Auteur Topic: Freq. Beveiliging securicor  (gelezen 19306 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

scanner_dronten

  • Gast
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #30 Gepost op: 2 oktober 2004, 11:28:19 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "scanner_dronten"
In Lelystad lopen de beveiligers met 2 portofoons, 1 voor het contact onderling en 1 voor het contact naar de PBT-ploeg en conducteurs. Die laatste zit op 429.8875 (althans zo heeft mn scanner het afgerond)

De frequentie voor onderling contact zou ik graag willen weten. 429.8875 is inderdaad de juiste frequentie. PBT ploegen krijgen zeer binnenkort nieuwe porto's met een eigen frequentie voor hunzelf.

Geen idee wat die frequentie is, ik zal binnenkort eens informeren, misschien weet mn ex-collega het die nu bij Securitas werkt.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #31 Gepost op: 18 november 2004, 16:27:08 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "scanner_dronten"
In Lelystad lopen de beveiligers met 2 portofoons, 1 voor het contact onderling en 1 voor het contact naar de PBT-ploeg en conducteurs. Die laatste zit op 429.8875 (althans zo heeft mn scanner het afgerond)

De frequentie voor onderling contact zou ik graag willen weten. 429.8875 is inderdaad de juiste frequentie. PBT ploegen krijgen zeer binnenkort nieuwe porto's met een eigen frequentie voor hunzelf.

En die nieuwe frequentie is geworden de 429.8500.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #32 Gepost op: 20 november 2004, 00:47:33 »
Citaat van: "scanner_dronten"
Wat ik begrepen heb is dat Securitas alle NS stations in het noorden van het land heeft en een ander bedrijf het zuiden doet. Zoals het er nu naar uitziet blijft Securitas voorlopig wel, aangezien zij steeds meer werkzaamheden krijgen op de stations.
In Lelystad lopen de beveiligers met 2 portofoons, 1 voor het contact onderling en 1 voor het contact naar de PBT-ploeg en conducteurs. Die laatste zit op 429.8875

In het zuiden is het wat ik vandaag zag PreNed die daar beveiligt. Op de Amsterdamse stations, Duivendrecht en Weesp loopt dus Securitas en die heb ik vanavond gehoord op 455.7500 en 455.8100. Wellicht dat 1 van deze 2 frequenties ook in Almere en Lelystad gebruikt worden.

Offline Marcel-Almere

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #33 Gepost op: 20 november 2004, 13:59:23 »
De 455.8100 heb ik de laatste dagen inderdaad in Almere-Buiten gehoord maar ik was er nog niet achter wat het was. Ik zal het in de gaten houden.

Offline Superfuse

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 984
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #34 Gepost op: 20 november 2004, 15:04:52 »
Van ee n betrouwbare bron heb ik vernomen dat de beveiliging (Falck)van Hewlett Packard in heel nederland overgenomen is door Securicor. Van die zelfde bron weet ik dat de boys in Amersfoort nieuwe UHF (vanwegen de korte antenne op de porto) portofoons hebben gekregen. Freq niet bekend.......Iemand?????

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #35 Gepost op: 1 december 2004, 16:16:02 »
Citaat van: "Outpost"
Van ee n betrouwbare bron heb ik vernomen dat de beveiliging (Falck)van Hewlett Packard in heel nederland overgenomen is door Securicor.

Als je nou op het prikbord van de beveilliging had gekeken, had je dat een jaar geleden ook al geweten.
Deze twee bedrijven zijn namelijk samen gegaan. Dus dezelfde mensen op dezelfde wekplek, alleen een ander pakkie aan.

badboy

  • Gast
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #36 Gepost op: 27 juni 2005, 02:33:25 »
Citaat van: "RonAlmere"
Citaat van: "Outpost"
Van ee n betrouwbare bron heb ik vernomen dat de beveiliging (Falck)van Hewlett Packard in heel nederland overgenomen is door Securicor.

Als je nou op het prikbord van de beveilliging had gekeken, had je dat een jaar geleden ook al geweten.
Deze twee bedrijven zijn namelijk samen gegaan. Dus dezelfde mensen op dezelfde wekplek, alleen een ander pakkie aan.

Maar met dezelfde eikels van managers, dus er veranderd niets....

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #37 Gepost op: 31 augustus 2005, 23:05:32 »
Tijdens Sail 2005 in Amsterdam zat Securicor massaal op 456.0100. In de afgelopen 2 weken heb ik een paar mailtjes van mensen binnen gehad die mij frequenties gaven van instellingen waar Securicor voor de beveiling zorgt. Ook hier zaten zij op 456.0100. Ik denk dus dat dit de algemene frequentie van Securicor zal zijn.

Offline Wijkensis

  • Genealoog, verzamelaar, speurder
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
  • Speuren en verzamelen
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #38 Gepost op: 22 juli 2018, 03:58:17 »
8)Hier vanuit Tilburg krijg ik anno 2018 ook meldingen binnen vanaf 455.8125.
meest rond de klok van 04:00 AM. ze komen binnen met wat gekraak, maar verstaanbaar.
Er word berichtgeving gedaan op een strakke geroutineerde manier, die mij aan politie communicatie doet denken.
Daarbij heb ik mijn UB 125XLT zo pas aangeschaft, terug mijmerend aan mijn scannertijd van weleer.
Van AOR tot Scoopertjes .....ik heb ze ooit allemaal gehad en getest op de buiten 12mtr hoge buiten antenne.
Hierop heb ik nog altijd een perfect uitgedipte 2mtr duk, en een paraplue voor 70cm en de rest.
Het scannertje (want groot zijn ze niet meer) heb ik in een 3 dagen onder de knie, maar nog geen tijd gehad om hem
aan de buiten antenne aan te sluiten (ik heb een 10 jaar geleden binneshuis de dikke coaxen afgezaagd (dom ? destijds);
dus nu word het solderen.

455.8125 ontvang ik op een telescope antennetje van diamond (mannetje F) via een BNC adapter binnen's huis.
 
Ik was eigenlijk van plan om een  UB 3600XLT aan te schaffen, maar tja.......nergens op "d'n aftik"  zeggen ze hier....
bijna 500 spijkers is hard geld ineens .....

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Freq. Beveiliging securicor
« Reactie #39 Gepost op: 22 juli 2018, 07:58:30 »
8)Hier vanuit Tilburg krijg ik anno 2018 ook meldingen binnen vanaf 455.8125.

455.8100