst hoorde ik ook nog een SSB station uit Den Haag op 21.

Volgensmij zit er nog best wat potentie in, al zouden bijv. een zooi semi-amateurs een kanaaltje pakken voor wat experimenteel gebruik in de andere modi, omdat dat mag tegenwoordig. Volgensmij kun je met SSB een stuk verder komen dan met FM.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: 27 mc ?
« Reactie #55 Gepost op: 21 juli 2005, 22:18:25 »
Jammer dat niemand op de suggestie van Rene (Du Booton) reageert ;-) Vroeguh zat ik ook heel veel op de 27 Mhz. en dan vooral de "verboden" kanalen met een setje waar 25 watt uit kwam. De packettijd is geheel aan mij voorbij gegaan.

Met de komst van C2000 zit ik wel eens een beetje te brainstormen wat een nieuwe dimensie aan de hobby kan geven. En dan denk ik er eerlijk gezegd wel weer eens aan weer zo'n uitgebreid setje te kopen en weer eens iets op 27 Mhz. te gaan doen, vooral uit nostalgie, maar het zal wel nooit meer worden zoals vroeguh.

Maar goed, ik voel wel iets voor een "burgerwacht" op 27 Mhz. Zie je iets bijzonders gebeuren, dan kan je dat meteen melden ;-) Ook mobiel, want ik heb al een bakkie in mijn ene auto ;-)

Nee, ik ben niet dronken!

Groeten,
Ed

Offline Ivo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 75
Re: 27 mc ?
« Reactie #56 Gepost op: 22 juli 2005, 01:58:38 »
mocht de 27mc weer een terugkeer maken met semi-amateurs, dan hang ik de hele boel weer op ! :)

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: 27 mc ?
« Reactie #57 Gepost op: 22 juli 2005, 08:02:19 »
Nu ik wat verder fantaseer ;-).... Gezien de mogelijkheden, afmeting van antennes, hergebruik van huidige apparatur enzovoort kunnen we wellicht beter iets niet zo geheel legaals gaan doen op de LPD kanalen ;-)

Soort RaMPstad Luisteramateur Net of zo iets ;-)

Ik kan makkelijk een flinke yagi voor 70 cm. op mijn dak kwijt, maar een richtantenne voor 27 Mhz. is al een heel stuk lastiger. En dan nog de mogelijkheden die je niet op 27 Mhz. hebt, zoals 5tvo, toonsquelch, toonslot, selectief oproepen enzovoort ;-) Koppeling aan Internet schijnt ook al te kunnen door echolink of zo iets.....

Nee ik ben nog steeds nuchter. Maar wie doet er mee ;-)

Offline robboerlage

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: 27 mc ?
« Reactie #58 Gepost op: 22 juli 2005, 09:03:11 »
Is het wellicht een idee om een PMR kanaal te "reserveren" om elkaar op de hoogte te houden van wat er om ons heen gebeurt? Ik bedoel, je kan overal voor redelijke prijzen PMR spul kopen die binnen je eigen budget past, en voor mensen die het grijze gebied in durfen kunnen er sterkere opties met externe antennes e.d. worden bedacht.... :)

wadscan

  • Gast
27mc
« Reactie #59 Gepost op: 14 september 2005, 20:13:07 »
ik woon op Terschelling hier zitten we op kanaal 4
gr johan
http://www.wadscan.com