Auteur Topic: Nieuweling koopt baofeng uv5r  (gelezen 4131 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pipi666

• Beginnend Lid
  • **
Re: Nieuweling koopt baofeng uv5r
« Reactie #30 Gepost op: 4 februari 2018, 17:16:11 »
iemand heeft zijn lolbroek aan

hamsatman

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 4 februari 2018, 20:28:38 »
Citaat van: Patrick67
En dat gezever van de Correcte mensen / Centamateurs die meteen beginnen met dat mag je NIET hebben, ik kom bij veel amateurs over de vloer en ook daar heb ik vaak mijn twijfels of alles wel conform de regeltjes is.

Je hebt twijfels.. Dus je weet het niet zeker...
Maar even wat anders.. Dus als andere mensen zich niet aan de regels houden dan rechtvaardigt dat volgens jou om je dan ook maar niks van de regels aan te trekken?
En dat terwijl wellicht 99,99% van de bevolking zich wel aan de regels houdt?
En ja, radioamateurs zijn net mensen. Daar zitten goede tussen, maar ook die zich niet aan de regels houden.
Als jij dat dan vind dat dat voor jou een vrijbrief is om dan maar alles dat illegaal is goed te praten....

Offline JanHartgers

• Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
« Reactie #32 Gepost op: 4 februari 2018, 21:12:37 »
Goedenavond,

Haal de rubriek portofoons en zendapparatuur weg  uit de lijst dan ben je van een hoop gezeik af anders blijft het elke keer het welles nietes spelletje het heet toch scannerforum.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
3x 125XLT,1x BCT15X, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Watson W-881,Proscan Pro, BC Tool Pro,Scan 125,ARC-XT PRO.Diamond X300N.Diamond 771.

Offline Patrick67

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #33 Gepost op: 4 februari 2018, 22:03:16 »
Citaat van: Patrick67
En dat gezever van de Correcte mensen / Centamateurs die meteen beginnen met dat mag je NIET hebben, ik kom bij veel amateurs over de vloer en ook daar heb ik vaak mijn twijfels of alles wel conform de regeltjes is.

Je hebt twijfels.. Dus je weet het niet zeker...
Maar even wat anders.. Dus als andere mensen zich niet aan de regels houden dan rechtvaardigt dat volgens jou om je dan ook maar niks van de regels aan te trekken?
En dat terwijl wellicht 99,99% van de bevolking zich wel aan de regels houdt?
En ja, radioamateurs zijn net mensen. Daar zitten goede tussen, maar ook die zich niet aan de regels houden.
Als jij dat dan vind dat dat voor jou een vrijbrief is om dan maar alles dat illegaal is goed te praten....

Ik praat niks goed, ik zeg gewoon wat ik vind van het gezever dat iets niet mag het is aan de gebruiker wat hij er mee doet.

Offline JanHartgers

• Gevorderd Lid
« Reactie #34 Gepost op: 4 februari 2018, 22:21:58 »
Zendapparatuur
Voor al uw vragen over portofoons, mobilofoons, marifoons en overige zendapparatuur.
Weg uit dit forum dan hebben we eindelijk rust want in de zin staat voor al uw vragen.
Eerst die zin lezen en dan pas wat zeggen.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
3x 125XLT,1x BCT15X, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Watson W-881,Proscan Pro, BC Tool Pro,Scan 125,ARC-XT PRO.Diamond X300N.Diamond 771.

Offline Simonn

• Gevorderd Lid
« Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2018, 01:14:17 »
Ik begrijp uberhaupt niet waarom we deze discussie voeren. Dat iemand erop gewezen wordt dat iets niet toegestaan is, top, maar voor de rest mogen we er toch hopelijk vanuit gaan dat TS een volwassen mens is die zelf na kan denken over de gevolgen en de keuze om het apparaat wel of niet te bezitten? Vind het een beetje een flauw verhaal worden zo, sorry.

Offline Hennie

• Gevorderd Lid
  • PD8H
    • P2000Regio5
« Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2018, 06:43:01 »
Waarom kijk je niet eens hier http://dlza.nl/ ?

Gratis en in je eigen tempo leren om zendamateur te worden. Dan ben je af van in mijn ogen terecht "gezeur" en weerstand van mensen die wel de moeite hebben genomen een licentie te halen. Ik heb een paar maanden lang elke dag een beetje gelezen op die site en de bijbehorende vragen bij de hoofdstukken beantwoord. Als je alle hoofdstukken heb gehad doe je wat testexamens en dan zou je het moeten kunnen halen. Succes!

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Vanaf het eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
« Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2018, 12:07:15 »
ik zeg gewoon wat ik vind van het gezever dat iets niet mag het is aan de gebruiker wat hij er mee doet.

Een grote denkfout.
Vergelijk het met het verkeer, er is een inhaal-verbod, maar iemand gaat je toch voorbij.
Dan krijgt deze van mij vol licht, omdat hij met zijn daad ook mij kan schaden, het verbod is er niet voor niets.

Vergelijk het met parkeren buiten een vak, over de streep, dat wil niet zeggen, dat een auto er naast ook over de streep moet gaan staan.

Omdat Pietje geen licht heeft op zijn fiets en geen richting aangeeft, doe jij het ook niet?

Mogelijk voor sommige kromme vergelijkingen, maar zo zie ik het 8)

Offline JanHartgers

• Gevorderd Lid
« Reactie #38 Gepost op: 5 februari 2018, 18:15:42 »
Dit wordt weer een gebed zonder end.
Laat het rusten en haal het onderwerp zendontvangers weg dit is een scanner forum .

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.

Offline pipi666

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 5 februari 2018, 18:22:25 »
Jezus wat een mierenneukerij hier , vroegah in de 27mc tijd had iedereen een 200 kanaals 10 watt usb/lsb bak met 200 watt linears erachter incl. mijzelf , wat is er gebeurd in de loop der jaren ?
Dat dat jullie een vrijgevochten volk waren , de vetrutting is overal merkbaar zie ik lol.

Offline JanHartgers

• Gevorderd Lid
« Reactie #40 Gepost op: 5 februari 2018, 19:09:48 »
Je moet het zo zien als iemand stopt met roken dan worden dat de mensen die het meest lopen te zeuren.
Ik durf te wedden dat de mensen die over jouw onderwerp lopen te zeuren zelf ook spullen thuis hebben en geen vergunning hebben,maar ze durven het alleen niet toe te geven.
Dus ieder doe wat je leuk vind en hou je aan de regels .

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.

Offline pipi666

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #41 Gepost op: 5 februari 2018, 19:35:42 »
bedankt voor je backup jan , ik houd er nu maar over op.

Fyne avond

Offline JS

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #42 Gepost op: 13 februari 2018, 12:29:05 »
Een scanner van 25 euro kan ook nog eens een stuk sneller de kanalen afscannen.
En, je hoeft niet bang te zijn als je met het ding over straat loopt dat je een boete en een strafblad krijgt,
want gebruik zonder vergunning van een Boafeng is bij de wet verboden.

Hoewel je gelijk hebt dat het niet toegestaan is om zo'n ding gebruiksklaar voorhanden te hebben, denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen. Of zijn er al mensen veroordeeld voor het in bezit hebben van zo'n goedkope Chinese porto?

Ja ... der zijn al meerde geweest die een boete hebben gehad .
Der zijn ook zendamateurs geweest die op hun vingers zijn getik en zelf beboet zijn omdat ze in contact waren met niet amateurs op de 70CM !
In tussen is die boete op gelopen tot dik 2000 euro , zo las ik op een schrijven van het AT op Facebook , waar van de melder liep te jammeren over geldklopperij  .
En dat vind ik dan zo een afgang ..  loopt te beweren mij pakken ze niet , en laat ze maar komen en als ze komen ......een en al tranendal !!

Ik snap trouwens niet wat de politie moet doen tegen deze portofoons .
HET AT is het controlerende orgaan . das HUN taak ...
En die is sterk onder bezet . En alleen daarom is de pakkans erg  klein .
MAAR ... voor al blijven kopen en zou adviseren om ding ook lekker mee  op vakantie te nemen !
En voor al , en dat meen ik op recht , reclame blijven maken en AT uit dagen dat je toch niet gepakt word .
Als je zo iets koopt en gebruikt hem op PMR of LPD .. en trekt veder niet de aan dacht ??  Pakkans vast nihil .
Maar vraag je de aandacht .. dan krijg je die !!

Der is maar een nodig die je herkend  en melding doet ...
En je krijgt gegarandeerd bezoek !!  
Maar goed ... dik 2000 euro boete .. het zal wat ..
Als je de gevolgen  ook niet kan dragen moet je de daad niet begaan ..
Want o o o .. wat een gejammer als men toch gepakt word .
Je bent nu ook op de hoogte dat dit op je strafblad komt .
En dat brak een bevriende EX piraat toch op toen die een bewijs van goed gedrag nodig had !!!
En of he nu gepakt word terwijl je uit zend op de FM om met zo een porto !
Je bent een ether piraat !!  En dat is geen overtreding maar een misdrijf !!

MAAR .. goed in Nederland gelooft men iedereen die een mening heeft die past ,
Informeren bij het AT staat vrij ... gek genoeg word  daar weinig advies gevraagd .
Ik hoorde daar een mooie relaas over op de 27mc ..
Ja je denk het zal aan mij voor bij gaan .. en dan op eens staan ze daar .
Na ja dan niet zeuren .. Maar ik was gelukkig niet gepakt omdat ik uitdaagde ,, wat dan  zou je je toch kapot schamen !Je gaat af als een gieter!!
Let wel deze 27mcer werd gepakt in  de zogenaamde goeie ouwe tijd .. Paar 100 gulden boete en ja ook die vermelding  in je strafblad .

Weet je het staat zo leuk ... mijn papa of mama kreeg ontslag omdat hij een strafblad heeft !!
Ik heb de jammeraars ontmoet !! Een op een beurs die behoorlijke reclame had gemaakt en bleek dat hij opgewacht werd bij zijn auto .  
Die zag niet echt te wachten op de post verzekerde hij mij .
En van al die groot spraak was niks meer over
Waarom ik ?? Waarom moeten ze mij hebben .. de toen nog 1700 euro lag hem zwaar op de maag .
Ja .. hij vroeg de aan dacht en kreeg het !!

wetende dat AT echt wel mee leest !!
Goed gedaan !! Probeer nog maar een iemand wijste maken dat je van niks wist !

Offline Shorty

• Gevorderd Lid
« Reactie #43 Gepost op: 13 februari 2018, 20:09:19 »
Je taalfouten en warrige schrijfstijl zonder inhoud hebben er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik niet heb begrepen wat je bedoelt. Laten we het aub bij scanners houden en geen aandacht geven aan amateurs zonder vergunning die hun fout proberen goed te praten.

Shorty
2x AR5000
    ARC5000 Butel
    AS5000 Switch
    AR8600 MK2
    ARC8200V2 Butel
    Daiwa AF306

HF               25m lwire magn. balun
VHF/UHF      Diamond D777
VHF/Marine  Celwave C3 5/8
AIS              Banten 3/8
Mil SatCom   Logper

SW France

Offline Heathen-assault

• Beginnend Lid
  • **
  • ''My pride killed them all'' (Alfred The Great)
« Reactie #44 Gepost op: 1 april 2018, 16:00:24 »
ik heb mezelf wels een recent verleden moeten verdedigen/verantwoording af moeten leggen over mn legale Kenwood3401D dpmr446 portofoon tegen twee agenten, die hebben verdomme 20 minuten dat apparaat staan onderzoeken om te kijken of hij wel ''mocht/legaal'' was ... het trieste was zelfs dat ze dat op gingen zoeken op hun smartphone, ik was 'm bijna kwijt...hahaa.. incompotente personen, ik moest lullen als brugman.