Auteur Topic: Opnameperikelen met AOR AR-DV1  (gelezen 4017 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Gepost op: 25 mei 2018, 15:28:58 »
Wie ondervindt ook problemen met het opnemen van audio met een SD-card bij de AOR AR-DV1?
Opnemen gedurende korte tijd gaat nog wel, maar als voor een langere tijd laat opnemen wil de opname niet meer stoppen. Om de scanner weer te laten fenctioneren, moet ik de stroom er af halen.. (opname is dan dus ook niet meer te beluisteren).
Wie heeft tips?

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2018, 16:25:25 »
al gekeken of het geheugen niet vol is en  alles van het geheugen kaartje even alles kopiëren en dan formatteren misschien wil dat helpen . de scanner misschien even resetten

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2018, 18:12:26 »
De kaartjes die ik gebruik zijn leeg, of bijna leeg. Ik gebruik (met opzet) diverse kaartjes doorelkaar en bij alle kaartjes doet 'het euvel' zich voor..

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2018, 18:35:27 »
Kan te maken hebben met de wijze waarop de kaartjes geformateerd zijn??
Luisterspulletjes :)

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2018, 18:38:42 »
Kan te maken hebben met de wijze waarop de kaartjes geformateerd zijn??

Ik zou het weten. Ik gebruik ook het bij de scanner geleverde SD-kaartje, en daar gebeurt het ook mee.

opabert

  • Gast
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2018, 23:16:48 »
Euvel van oudere FW  ga er vanuit dat je nieuwste FW gebruikt?

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #6 Gepost op: 26 mei 2018, 12:29:36 »
Niet de allernieuwste, maar wel een recente: 1710 C

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2018, 14:33:37 »
Testerr en waarom gebruik je niet de nieuwste als ik vragen mag . dan zou ik die toch proberen want ik had ergens gelezen dat er toen een update was die dat probleem oploste maar ik lees net dat het met 1710c al opgelost is maar het kan nooit geen kwaad om de nieuwste er op te zetten en heb je hem al een keer gereset wil ook nog wel eens helpen . ik heb af en toe het probleem dat hij stopt met scannen dan geeft hij buzzy aan terwijl hij niets ontvangt dan moet ik hem met de draai knop even draaien dan scant hij weer verder. en het word denk ik weer eens tijd voor een update . is al weer een tijd je geleden .
groetjes Peter

Offline testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2018, 15:26:34 »
Hi Peter, dank voor je reactie. Heb de nieuwste software er nu op. De eerste (korte) opnamesessie is goed verlopen. Laten we hopen dat het nu opgelost is.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2018, 17:16:54 »
Geen dank . leuk dat het lijkt te werken . het blijft een leuke ontvanger en nu blijft mijn AOR weer hangen op een kanaal . dan moet ik draaien aan de knop en dan gaat het weer een tijdje goed wat dit is weet ik niet waarschijnlijk een bug ? . ik heb die kanaal waar hij blijft hangen even uit gezet kijken of dat de oplossing is . wat het is iedere keer op het zelfde kanaal . zijn er meer mensen die dit euvel af en toe hebben .

Offline Peter Almere

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 47
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2018, 18:18:52 »
Ook hier hetzelfde probleem, AR-DV1 blijft zo nu en dan hangen op dezelfde frequentie 429.8875 en produceert dan ook een vervelende toon, met de bedienknop even doorzetten en het probleem is verholpen maar wel hinderlijk.

Ook regelmatig wordt een signaal ontvangen en hoor je een stem welke ''over de kanalen heen schiet'' , het is het niet maar klinkt bijna als frequency hopping.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Opnameperikelen met AOR AR-DV1
« Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2018, 19:47:24 »
Peter ik heb het nu opgelost door het kanaal waar die op bleef hangen op pass te zetten nu gaat het goed . je zou kunnen proberen hem op een ander kanaal te programmeren kijken wat er dan gebeurd . ik heb hem nu op een andere kanaal nummer gezet even kijken wat er dan gebeurd . word vervolgt